Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Beställt från nätet, men iPhonen kom utan SIMkort
-
AuthorPosts
-
Jag fick nyss min iPhone som jag beställde för 3 veckor sedan, bättre sent än aldrig. Men hur som helst, allt kom i ett medelstort postpaket, och jag var helt säker på att SIMkortet skulle ligga där i, men till min stora förvåning så fanns det inget mer när jag hade plockat ur iPhonen och 2 papper.
Nu är det ju så att jag har porterat mitt nummer från parlino till Telia, så jag vet inte, kommer alla såna saker uppifrån Luleå, och alla telefoner nerifrån Göteborg? Min fråga till er lyder; Kommer simkortet separat i posten om några dagar, eller skulle den ha legat i postpaketet? Tacksam för svar, kan ju inte använda den vackra saken utan simkortet 🙁
Hmm, Telia skickar ju ut kod och simkort separat så jag antar att det är samma sak här. Konstigt dock att du inte fick båda breven samtidigt…
Det skickas ju med brev separat, har abonnemanget redan kopplats in på telia eller är det frammåt i tiden? Du kan hur som helst sticka in på en teliabutik och få ett kort direkt om du har en sån nära dig.
Alltså, jag har porterat mitt nummer från parlino till Telia, och jag har fått ett brev om att porteringen kommer att ske den 29:e aug, vilket är way too late för mig, jag har tänkt tidigarelägga, men det ska väl inte hindra mig från att få SIMkortet innan?
@spade 9417 wrote:
Alltså, jag har porterat mitt nummer från parlino till Telia, och jag har fått ett brev om att porteringen kommer att ske den 29:e aug, vilket är way too late för mig, jag har tänkt tidigarelägga, men det ska väl inte hindra mig från att få SIMkortet innan?
29 aug låter långt fram, snabbast möjligt är ju alltid 8 dagar från att det är godkänt, dock måste dem vänta på fullmakt då du beställer från nätet. Men har du redan fått telefonen så antar jag att detta är gjort. Du får kontakta kundtjänst och kolla med dem helt enkelt.
Kan ju vara så att Parlino har en “uppsägningstid” vid portering, det kan inte Telia påverka tyvärr.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.