Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › behöver hjälp angående cydia
-
AuthorPosts
-
behöver stor hjälp, jag läggde in ett source i cydia som hette nåt med elpelle6 i cydia men nu fick jag ett problem i cydia som jag inte kommer åt nånting så här står det, Database problem parsing dependency conflicts
jag kan inte se mina filer eller mina source eller kan installera nåt eller göra nåt, nån som vet vad jag kan göra 🙁har sett varningar om att adda elpelle6, antar att du skulle åt aircrack, men det finns på säkrare repos.
stannar cydia, eller kan du gå in i manage sources och ta bort repon?@kurtson 75151 wrote:
har sett varningar om att adda elpelle6, antar att du skulle åt aircrack, men det finns på säkrare repos.
stannar cydia, eller kan du gå in i manage sources och ta bort repon?nej jag var inte efter aircrack,
nej kan inte ta bort 🙁 men vissa säger att du ska in på /etc/apt/sources.list.d/
och ta bort sorucen själv men hur gör man det behöver man shsh@apple 3g 75154 wrote:
nej jag var inte efter aircrack,
nej kan inte ta bort 🙁 men vissa säger att du ska in på /etc/apt/sources.list.d/
och ta bort sorucen själv men hur gör man det behöver man shshSHSH?
Det du behöver är openssh installerat.
Finns att hämta i cydia. Sedan kan du ssha via terminal eller via program winSCP exempelvis för windows-användare och navigera dig fram till den filen.Plocka över filen till din dator, editera den och skicka tillbaka den till telefonen.
Klart.
@muffins 75155 wrote:
SHSH?
Det du behöver är openssh installerat.
Finns att hämta i cydia. Sedan kan du ssha via terminal eller via program winSCP exempelvis för windows-användare och navigera dig fram till den filen.Plocka över filen till din dator, editera den och skicka tillbaka den till telefonen.
Klart.
har inget sånt installerat på min iphone och kan inte göra det heller 🙁 kan man göra det med ifunbox
@apple 3g 75156 wrote:
har inget sånt installerat på min iphone och kan inte göra det heller 🙁 kan man göra det med ifunbox
har en 3g ios 4.0.1 jailbreak med redsnow och upplåst med ultrasnow, men det stog på cydia blobs nånting med shshOm du har afc2dd installerat så ska du kunna använda dig av ifunbox.
SHSH-file är den fil man sparar hos cydia i syfte för att kunna nergradera sig till en äldre version av iOS eller iPhone OS.
har en 3g ios 4.0.1 jailbreak med redsnow och upplåst med ultrasnow, men det stog på cydia blobs nånting med shsh och nåt med nedgradering
@apple 3g 75161 wrote:
har en 3g ios 4.0.1 jailbreak med redsnow och upplåst med ultrasnow, men det stog på cydia blobs nånting med shsh och nåt med nedgradering
Kan du bjuda på en printscreen?
Och SNÄLLA, pm:a inte med frågor.
Det finns ett forum här som man kan ställa sina frågor på.Frågor i PM är bara onödigt när det är relaterat till produkter som tas upp här.
så här ser det ut 🙁
ImageShack Album – 6 images@apple 3g 75174 wrote:
så här ser det ut 🙁
ImageShack Album – 6 imagesSer inget med cydia & blobs på dessa bilder, om nu inte mina ögon ljuger för mig.
exakt så här stog det http://img3.imageshack.us/img3/3105/cydiah.png
vet at jag pma dig förlåt sista gången jag gör det
@apple 3g 75177 wrote:
exakt så här stog det http://img3.imageshack.us/img3/3105/cydiah.png
Det räcker med inlägget, du behöver inte skicka PM också.
Ändra om i din hostfile på datorn så att sauriks cydia-server pekar mot apples dns vid signering. Sedan kan du återställa telefonen till 4.0 4.0.1 eller 4.0.2
4.0.1 & 4.0.2 signeras fortfarande av apple och då behöver du inte ändra hostfilen.
@muffins 75184 wrote:
Det räcker med inlägget, du behöver inte skicka PM också.
Ändra om i din hostfile på datorn så att sauriks cydia-server pekar mot apples dns vid signering. Sedan kan du återställa telefonen till 4.0 4.0.1 eller 4.0.2
4.0.1 & 4.0.2 signeras fortfarande av apple och då behöver du inte ändra hostfilen.
åå nej måste jag återställa 🙁 ååhh nu försvinner allt
@apple 3g 75186 wrote:
åå nej måste jag återställa 🙁 ååhh nu försvinner allt
Har du testat med winSCP eller ifunbox ?
Det var du som började pratet med SHSH-blobs.
Testa programmen av de förstnämnda och funkar inte det så får du försöka med annat.
Edit: En liten notis bara.. Inget försvinner.. Det är bara att synka mot iTunes först och göra en backup, så kan du föra in den backupen efter en återställning.
@muffins 75187 wrote:
Har du testat med winSCP eller ifunbox ?
Det var du som började pratet med SHSH-blobs.
Testa programmen av de förstnämnda och funkar inte det så får du försöka med annat.
Edit: En liten notis bara.. Inget försvinner.. Det är bara att synka mot iTunes först och göra en backup, så kan du föra in den backupen efter en återställning.
ok ska prova med ifunbox eller med winSCP, har aldrig gjort detta kan du hjälpa mig lite eller ge mig en guide ?
mitt wifi funkar inte så jag har inte ip adress står bara N/A på ip adressen så jag tror vi inte kan använda ifunbox sorry jag menar winscp
ok har installerat ifunbox nu på datorn vad ska jag göra
kan jag jailbreaka om den och få ett nyt cydia?
nån som vet om jag kan använda iphonebrowser
@apple 3g 75202 wrote:
nån som vet om jag kan använda iphonebrowser
Snälla rara, det är bara att hämta hem, installera och testa.
Det står att du måste ha afc2add installerat för att det ska fungera.@apple 3g 75205 wrote:
ingen anning om jag har det installerat 🙁 finns det nåt annat sätt
Det märker du om du installerar iphonebrowser. Funkar det inte, så har du det inte installerat.
@apple 3g 75243 wrote:
iphonebrowser funkar 🙂 vad ska jag göra nu
Det skrev du ju själv bland dina första inlägg.
@apple 3g 75154 wrote:
nej jag var inte efter aircrack,
och ta bort sorucen själv men hur gör man det behöver man shshtack för hjälpen muffins 🙂 tack så mycket allt funkar fint, vet du hur man stänger denna tråd
@apple 3g 75251 wrote:
tack för hjälpen muffins 🙂 tack så mycket allt funkar fint, vet du hur man stänger denna tråd
Ingen fara.
Den behöver inte stängas, den kan vara öppen utifall någon mer får samma problem och behöver skriva i tråden 🙂eller vänta fick ett problem till 🙁 hur kan jag uppdatera infinifolders 1.1-1 CRACKED det står där nere changes och en rund rött cirkel med siffran 1 sltså en uppdatering men det går inte
@apple 3g 75254 wrote:
eller vänta fick ett problem till 🙁 hur kan jag uppdatera infinifolders 1.1-1 CRACKED det står där nere changes och en rund rött cirkel med siffran 1 sltså en uppdatering men det går inte
Läs reglerna.
Förbjudet att tala om crackade apps osv i detta forum. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.