Behöver tips och råd!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Behöver tips och råd!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Hej!
    Jag köpte en ny iPhone 3G, 8 GB förra veckan som jag tecknade ett abonnemang på. Nu när jag har läst på massa forum verkar det bara som att folk får skador och problem med sina telefoner…

Jag har ett kantskydd i silikon + ett displayskydd, är det något mer man kan göra för att skydda den från skador? Någon som har ett bra tips så att den klarar sig mot vatten, konstiga elektriska fel m.m? den är inte Jailbreakad eftersom jag tog ett abonnemang (sålde min själ till telia).

Vore enormt tacksam för svar!!!

DTS
    Member
    Post count: 169

Grattis till världens bästa telefon!

iPhonen klarar “mycket” stryk, sålänge man inte har oturen att tappa den i asfalten med displayn först.

Skydda den mot vatten? Lägg den i en påse när du badar.

Jailbreaka kan man göra även fast den är låst till telia.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Telia säljer ett klumpigt men effektivt plåtskal.
    DTS:bada med iphonen?Köp dig en gummianka istället!
    Givetvis är en plastpåse och ett par gummiband bra både på stranden och fisketuren.

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@dts 28760 wrote:

Grattis till världens bästa telefon!

iPhonen klarar “mycket” stryk, sålänge man inte har oturen att tappa den i asfalten med displayn först.

Skydda den mot vatten? Lägg den i en påse när du badar.

Jailbreaka kan man göra även fast den är låst till telia.

Att tappa den platt på asfalt skulle väl inte kunna skada iPhonen mer än om den landade på en hörna?

Skydda den mot vatten i ingångarna gör man genom att ha den i fickan. Vatten i kontakterna brukar leda till roliga problem.

steffe
    Member

Visst,men den är väl lite svår att använda när den ligger i fickan va?

elina
    Member
    Post count: 2

Okej, tack för tipsen!
    Jag hade inga planer på att bada med telefonen men jag har hört att den exempelvis kan vara känslig mot kondens och liknanade…

Robert L
    Member
    Post count: 403

iPhone är inte känligare än någon annan “normal” nalle idag. Så sköter du den bara och inte använder den som studsboll, hammare eller flasköppnare så skall det inte vara något problem.

steffe
    Member

Min erfarenhet är att iphonen tål mer än många motsvarande lurar,det är kanske en av många anledningar till att det är världens bästa telefon(och batteritömmare).

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.