Behöver hjälp med jailbreak för 3g.. Bug?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Behöver hjälp med jailbreak för 3g.. Bug?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Member
    Post count: 16

Hej, det är så att jag beöver hjälp med att låsa upp min iphone, så att jag slipper 3-låset.

Jag använder guiden “Guide: SÃ¥ gör du en Jailbreak med Blackra1n (Windows)“.

Jag försöker att låsa upp den så att jag kan avnvända mitt comviq kompis kontantkort. Så jag har det sim-kortet insatt och gör allt som guiden säger.

Men efter jag laddat ner blackwheater för windows, och klickar på “make it rain” så kommer det upp en ruta om donering (så som det ska) men sen efteråt så kommer det upp en ny ruta från blackwheater “done, wait for reboot” men inget händer med iphonen den startar inte om sig eller något bilden är bara svart hela tiden. Kanske värt att nämna att den bakrunds bilden som skulle komma upp vid steg 5 kom aldrig upp.

Vore glad för snabba svar =)

Tack på förhand! (är väldigt, väldigt dålig på sånna här saker)

Note: såg nu att det var flera som hade samma problem men förstog inte riktigt vad de pratade om (a) Kanske är värt att säga att jag aldrig har haft den på något annat stadium än startskärmen där det står att mitt simkort inte är giltigt :/

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

När du ställer jailbreak frågor så är det viktig att ge så mycket info som möjligt om din iPhone. Modell, firmware, baseband och om 3Gs när den är köpt (kolla på min signatur).

Låter som du har fw 3.1.3 och om det är så då är det kört för upplåsning.

Felox
    Member

hmm, Lånade min brorsas 3-kort.. säger bara FAIL!

Version: 3.1.3 (7E18)
    Modell: MB489KS
    vad menas med baseband?

så allt är kört nu? Är det 100% omöjligt att köra mitt comviq kort i mobilen? Kan man låsa upp den hos tre?

Tack igen

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Du har uppdaterat till 3.1.3 och baseband 05.12.01 och kan inte fulupplåsa… men…

MB489KS är en Telialåst iPhone. Kolla serienumret på https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do. Omfattas den inte längre av garanti så är den över 1 år gammal och kan låsas upp för 350:- i närmaste Teliabutik

Felox
    Member

Btw, körde ett program som hette “f0recast” och fick fram följande

Baseband: 05.12.01
    bootloader: 6.4
    modell: MB489

Unlockable?: NO
    Tethered?: NO

Kanske till någon hjälp :P?

Felox
    Member

Oh, snabbt svar 😀 mitt serial # är xxxxxxxxxx

Ingen bra idé – redigerar /Freebo

Freebo
    Member

nej, min tidigare post är fortfarande det som gäller

Felox
    Member

Okej, då är det de jag kör på. Tack för alla snabba svar 😀

stickaaan
    Member
    Post count: 259

@freebo 59579 wrote:

Du har uppdaterat till 3.1.3 och baseband 05.12.01 och kan inte fulupplåsa… men…

MB489KS är en Telialåst iPhone. Kolla serienumret på https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do. Omfattas den inte längre av garanti så är den över 1 år gammal och kan låsas upp för 350:- i närmaste Teliabutik

Jag testade detta, och då kom det fram att jag kunde lämna in den hos Telia och Telenor? 😮 jag använder 3. haha

Freebo
    Member

@stickaaan 59626 wrote:

Jag testade detta, och då kom det fram att jag kunde lämna in den hos Telia och Telenor? 😮 jag använder 3. haha

Samma här men poängen är att se om den går att låsa upp via operatören… modellnumren har du ju i FAQn

Felox
    Member

Tja, long time no see ^^ Nu är det så att jag har varit hos operatören och pratat och de sa att de inte kunde låsa upp den förens abbonomang tiden var över dvs om typ 1 år. Men de sa att man kunde lämna in den till en kille i gbg (mumien.se) så fixade han det. Men när jag läste på mumien.se stog det att de inte kunde låsa upp 3.1.3. Några ideér på vad jag kan göra? =)

Freebo
    Member

@felox 62262 wrote:

Tja, long time no see ^^ Nu är det så att jag har varit hos operatören och pratat och de sa att de inte kunde låsa upp den förens abbonomang tiden var över dvs om typ 1 år. Men de sa att man kunde lämna in den till en kille i gbg (mumien.se) så fixade han det. Men när jag läste på mumien.se stog det att de inte kunde låsa upp 3.1.3. Några ideér på vad jag kan göra? =)

Det finns inget du kan göra, annat än att vänta på en fulupplåsning eller att 12 månader passerar

Felox
    Member

fulupplåsning A.k.A jailbreak? Hur lång tid tar det innan det kommer en jailbreak till 3.1.3 tror du?

Freebo
    Member

När fw 4.0 kommer till iPhone

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

@felox 62262 wrote:

Hahaha… Set visar ännu en gång att operatörerna är helt anningslösa när det gäller iPhone. Fick ungefär samma felaktiga svar av Telenor, https://www.iphoneinfo.se/forum/operatorer-abonnemang/6850-telenor-traden.html#post60495.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.