Behöver hjälp med jailbreak

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Behöver hjälp med jailbreak

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hej på er!
    Jag har en 3GS med version 4.2.1(8C148) och baseband 05.15.04, och den är uppdaterad och återställd med itunes. Problemet är nu att jag kan inte jailbreaka den, med redsnow så fastnar den i waiting for reboot och med greenpoison så vill den inte gå in i dfu mode och med snowbreeze så säger itunes iphone enheten kunde inte återställas eftersom filen med fast programvara inte är kompatibel. Den har varit jailbreakad innan men är nu helt återställd och uppdaterad till 4.2.1 men jag vill jailbreaka den igen men det vill sig inte riktigt så jag hoppas att någon kan hjälpa mig.

Mvh Micke

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Vilket operativsystem använder du och är du administratör på din dator-användare?

extreme67
    Member

Hej
    Jag kör windows 7 home premium 64 bit, och jag väljer att köra som administratör och jag har provat att välja att köra i xp mode också men det vill sig inte. Första gången gick det bra att jailbreaka denna telefon men inte nu efter uppdatering och jag har fixat 2 st iphone 4 på denna dator och det var inga problem, men jag tycker nog att det borde gå att lösa eller är jag helt ute och cycklar.

Cophe
    Member
    Post count: 1079

Telefonen ska gå i dfu oavsett. Prova annan usb-port och liknande. Har du tillgång till annan dator kan du ju prova med det också.

extreme67
    Member

Jag har nu provat alla usb portar och jag har provat på en annan dator som har xp installerat har även provat att köra på macbook men det fungerar inte i alla fall. Fortfarande samma fel, greenpoison säger försök igen hela tiden när man ska in i dfu mode, redsnow stanna i waiting for reboot.

extreme67
    Member

Problemet löst satt med fel fil när jag skulle köra redsnow 🙂

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.