Behöver häjlp med Jailbreak av 2.2.1 !!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Behöver häjlp med Jailbreak av 2.2.1 !!

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Participant
    Post count: 799

Jag är väldigt sugen på att Jailbreaka min iPhone 2.2.1 (Modemfirmware 02.30.03) men vill vara helt säker så jag inte pajjar allt haha:)

Jag skulle vilja använda mig av iClarified för den verkar enkel och bra, men det är lite saker jag inte fattar faktiskt.

Måste jag totalåterställa min iPhone? Blir den 2.0 då, som när jag köpte den?

Jag har 2.2.1 i dagsläget och vill inte låsa upp mobilen, utan bara Jailbreaka. Funkar då detta? om man väljer:
    FOR THOSE WHO DO NOT WANT TO UNLOCK:
    – 2.2.1 (3G): iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows)

bozz
    Member
    Post count: 1199

Går utan tror jag, men funkar inte alltid …inte för mig iaf.
    Återställ till filen (.ipsw) du hämtar från iClarified i iTunes, och använd sedan samma när du ska lägga in .ipsw-filen (steg 5)

Alltså. Använd samma fil när du gör steg 5 och 2.

Det funkar med både v2.2 och 2.2.1 förresten

steffeiphone
    Participant

Bozz, när du gick in i hemsidan, stog det på svenska eller engelska då? För har nämnligen ändrat, hur gör man här? iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your 2.x.x 3G iPhone Using QuickPwn (Windows) Jag vill bara jailbreaka min 2.2.1 så vilken fil väljer jag att ladda ner?

bozz
    Member

Svenska, om du inte har det så kan du ändra längst upp på guiden.

FOR THOSE WHO DO NOT WANT TO UNLOCK:
    – 2.2.1 (3G): iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

Tryck på “iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw”

MEN NOTERA att du INTE kommer att kunna mjukvaru-upplåsa den om du uppdaterar till 2.2.1

steffeiphone
    Participant

Så jag gör såhär?

1. går in i iTunes,Håller nere Shift-knappen och klickar på återställ (vilken version blir telefonen då?:S)

2. går till mitt skrivbord och laddar in iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw

???? Eller blir det som när man ska lägga in en låt, att man ska klicka sig till skrivbordet i en liten ruta då jag höll nere SHIFT och klickade på restore? :S

bozz
    Member

humm, vet inte om jag fattade dig rätt. Men gör såhär:

1. In i iTunes, Shift-klicka på återställ. Då kommer det komma upp ett fönster, sånt fönster du får upp när du sparar ett worddokumnet.
    2. sedan bläddrar du dig fram dit du sparade ipsw filen
    3. dubbelklicka -> Vänta

Sedan ska du in i Quickpwn och röja

Glöm inte att spara dina kontakter bara!

Pear
    Member
    Post count: 322

steffe: jag kör den .ipsw som du ska ladda ner, och det funkar alldeles utmärkt. Jag följde samma guide, samma firmware (2.2.1 och bb 02.30.03) och det funkar kalas!

OCH, när du laddar den filen och återställer till den så försvinner allt i telefonen , så kom ihåg att säkerhetskopiera innan så du får tbx dina kontakter.

och en sak till, när du är på steg tio (svenska guiden), när du får den bilden framför dig i quickpwn, släpp absolut INTE hemknappen NÅNGÅNG.
    Du får inte släppa hemknappen förrän det ser ut som bilden på steg 11 visar.

OBS! OBS! Efter att du återställt telefonen så börjar den Automatiskt synkronisera med itunes och föra tillbaka all musik. AVBRYT SYNKNINGEN och jailbreaka sen. Efter du jailbreakat så får du synka luren.
    Det är för att i vissa fall så funkar inte jailbreakat om det ligger massa musik å skit på telefonen. K
    (kontakter etc går dock bra att ha, det kan man inte hindra från att telefonen hämtar)

steffeiphone
    Participant

@pear 31396 wrote:

steffe: jag kör den .ipsw som du ska ladda ner, och det funkar alldeles utmärkt. Jag följde samma guide, samma firmware (2.2.1 och bb 02.30.03) och det funkar kalas!

OCH, när du laddar den filen och återställer till den så försvinner allt i telefonen , så kom ihåg att säkerhetskopiera innan så du får tbx dina kontakter.

och en sak till, när du är på steg tio (svenska guiden), när du får den bilden framför dig i quickpwn, släpp absolut INTE hemknappen NÅNGÅNG.
    Du får inte släppa hemknappen förrän det ser ut som bilden på steg 11 visar.

OBS! OBS! Efter att du återställt telefonen så börjar den Automatiskt synkronisera med itunes och föra tillbaka all musik. AVBRYT SYNKNINGEN och jailbreaka sen. Efter du jailbreakat så får du synka luren.
    Det är för att i vissa fall så funkar inte jailbreakat om det ligger massa musik å skit på telefonen. K
    (kontakter etc går dock bra att ha, det kan man inte hindra från att telefonen hämtar)

Nice att du också hade använt dig utav detta, men använde du filerna man laddar ner i den svenska guiden? För dem är lite olika från Engels-svensk 😛

steffeiphone
    Participant

@bozz 31395 wrote:

humm, vet inte om jag fattade dig rätt. Men gör såhär:

1. In i iTunes, Shift-klicka på återställ. Då kommer det komma upp ett fönster, sånt fönster du får upp när du sparar ett worddokumnet.
    2. sedan bläddrar du dig fram dit du sparade ipsw filen
    3. dubbelklicka -> Vänta

Sedan ska du in i Quickpwn och röja

Glöm inte att spara dina kontakter bara!

Då förstår jag, tack! 😀 (det var det jag menade, man får fram ett sånt fönster när man sparar word dokument :))

steffeiphone
    Participant

Pear

Hade du filen iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw (den är från engelska sidan. 2.2.1)

eller hade du filen iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw (den är från svenska sidan. 2.2)

Miche
    Participant
    Post count: 358

@steffeiphone 31407 wrote:

Pear

Hade du filen iPhone1,2_2.2.1_5H11_Restore.ipsw (den är från engelska sidan. 2.2.1)

eller hade du filen iPhone1,2_2.2_5G77_Restore.ipsw (den är från svenska sidan. 2.2)

Spelar ingen större roll vilken du tar, tar du den från engelska sidan så får du 2.2.1 och den andra är 2.2!

Det är inte så svårt att lyckas med att jailbrejka telefonen, och det väldigt, väldigt, väldigt, VÄLDIGT svårt att misslyckas så det går helt åt skogen. Bara följa dom där enkla stegen på sidan så är det fixat och klart på max en kvart.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Och om man ändå taskar till det så återställer man den och börjar om.

steffeiphone
    Participant

@miche 31443 wrote:

Spelar ingen större roll vilken du tar, tar du den från engelska sidan så får du 2.2.1 och den andra är 2.2!

Det är inte så svårt att lyckas med att jailbrejka telefonen, och det väldigt, väldigt, väldigt, VÄLDIGT svårt att misslyckas så det går helt åt skogen. Bara följa dom där enkla stegen på sidan så är det fixat och klart på max en kvart.

Kan jag verkligen ta den från den svenska sidan?:) för min firmware är 2.2.1 just nu, kan man nedgradera till 2.2 då?:)

steffeiphone
    Participant

@steffe 31451 wrote:

Och om man ändå taskar till det så återställer man den och börjar om.

Japp tänkte med så ;P

spjonky
    Member
    Post count: 138

Gjorde också så med min …jag använde dock den engelska guiden ..då den svenska inte hade rätt fil!

steffeiphone
    Participant

Det var det jag ville veta 🙂 Tack, kommer att använda mig av den engelska om det blir nått, är du nöjd förresten? inga problem med jailbreakningen?:P

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.