Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Behöver hjälp med att installera tema!
-
AuthorPosts
-
Tjena, jag skulle villja installera ett ganska avancerat tema som kräver en del moddande.
Min hemskärm måste se ut såhär:
Vad är det för program som gör att jag får de där Symbolerna “Page 1” och “page 2” osv.
Resulatet kommer bli ungefär såhär
Och om någon orkar hjälpa mig så kan ni ta en titt på denna sidan för mer info om temat, vilket jag inte riktigt har förstått 😮
De där symbolerna du talar om är s.k springjumps för de olika sidorna.. De hittar du i Cydia.
Edit: Tror även att just dessa “genvägar” till olika sidor finns med i en mapp i temat du dragit hem.
Hur du installerar temat och vad du behöver brukar stå i en readme-fil som också medföljer när man tankar ner temat.
@muffins 50419 wrote:
De där symbolerna du talar om är s.k springjumps för de olika sidorna.. De hittar du i Cydia.
Edit: Tror även att just dessa “genvägar” till olika sidor finns med i en mapp i temat du dragit hem.
Hur du installerar temat och vad du behöver brukar stå i en readme-fil som också medföljer när man tankar ner temat.
Okej men jag har en cydiasource för temat så en readme-fil är inte aktuellt. 🙂
Okej jag tror att jag förstå! 🙂Ahh för själva temat har du kanske en cydia-source. Men det gör inte att alla springjumps etc hamnar på rätt ställe :P. Där kommer den mänskliga faktorn in i bild som får pilla runt med fingrarna och även kanske lite ssh:ande är på plats 🙂
@muffins 50422 wrote:
Ahh för själva temat har du kanske en cydia-source. Men det gör inte att alla springjumps etc hamnar på rätt ställe :P. Där kommer den mänskliga faktorn in i bild som får pilla runt med fingrarna och även kanske lite ssh:ande är på plats 🙂
Men tror du jag kan göra såhär för att installera lopeard? 🙂
1. Gömma alla apps jag inte behöver med SbSettings.
2. Skapa Springjumps.
3. Ladda lopeard från Winterboard.Eller bör jag använda tex Springbacks eller liknande före jag gömmer mina ikoner? 🙂
Ingen aning för just det temat du vill ha. Jag har alltid gått efter readme-filen när jag försöker mig på de ovanliga teman som finns. Då är det bara att följa.
Kan itne gissa mig till här 😛
Jag har installerat såna teman förut och de är ganska krångliga. Innan du ger dig in på detta se till att du vet hur det funkar först och vilka program du behöver installera. Tänk på att detta är ett landscape tema som kräver att du har dina apps i kategories mappar så din hemmaskärm kommer inte att ha de appsen du har nu.
Springjumps är ett program som skapar genvägs ikoner till dina sprinboard sidor. I denna tema måste du skapa massor med osynliga springjumps ikoner och placera de exakt rätt i dina sidor. Temat bygger på 6-8 bakgrundsbilder som placeras i numerisk ordning i din springboard. De olika bakgrundsbilderna lurar dig att tro att du har en fungerande menyrad högst upp i din springboard (i landscape läge) när du i själva verket hoppar fram och tillbaks mellan dina springboard sidor.
Tycker personligen att man blir fort trött på såna teman men om du vill prova så lycka till. Säg till om du har några funderingar.
@ponyboy 50448 wrote:
Jag har installerat såna teman förut och de är ganska krångliga. Innan du ger dig in på detta se till att du vet hur det funkar först och vilka program du behöver installera. Tänk på att detta är ett landscape tema som kräver att du har dina apps i kategories mappar så din hemmaskärm kommer inte att ha de appsen du har nu.
Springjumps är ett program som skapar genvägs ikoner till dina sprinboard sidor. I denna tema måste du skapa massor med osynliga springjumps ikoner och placera de exakt rätt i dina sidor. Temat bygger på 6-8 bakgrundsbilder som placeras i numerisk ordning i din springboard. De olika bakgrundsbilderna lurar dig att tro att du har en fungerande menyrad högst upp i din springboard (i landscape läge) när du i själva verket hoppar fram och tillbaks mellan dina springboard sidor.
Tycker personligen att man blir fort trött på såna teman men om du vill prova så lycka till. Säg till om du har några funderingar.
Tack så mycket! Ska vänta lite med att installera temat men jag hör av mig om jag behöver hjälp :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.