Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Behöver ipsw 3.0.1 | 3.1 och 3.1.2
-
AuthorPosts
-
Tjenare!
Behöver IPSW 3.0.1 och samtliga som kommer efter den fram till 3.1.2!
Dessa ipsw som tankas som ligger som en RAR fil funkar inte.. För jag behöver IPSW’n i formatet .ipsw eftersom jag flashar firmware på min iphone via iTunes.. Hjälp någon?
Har du provat att ändra filändelsen från .rar till .ipsw?
Ladda ned filerna jag länkat till med gör det med Firefox, inte IE
@freebo 53634 wrote:
Ladda ned filerna jag länkat till med gör det med Firefox, inte IE
Funkade inte ”/ </3
Men någon som vet varför ja kan flasha firmware i mobilen när ja kör
“Shift -> klicka på återställ iphone -> väljer min egen IPSW fil”
Men kan inte återställa mobilen eller uppdatera med iTunes firmware?
(Klicka på “uppdatera” i iTunes)@ounze 53636 wrote:
aah funkade inte..
Kan man inte flasha telen med Firmware i RAR format med något jailbreak program utan att jailbreaka?
Nej. Det kanske är jag som är trög här och missar något vitalt men det är inte svårt att ladda ned en fil från nätet. Du ska inte göra någonting med filen utan bara peka ut den i iTunes eller Redsn0w…
Förstår inte varför det inte funkar för dig. Provade själv nyss att ladda ner en zip fil från sidan Freeo länkade till och ändrade ändelsen till .ipsw och det funkade bra.
Edit: @freebo när jag laddar ner de så är de zip filer(kanske för att jag har IE) och då måste jag ändra filändelsen annars känns den inte igen av iTunes eller redsn0w.
@ounze 53638 wrote:
Funkade inte ”/ </3
Men någon som vet varför ja kan flasha firmware i mobilen när ja kör
“Shift -> klicka på återställ iphone -> väljer min egen IPSW fil”
Men kan inte återställa mobilen eller uppdatera med iTunes firmware?
(Klicka på “uppdatera” i iTunes)Har du patchat HOSTS filen / blockar Apples servrar? Detta var en av sakerna folk lekte med när 3.0 släpptes
Ni fick ja felkod “1604” när ja skulle uppdatera från 3.0 till 3.1.2 med en nedladdad IPSW från thepiratebay.
Länken raderad
Du får inte länka till custom fw i torrent sidor då den räknas som piratkopierad material. Dessutom ska du vara försiktig med att installera sånt då du inte vet vad de innehåller.
Hur f_n ändra man ändelsen på IPSW filen`?? denn blir ju rar när man tankat ner den??
:mad2:I windows mapp välj Verktyg/Mappalternativ/Visa. Se till att “Dölj ändelser för kända fil typer” inte är bockad. Då kan du ändra fil namnet från .zip/.rar till .ipsw.
Sitter på en engelsk windows just nu och vet inte om jag översatte allt rätt men du borde kunna hitta den.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.