Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Behöver HJÄLP med upplåsning!!
-
AuthorPosts
-
Hej! Har nu en iPhone 3gs 16GB som antagligen är importerad ifrån USA. Köpte den begagnad av en kille.
Jag kan ingenting om iPhone innan och har sökt runt men inget har funkat.
Programvaran är 3.1.3 och jag har ingen aning hur jag ska göra.
Mitt problem är att när jag ska koppla in den i iTunes så står det att det är en ogiltig “carrier”.. Telenor/Telia/Tre funkar EJ…..
Så, beskriv för mig EXAKT och noga hur jag ska kunna gå tillväga. Vill kunna använda den helst med Tele2/Comviq men Telenor funkar också…
Den som hjälper mig med detta kan även få någon mindre belöning!
Tack på förhand!!Sorry, har du 3.1.3 så har du sannolikt även baseband version 05.12.01 vilket innebär att du inte KAN låsa upp den just nu. Kanske senare i sommar när fw 4.0 kommer
Ajfan då.. Kan man på något sätt ta reda på vilken baseband version jag har då?
Kommer du in i telefonen är det under Inställningar/Allmänt/Om rulla ner tills du ser Modemfirmware. Detta är ditt baseband. Med reservation för att du kanske har det på engelska eftersom den troligen var från USA.
Jag trodde att jag var så tydlig att jag påpekade att jag inte kommer in i telefonen.
Telefonen är kvar i “Emergency Call” och jag är helt jävla fast.
för att aktivera behöver du ett at-t kort. om du känner någon som importerade första generationens iphone från usa är det stor chans att dom fick med ett sådant kort i telefonen.
men som sagts tidigare så är du för stunden till 99.9% säkerhet körd just nu vad gällande upplåsning.
@micked 65997 wrote:
för att aktivera behöver du ett at-t kort. om du känner någon som importerade första generationens iphone från usa är det stor chans att dom fick med ett sådant kort i telefonen.
men som sagts tidigare så är du för stunden till 99.9% säkerhet körd just nu vad gällande upplåsning.
Jag har faktiskt ett at&t sim kort liggandes här brevid.. Men vet ej hur det ska hjälpa honom då man måste teckna ett abbonemang med den via itunes för att aktivera telen….
@brettfavre 66005 wrote:
Jag har faktiskt ett at&t sim kort liggandes här brevid.. Men vet ej hur det ska hjälpa honom då man måste teckna ett abbonemang med den via itunes för att aktivera telen….
Du har rätt. Glöm mitt inlägg.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.