Beslutsångest, uppgradera 3Gs från Os3.0 till Os4.1?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Beslutsångest, uppgradera 3Gs från Os3.0 till Os4.1?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1

Hej.
    Jag har fått överta en Iphone 3Gs som har Os 3.0 (7A341) modell MB715LL, modemfirmware 04.26.08. Under operatör står det Carrier 4.0, den är inköpt i Thailand. Nu är den JB och fungerar utmärkt med t.ex Telia eller Tele2. Så jag funderar på vad jag skall göra, uppdatera eller ej…? Självklart vill jag att den skall kunna JB:as igen efter en ev. uppdatering, Kan man på något sätt se om den har blivit upplåst när den en gång JB:ades, Cydia finns i, men inget annat som skulle kunna härledas till en upplåsning
    Som ni ser så är livet inte lätt för en gammal pc-räv, men det är kul att upptäcka och lära sig nya saker….:)
    Mvh.
    AgM

iPhoneReservdelar.se
    Member
    Post count: 1619

Då den är jailbreakad, så har du säkert sparade shsh, det enklaste är att i så fall ändra i hostsfilen ladda ned 4.01 och jailbreaka den med jailbreakme.com
    du kan med hjälp av umbrella uppdatera till 4.1 utan att uppdatera basebandet och jailbreaka med limera1n alt greenpois0n.
    Alla guider hittar du i trådar här eller på imedia.nu

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.