Behöver Hjälp! Snälla Ngn!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Behöver Hjälp! Snälla Ngn!

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • Author
    Member
    Post count: 114

Hej,
    Det är så att jag har en iPhone 2G, å den har fungerat perfekt (1.1.4 firmware) tills jag för ca en vecka sedan vill uppdatera den till 2.1, jag gjorde det men var inte berädd på att den inte längre skulle vara upplåst mm. Så denna vecka har jag desperat försökt nedgradera tillbaka den till 1.1.4, men det har inte gått, har hela tiden fårr error (16xx) å jag har letat på forum mm å orkar inte längre, för det har ändå inte funkat. Så idag bestämde jag mig för att låsa upp 2.1:an så jag iaf kan använda min iPhone, jag använde QuickPwn å allt fungerade till jag skulle sätta in mitt simkort å då funkar det inte. När jag har simkortet som jag fick med i telefonen så funkar allt (kan ju inte ringa för den e från England). Jag har ju låst upp den mm så varför funkar det inte???
    Snälla jag berhöver verkligen hjälp, klarar mig knappt längre utan min iPhone, snälla alla hjälp uppskattas verkligen!
    Jag har telenor förresten.

MVH Jocke

Macys
    Member

När jag kommer in med det engelska simkortet så står det att det avvaktar aktiviering, måste man aktivera upplåsningen eller ngt sånt i iTunes som jag inte riktigt har förstått???

ALL HJÄLP UPPSKATTAS!!!

deluxenoone
    Member
    Post count: 130

@macys 13016 wrote:

När jag kommer in med det engelska simkortet så står det att det avvaktar aktiviering, måste man aktivera upplåsningen eller ngt sånt i iTunes som jag inte riktigt har förstått???

ALL HJÄLP UPPSKATTAS!!!

hmm om du söker lite på forumet så hittar du massa hjälp… onödigt starta ny tråd egentligen.
    gör ett nytt försök me Quickpwn
    gå hit: iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.1 2G iPhone Using QuickPwn (Windows)

Macys
    Member

Snälla ngn…?

Macys
    Member

Snälla ngn…?

Macys
    Member

Snälla ngn…?

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

Vad jag vet så ska det bara vara att köra QuickPwn-guiden för att låsa upp/jailbreaka iPhone 2G som deluxenoone har länkat till.

Annars vet jag faktiskt inte. Angående error 16xx så måste du först sätta telefonen i DFU-mode innan du återställer den.

iPhoneinfo.se
    Member

Vad jag vet så ska det bara vara att köra QuickPwn-guiden för att låsa upp/jailbreaka iPhone 2G som deluxenoone har länkat till.

Annars vet jag faktiskt inte. Angående error 16xx så måste du först sätta telefonen i DFU-mode innan du återställer den.

iPhoneinfo.se
    Member

KingHippo
    Member
    Post count: 44

Fungerar inte QuickPwn så återställ med en 2.1 image med vanliga Pwnage eller WinPwn.

KingHippo
    Member

Fungerar inte QuickPwn så återställ med en 2.1 image med vanliga Pwnage eller WinPwn.

KingHippo
    Member

Macys
    Member

“Angående error 16xx så måste du först sätta telefonen i DFU-mode innan du återställer den”

– Klart att jag har satt den i DFU-mode, men det funakr ändå inte!:(

“Fungerar inte QuickPwn så återställ med en 2.1 image med vanliga Pwnage eller WinPwn”

– Va? Hur menar du? Jag e nybörjare vad gäller att återställa å uppdatera å låsa upp iphone å sånt, förklara lite närmare tack!

Macys
    Member

“Angående error 16xx så måste du först sätta telefonen i DFU-mode innan du återställer den”

“Fungerar inte QuickPwn så återställ med en 2.1 image med vanliga Pwnage eller WinPwn”

– Va? Hur menar du? Jag e nybörjare vad gäller att återställa å uppdatera å låsa upp iphone å sånt, förklara lite närmare tack!

Macys
    Member

KingHippo
    Member

Har du mac så kör Pwnage.
    Det finns inte någon ny version av WinPwn för 2.1, men den gamla fungerar den med.
    Ladda ner image från den här tråden: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-jailbreak-m-m/1770-iphone-2-1-custom-ipsw.html

Kör sen WinPwn, man får välja lite alternativ (spelar ingen roll vad du tar) och till sist hjälper den dig att sätta den i DFU mode. När den väl är i DFU mode (skärmen blir vit eller du får nån dfu-logga, minns inte hur den ser ut) starta iTunes och återställ där med imagen du tankade ovan. Du ska alltså INTE använda imagen som WinPwn skapade.

KingHippo
    Member

Det finns inte någon ny version av WinPwn för 2.1, men den gamla fungerar den med.
    Ladda ner image från den här tråden: https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-jailbreak-m-m/1770-iphone-2-1-custom-ipsw.html

Kör sen WinPwn, man får välja lite alternativ (spelar ingen roll vad du tar) och till sist hjälper den dig att sätta den i DFU mode. När den väl är i DFU mode (skärmen blir vit eller du får nån dfu-logga, minns inte hur den ser ut) starta iTunes och återställ där med imagen du tankade ovan. Du ska alltså INTE använda imagen som WinPwn skapade.

KingHippo
    Member

Macys
    Member

???Va???

– Jag har Windows Vista

Macys
    Member

???Va???

– Jag har Windows Vista

Macys
    Member

???Va???

– Jag har Windows Vista

fillez
    Member
    Post count: 12

Jag körde QuickPwn och det funkade hur bra som helst !! Följ bara guiden !

fillez
    Member

fillez
    Member

bandoe
    Member
    Post count: 138

quickpwn 2.1 finns för download och den unlockar och jailbreakar ;D re-do it buddy

bandoe
    Member

quickpwn 2.1 finns för download och den unlockar och jailbreakar ;D re-do it buddy

bandoe
    Member

Macys
    Member

Men jag har kört QuickPwn å den blir ändå inte upplåst.. jag har följt guiden å det står att att funkade mm, men jag kan ändå inte använda mitt Svenska Telenor simkort…

Macys
    Member

Men jag har kört QuickPwn å den blir ändå inte upplåst.. jag har följt guiden å det står att att funkade mm, men jag kan ändå inte använda mitt Svenska Telenor simkort…

Macys
    Member

Macys
    Member

När jag stänger av telefonen å sätter in ett svenskt simkort (Telenor, Comviq) så står det ngt i stil om att den känner av ett nytt simkort och jag ska starta iTunes, dock när jag startar iTunes så står det:

“The SIM Card inserted in this iPhone does not appeart to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carriers store to receive a replacement SIM card.”

När jag sätter in det engelska simkortet som jag fick med telefonen så funkar det perfekt och jag kommer in till menyerna, har detta hänt ngn annan?
    Har jag missat att göra ngt? Jag har klickat i att den ska låsa upp telefonen när jag använder QuickPwn 2.1, men det funkar iaf inte.. ngn som kan hjälpa mig SNÄLLA!!?? Jag behöver verkligen hjälp här!!:(

Macys
    Member

När jag stänger av telefonen å sätter in ett svenskt simkort (Telenor, Comviq) så står det ngt i stil om att den känner av ett nytt simkort och jag ska starta iTunes, dock när jag startar iTunes så står det:

“The SIM Card inserted in this iPhone does not appeart to be supported. Only compatible SIM cards from a supported Carrier may be used to activate iPhone. Please insert the SIM card that came with your iPhone or visit a supported Carriers store to receive a replacement SIM card.”

När jag sätter in det engelska simkortet som jag fick med telefonen så funkar det perfekt och jag kommer in till menyerna, har detta hänt ngn annan?
    Har jag missat att göra ngt? Jag har klickat i att den ska låsa upp telefonen när jag använder QuickPwn 2.1, men det funkar iaf inte.. ngn som kan hjälpa mig SNÄLLA!!?? Jag behöver verkligen hjälp här!!:(

Macys
    Member

Macys
    Member

Snälla kan någon hjälpa mig? Jag behöver verkligen hjälp!

Macys
    Member

Macys
    Member

Viewing 36 posts - 1 through 36 (of 36 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.