Behöver seriös hjälp!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Behöver seriös hjälp!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Member
    Post count: 7

Hejsan alla!

Lång story kort: Bosatt i Spanien och köpt en 3GS. Bunden till Movistar. Fick information om att jag kunde låsa upp den när jag ville i butik. När det var dags att flytta därifrån var det påsk och butiken stängd, så hann inte låsa upp den. Är nu bosatt i Grekland.

– Finns det någon som helst chans att låsa upp telefonen lagligt? (Bortsett från att ta sig tillbaks till Spanien.)

– Om jag jailbreakar den, kan jag senare återställa telefonen för att låsa upp den om jag nu besöker Spanien igen?

– Om jag vill låsa upp telefonen i butik, måste jag ha simkortet som jag använde vid köpet av telefonen då eller går det bra med nytt?

Är otroligt grön på området och skulle behöva seriös hjälp angående detta. Mycket tacksam för svar!

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@sebbe_c 62476 wrote:

Hejsan alla!

!

Sebbe, ytterst tveksamt om du kan låsa upp en 3GS innan ett år har gått. Köpte du den med kontantkort för dyra pengar eller var den bunden till Moviestar abonnemang?

Är det så att du verkligen kan låsa upp den så får du ringa deras helpdesk och fråga om du kan göra det remote ell om du verkligen måste in i en fysisk butik. Som jämförelse här i kalle Svedala så kräver Telia ett besök emedan TRE gör det via telefon. Jag ska kolla lite vad som gäller Moviestar men som sagt jag tror du gör bäst i att ringa dem

Edit: om du jailbreakar den kan du alltid återställa den innan du låser upp den, detta är dock inte nödvändigt för det enda de behöver är ditt IMEI-nummer och du behöver inget SIM

Sebbe_c
    Member

Hej! Köpte den med kontantkort för dyra pengar, alltså inget abonnemang! Uppskattar verkligen ytterligare info Freebo! 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Sebbe, lite snabbgooglande ger Telefonica (Movistar) has unlocked my iPhone 3G! – Mac Forums vilket tyder på att det bara är att ringa och be dem låsa upp med hjälp av din IMEI. Hur betalning för detta skall gå till kan de säkert beskriva själva. G’ luck!

Sebbe_c
    Member

Tack för hjälpen! Ska försöka ringa dem och se vad jag finner ut! Skriver senare och berättar hur det gått! 😉

Sebbe_c
    Member

Har försökt ringa Movistar, men kommer bara till röstbrevlåda varje gång. Läste också via länken att du ska ha haft telefonen i över 1 år, vilket jag inte haft. Tror jag ger mig på Jailbreak istället. Tack för hjälpen!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.