Behöver sig lite hjälp

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Behöver sig lite hjälp

Viewing 1 post (of 1 total)
  • Author
    Member
    Post count: 96

Hallå folket!
    Lovade min kära mor att skaffa en iphone 3g åt hennes gubbe i födelsedagspresent eftersom hon själv inte är så insatt i teknikens värld så bad hon mig leta reda på en och köpa som sagt.

Hittade en på blocket för ett rimligt pris och vi bodde i samma stad och allt så den fick det bli. Han sålde den pga att han köpt från USA. Uppgraderade den oavsiktligen med itunes, så den nu vart låst till original operatören.
    Sedan hade han även downgrade:at den till 3.0.1 för att försöka låsa upp den igen men vilken inte gick, antar att det har med det nya basebandet att göra?

Iaf nu när jag köpt den tänkte jag att jag skulle göra en downgrade på nytt för att samtidigt bli av med all skit som följde med (apps etc). Men i slutet av återställningen får jag ett felmedelande i itunes vilket jag också läst att man ska ignorera för att den nya firmwiren är installerad iaf. Sen så jailbrekar jag den med redsn0w vilket går felfritt. Men när allt detta är klart så kommer jag fortfarande inte in på själva luren utan fatsnar bara vid bilden då man ser en usb kabel —-> Itunes eller hur jag ska förklara.

Någon som vet hur jag ska gå till väga?

Viewing 1 post (of 1 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.