Behöver hjälp att reda ut några saker

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Behöver hjälp att reda ut några saker

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 5

Hej

Jag skulle behöva lite hjälp med att reda ut lite saker angående att jailbreaka sin iPhone, jag har läst en hel del

trådar men ändå inte fått nåt riktigt grepp om det.

I mitt fall så har jag en iPhone 3G med OS 3.01, jag är bara intresserad av att kunna få större frihet att installera program. Jga har sett att det finns ett antal olika program, blir lite förvirrad. Vad är det jag behöver egentligen?

1. Jag är windowsanvändare, vilka program för att jailbreaka finns för windows?

2. Kan jag fortfarande installera apps från Appstore efter att jag jailbreakat?

3. Finns det guider för iphones med OS 3.01, borde jag kanske inte uppdaterat till 3.01?

4. Påverkas själva telfonfunktionen något?

5. Blir iPhonen väldigt ostabil i programvaran efteråt?

6. Är Cydia nån form av motsvarighet till Appstore?
    Ulf

bozz
    Member
    Post count: 1199

1. Redsnow, den andre med tror jag..kommer inte ihåg vad den heter

2. Ja

3. Kolla på iClarified.com finns där.

4. Nope

5. nepp, inte i normala fall. Blir den det är det bara återställa

6. jo, fast appsen och det andra är ju inte godkännt av Apple

Ulf
    Member
    Post count: 5

Tog mod till mig och tog ner redsn0w och en guide från iClarified. Jag blev glatt överaskad hur enkelt och hur fort det gick att jailbreaka min iPhone. 🙂

Tog genast två apps från cydia, cycorder och spot (eftersom jag varit premiumanvändare på spotify ett tag) Funkar utmärkt!!!!

tack för tipsen!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.