Har precis köpt en Iphone 4 och har kopplat till min bluetooth HBH-PV740 som jag hade till min Sony Ericsson Satio-telefon. Men jag kan inte stänga av telefonsamtalen med BT:en.
Jag jobbar som hundrastare (egen företagare) och har inte en chans att alltid stå och lirka upp telefonen ur fickan för att vara säker på att samtalen kopplas ned, eller för att avbryta röststyrningen som kopplas på när jag aktiverar BT:en, speciellt när jag har en massa hundar i koppel samtidigt.
Varför fungerar bara vissa delar i headsetet? Någon som vet. Om man har bluetooth 2.x i snäckan så borde väl det fungera mot vilken telefon som helst som också har bluetooth 2.x?
Annars snälla ge mig tips på en (billig) bluetooth (utan sladdar eller annat krafs) som jag kan ha att ringa/svara med. Jag är i desperat behov av en fungerande bt och kan inte riskera att köpa ett ny BT-set som inte heller fungerar.
Känns verkligen som jag köpt grisen i säcken. Förra telefonen (Station) låg i fickan och öppnade skärmen varje gång jag svarade med bluetoothen och parkerade och kopplade ned samtalen allteftersom den stötte emot något i fickan. Nu har jag köpt en ny och som jag trodde bättre telefon. Där Bluetoothen inte fungerar och överföring av musik, filer mm via bluetooth inte heller fungerar. Likaså går inte röststyrning att stänga av om jag nu inte vill ha ett lösenkodslås förutom simkodslåset på telefonen.
Att fixa ringsignaler är också en hel vetenskap. Jösses vad har jag gjort??:(