Beställt 3gs 16g hos tre

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Beställt 3gs 16g hos tre

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 17

Hej alla glada iphone användare. Jag är snart en av er :). Igår beställde jag min första iphone. Det blev en svart 3gs 16gb. Fick mail idag att den är påväg så förhoppningsvis så har jag den innan helgen :).

Ja har dock två små frågor.

Är det nått speciellt man ska tänka på när man börjar använda iphonen??

Vilka program bör man ha.

snook
    Member
    Post count: 2190

@goffemannen 43673 wrote:

Hej alla glada iphone användare. Jag är snart en av er :). Igår beställde jag min första iphone. Det blev en svart 3gs 16gb. Fick mail idag att den är påväg så förhoppningsvis så har jag den innan helgen :).

Ja har dock två små frågor.

Är det nått speciellt man ska tänka på när man börjar använda iphonen??

Vilka program bör man ha.

Om du vill ha möjlighet att jailbreaka den, så ska du inte uppdatera det till 3.1 i iTunes.

Men möjligheten finns även att den ä 3.1 från fabrik, så då finns det ingen lösning än.

Jailbreak ger möjlighet att t.ex. installera tredjeparts program som inte är godkända av apple genom den “inofficiella” appstoren Cydia.

Och att du kan ändra teman, ikoner , sms-signaler mm.

goffemannen
    Member

Har läst lite om jailbreak. Men är detta svårt att göra själv? Ja sitter på en PC med XP installerat. Ja är inte helt newbie när det gäller datorer.

Går det att återställa en jailbreakad iphone?

benghan
    Member
    Post count: 8

som sakt tidigare så går det ej om den har 3.1 som den troligtvis har. har den inte det så är det inte specielt svårt. Finns massor med guider tex: iClarified – iPhone – How to Jailbreak Your iPhone 3GS on OS 3.0.x Using RedSn0w (Windows)

Och ja det går att återställa en jailberakad iphone till orginal.

Mothergoose
    Member
    Post count: 188

Jag köpte min från 3 och fick den i förrgår, den hade 3.1. Du kommer inte i dagsläget att kunna jailbreaka den, får vänta ett tag till…

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

Vilka program får du själv leka med. Jag vet inte vad jag vill ha ännu.. Väntar på att jag får min upplåst av tre.. Sen så jävlar!

JB går som sagt inte men nu är det en jäkla fart i iPhonevärlden.. Geohot, skaparen av Purplera1n håller på med ett jb som kan fixa OTB 3.1. Sen har vi också Chronic dev som håller på med GreenPosi0n, dessa är mer eller mindre klara vad jag vet men de vill se till att vem som helst kan fixa jailbreaken.

Edit; appuloha1l är något nytt som ska släppas på söndag, samtidigt som Geohots.. haha Gud vad de kodar!

goffemannen
    Member

okej. ja får min iphone idag verkar det som. Härligt :D. Är säkerligen 3.1 på den men de gör inget. Ja köra utan JB ett tag å se hur de är. Har redan laddat hem en del program på appstore :).

goffemannen
    Member

har precis varit å hämtat ut min iphone nu på lunchen :D. Men tyvärr måste man vänta till kl 16 för att få börja pilla me den. Dock så tog ja ut den ur förpackningen på klämde lite på den 🙂

Calippo
    Member
    Post count: 5

Tänkte passa på och fråga om ni fick stå i kö för att få era Iphones eller något liknande? Har tänkt och köpa en länge, snackade med 3 reda 2 veckor innan den kom ut. Sen ändrade jag mig och tänkte skaffa telia istället, och nu har jag stått i kö skitlänge. Jag bor i Enköping, och har snackat med Dialekt och dom säger att dom har 30st som står i kö, och får in 1 Iphone 3gs varannan vecka. O.o..

Freebo
    Member
    Post count: 4365

om man nu verkligen vill ha en iPhone skulle jag hoppa över de lokala skräpbutikerna. Det är bara att promenera in och hämta en. I alla fall i Sthlm

btw, beställde en vit 32gigs via Telia web i fredags och den anlände till posten idag. Jag skall dock inte ha den så är det ngn som är intresserad så PMa

goffemannen
    Member

ja behövde inte stå i nån kö. Ja gick in till Tre butiken här i växjö i måndags. De hade ingen hemma men hade på lager så de beställde en i Tisdags åt mig å den kom som sagt idag vid lunch.

Calippo
    Member
    Post count: 5

Ah okej. Skumt att han på Dialekt, dvs våran lokala skräpbutik agreed, sa att dom hade problem med att överhuvudtaget skicka till europa -.-.. Jävla idiot. Tack så mycket för hjälpen. 🙂

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.