Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Behöver lite info!
-
AuthorPosts
-
Hej och tack för ett kanonforum!
Jag inhandlade en Iphone 2G på ebay igår och väntar hem den i dagarna och den var inte upplåst. Nu undrar jag vilket program som lämpar sig bäst till att låsa upp den med och få svenska tecken osv. Kan ni ge några förslag?
Mvh Carl
Jag gjorde detta med min ebay köpta 2g Iphone igår. Först uppgraderade jag till 2.0 via iTunes utan att först unlocka / jailbreaka. När det väl var gjort följde jag den här guiden och allt löste sig fint!
iClarified – iPhone – How to Unlock/Jailbreak Your 2.0 2G iPhone (Windows)
Viktigt är dock att verkligen sätta telefonen i DFU mode och inte recovery mode när man väl ska köra restore med den pwnade ipsw filen, annars går det inte. Lycka till!
@iphone77 7627 wrote:
Jag gjorde detta med min ebay köpta 2g Iphone igår. Först uppgraderade jag till 2.0 via iTunes utan att först unlocka / jailbreaka. När det väl var gjort följde jag den här guiden och allt löste sig fint! Viktigt är dock att verkligen sätta telefonen i DFU mode och inte recovery mode när man väl ska köra restore med den pwnade ipsw filen, annars går det inte. Lycka till!
va hur menar du då??
ja har en iphone 2g och har uppdaterart den till 2.0 och när ja har gjort en coustom återställning och jag ska återställa den får ja ett felmedelande..
men jag håller inne både homeknappen och den knappen längst upp tills den stängs av å sen på så står de nått att ja måste återställa den för att den ska funka..När du sätter den i dfu-läge blir skärmen helt svart, i recoveryläge får man ikonen med itunesloggan och kabeln. Du kan inte köra restore med custom ipsw i recoveryläge!
[Tutorial] Difference between DFU Mode and Restore Mode – Hackint0sh
@iphone77 7647 wrote:
När du sätter den i dfu-läge blir skärmen helt svart, i recoveryläge får man ikonen med itunesloggan och kabeln. Du kan inte köra restore med custom ipsw i recoveryläge!
[Tutorial] Difference between DFU Mode and Restore Mode – Hackint0sh
åå tack så jävla mycket funkar nu! (:
Tänkte fråga jag tröck på sms ikonen men hittar inget inkommande sms, hur hittar jag dom? en fråga till, när jag går in i sms så är sms funktionen på engelska fast den är upplåst, ska det vara så? eller när man lägger till svenskt tangentbord, ändras det som står på engelska till svenska då?
en sista fråga, när jag pratar i telefon så höjer jag samtals volymen men jag hör dåligt ändå, kan det vara för att jag har detta Crystal Case skalet på iphonen, detta skalet köpte jag ifrån Välkommen in i skal-mans webbutik – Mobilskal m.m Fraktfritt! , det kan vara att den skalet täcker högtalaren vet någon om det hjälp mig snälla Tack så mycketBehöver lite mer hjälp! När jag skulle sätta Iphonen i DFU läge så har den hängt sig där. Ansluter jag den till Itunes så hittar den inte telefonen och telefonen är helt svart. Vad ska jag göra? Har sökt runt på en massa forum men jag hittar inga vettiga förklaringar. Finns det någon i Lund/Malmö området som skulle kunna hjälpa mig att låsa upp telefonen samt uppgradera den till 2.0?
Mvh Carl
Jag har lyckats att återställa Iphonen i Itunes nu. Nu frågar den istället efter ett simkort så att den kan aktiveras via Itunes. Har följt guiden du länkade till Iphone 77 men när winpwn ska bygga filen så inträffar dte ngt fel. Har laddat ner en custom fil via torrent men har inte försökt så mkt mer. Känns som att jag inte vågra pilla mer med den för tillfället. Skulle behöva ngn vänlig själ som kan hjälpa mig, gärna i Lund/Malmö området.
Mvh Carl
Återkom med exakt felmeddelande så ska jag försöka hjälpa till.
@cutekid 7745 wrote:
Jag har lyckats att återställa Iphonen i Itunes nu. Nu frågar den istället efter ett simkort så att den kan aktiveras via Itunes. Har följt guiden du länkade till Iphone 77 men när winpwn ska bygga filen så inträffar dte ngt fel. Har laddat ner en custom fil via torrent men har inte försökt så mkt mer. Känns som att jag inte vågra pilla mer med den för tillfället. Skulle behöva ngn vänlig själ som kan hjälpa mig, gärna i Lund/Malmö området.
Mvh Carl
Testa att göra din egna customfil, dom man laddar ner kan vara “beta” versioner som kanske inte fungerar!
eller blir det fel när du skapar .ispw filen i Winpwn ?
/TL
@freeride00 8297 wrote:
Testa att göra din egna customfil, dom man laddar ner kan vara “beta” versioner som kanske inte fungerar!
eller blir det fel när du skapar .ispw filen i Winpwn ?
/TL
Stämmer att det blir fel när jag ska skapa ispw filen.
Tack för alla förslag. Det hela har dock löst sig nu. Fick hjälp av en kille i Lund som fixade det åt mig. Kör 2.0 nu och allt flyter på hur bra som helst. Inga lagg överhuvudtaget. Säger bara det, kommer aldrig att kunna ha en annan telefon än en Iphone, klockren helt enkelt.
Mvh Carl
tjena tänkte fråga en sak, jag la in en album i min iphone men jag hittade det inte har faktiskt letat jätte länge men hittar inte. Ska jag lägga den albumen som jag inte hittar, på nytt utan och radera den albumen i itunes eller ska jag radera lägga in på nytt? eller vad kan det vara för fel?
@mry.i 8690 wrote:
tjena tänkte fråga en sak, jag la in en album i min iphone men jag hittade det inte har faktiskt letat jätte länge men hittar inte. Ska jag lägga den albumen som jag inte hittar, på nytt utan och radera den albumen i itunes eller ska jag radera lägga in på nytt? eller vad kan det vara för fel?
Har du synkat då?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.