Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › behöver snabb hjälp, problem med blackra1n
-
AuthorPosts
-
jag har en sk tethered jailbreak och råkade ladda ut iphonen klantigt nog. När jag skulle sätta igång blackra1n i vanlig ordning så funkade det inte. har testat på 5 olika datorer. har varit utan iphonen i snart 4 dagar och får panik… kan jag jailbreaka med något annat lite snabbt? typ redsn0w har jag hört talas om. tips på vad man kan göra?
det står att interntet explorer har slutat fungera, och på en annan dator att blackra1n har slutat fungerara, har testat allt som står på dom andra trådarna utan att det fungerar. Vad har jag för alternativ? måste verkligen ha mobilen i övermorgon då jag ska på roadtrip!
Padde lite beroende på vad du har för bootloader åsså men gå direkt till iOS4 jag fixade det igår funkar mycket bättre än blackra1n. Det funkar inte lägga in 4 med snowbreeze allafall om du jailbreakat tidigare med spirit.
kan också nämna att min mobil är låst, och måste låsas upp dessutom. vilket blackra1n tidigare löste så smidigt. om det ändrar situationen något? vad är iOS4 för någe? är inte det den nya uppgraderingen? tacksam för snabba svar
såg nu för att använda spirit måste telefonen vara olåst samt ska man reboota innan.. mer tips tack, börjar få lite panik nu. tack för svaren
Testa på en annan dator eller uppgradera till 3.1.3 med en pre-owned IPSW-fil via PwnageTool
laddade hem pwnagetool men den verkar inte funka den heller. måste man ha en mac? börjar tappa hoppet om min iphone just nu
Har du sparat dina shsh?
Kolla med firmware umbrella för vilka versioner du har blobs för.@paddeyourray 71327 wrote:
laddade hem pwnagetool men den verkar inte funka den heller. måste man ha en mac? börjar tappa hoppet om min iphone just nu
Testa Sn0wbreeze för Windows
vilken ipsw fil ska jag ladda ner? det finns 3.1.2 eller 3.1 eller 3.1.3 eller iOS 4?
Om du ska uppdatera till iOS 4 så använder du dig av iOS 4 ipsw
nu är det itunes som krånglar… kommer inte ens in på itunes för att “apple application support was not found”. annars hade ju sn0wbreeze varit klockrent. går det att låsa upp iphonen utan att vara kopplad till itunes?
tja, har haft liknande probelm under 2 veckor nu. Hade jailbreakad min iphone 3gs som har 3.1.2 med blackrain. Helt plöstligt dog den och varje gång jag ska jailbreaka om den med blackrain så hackar den och mobilen startas om. har provat på 4-5 datorer med ingen resultat. Nu går det inte heller återställa den, får upp felmeddelande hela tiden, okänt fel 3014 på itunes. Känns som att man kan slänga mobilen nu när de varken går jailbreaka den eller återställa den. 🙁
@tarre 71382 wrote:
tja, har haft liknande probelm under 2 veckor nu. Hade jailbreakad min iphone 3gs som har 3.1.2 med blackrain. Helt plöstligt dog den och varje gång jag ska jailbreaka om den med blackrain så hackar den och mobilen startas om. har provat på 4-5 datorer med ingen resultat. Nu går det inte heller återställa den, får upp felmeddelande hela tiden, okänt fel 3014 på itunes. Känns som att man kan slänga mobilen nu när de varken går jailbreaka den eller återställa den. 🙁
Hade samma problem en gång med blackra1n telefonen startade inte m.m kunde inte återställa den, men håll inne power knappen och home knappen tills äpplet lyser vänta 1 sek å släpp powerknappen så du kommer in i restorelägge där du ser usb kabeln på telefonen typ. Då startar itunes automatiskt och man hittar telefonen där måste man köra en återställning åsså om man har SHSH filerna sparade. Jag rekomenderar att du lägger in 4.0 med snoowbreeze v1.7 efterssom du kör blackra1n troligen med 3.1.2? Bara ladda ner en original ipsw4.0 och gör om den med snoowbreeze så återställer du til lden sen har du en jailbreakad 4.0 med rock och cydia det är bara låsa upp med ultrasnow grymt =)
@smisken 71538 wrote:
Hade samma problem en gång med blackra1n telefonen startade inte m.m kunde inte återställa den, men håll inne power knappen och home knappen tills äpplet lyser vänta 1 sek å släpp powerknappen så du kommer in i restorelägge där du ser usb kabeln på telefonen typ. Då startar itunes automatiskt och man hittar telefonen där måste man köra en återställning åsså om man har SHSH filerna sparade. Jag rekomenderar att du lägger in 4.0 med snoowbreeze v1.7 efterssom du kör blackra1n troligen med 3.1.2? Bara ladda ner en original ipsw4.0 och gör om den med snoowbreeze så återställer du til lden sen har du en jailbreakad 4.0 med rock och cydia det är bara låsa upp med ultrasnow grymt =)
men man måste väl vara uppkopplad till itunes för att köra sn0wbreeze väl? varför skulle jag återställa den? borde jag göra det?
Jag har fått jätteproblem med blackra1n.
Tjejen fick ta över min 3-låsta 3gs upplåst med blackra1n sedan tidigare. Har även en custom-made ipsw 3.1.2 fil på datorn sparad sedan länge.
Men idag så började hennes telefon hålla på att hänga sig, den blev seg som sirap och det gick inte att komma förbi pinkoden. Så vi tog ut kortet och avaktiverade pinkoden i en SE.
5 jailbreak´s senare så funkar det fortfarande inte. Det står “söker” när telefonen blivit jailbreakad och upplåst med blacksnow och wifi försvann. Försökte att återställa nätverksinställningarna men det hjälper inte. Wifi är i-bockat men ändå så dyker inte vårt trådlösa nätverk upp.
Telefonen verkar ha blivit helt dum i huvudet bara sådär. Jag frågade henne om hon hade tappat den, men det hade hon inte.. Jag har haft iphone sedan den första släpptes i USA två dagar senare, så detta är aldrig något jag stött på tidigare.
Vore jättetacksam för hjälp då hon nu är utan telefon och ja.. ni vet ju själva hur det är att vara telefonlösa..
Hoppas det är ok att jag skrev i den här befintliga tråden istället för att skapa en ny. Just ja telefonen är inte en av dom här som man var tvungen att köra blackra1n efter omstart på varenda gång. den har 05.11.07
Fan den går som en jävla “hiphone” i svarstiden nu. :confused:
Kan ju inte gärna ringa 3 och säga “hej, köpte en telefon av er som jag låste upp förut, nu funkar den inte helt plötsligt”.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.