Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Behöver lite hjälp :)
-
AuthorPosts
-
Hejsan vänner! Är i Norge och sitter på en jailbreakad Iphone 3gs 4.2.1 (8C148a) med modemversion (06.15.00), det är såhär att självklart är min tele låst till Halebop hemma i Sverige. Så det blir rätt dyrt med andra ord sitta å surfa osv. Jag har ett norskt abonnemang via chess men får inte upplåsningen att funka med Ultrasn0w 1.2.
Funkar detta inte eller måste jag använda något annat? Är rätt datorkunnig så tycker ju man borde kunna fixa detta :P.
Tackar på förhand
@freddan88 88635 wrote:
Hejsan vänner! Är i Norge och sitter på en jailbreakad Iphone 3gs 4.2.1 (8C148a) med modemversion (06.15.00), det är såhär att självklart är min tele låst till Halebop hemma i Sverige. Så det blir rätt dyrt med andra ord sitta å surfa osv. Jag har ett norskt abonnemang via chess men får inte upplåsningen att funka med Ultrasn0w 1.2.
Funkar detta inte eller måste jag använda något annat? Är rätt datorkunnig så tycker ju man borde kunna fixa detta :P.
Tackar på förhand
Jag läser i Cydia om ultrasn0w och det ska funka med ditt baseband 06.15.00
Får då No Service och har väntat ett bra tag 🙁
@freddan88 88641 wrote:
Får då No Service och har väntat ett bra tag 🙁
har du startat om , om det inte funkar så återställ den till ios 4.2.1 igen och gör allting om 🙂
Tjena, prova att bara installera om ultrasn0w. Stötte på liknande problem när jag grejade med en kompis 3g. Han hade råkat uppdatera till 4.2.1 och vi lade in 06.15.00 baseband för att kunna låsa upp den igen.
Det funkade efter att vi installera om ultrasn0w i cydia. Kanske bara var flyt men det funkade iaf.
testat allt ovan fortfarande ingen service :(…verkar inte gå av någon anledning
Har nog varit för ivrig hehe… jag läste på mitt abonnemang papper att man måste ringa dit och aktivera kortet eftersom jag har bytt från kontant till abonnemang. Återkommer om det funkar efter imorgon när jag snackat med dem :)…
HOPPAS!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.