Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Köpa iPhone › Beställt ifrån halebop
-
AuthorPosts
-
Beställde en iphone 3gs 16gb white ifrån Halebop i fredags undrar om någon har halebop och verkligen priserna stämmer? står att allt som allt kommer det kosta 268kr i månaden, verkar ju sjukt billigt? & Hur länge fick ni vänta på eran ifrån halebop?
btw hej alla ny på forumet 🙂
@svensson431 47599 wrote:
Beställde en iphone 3gs 16gb white ifrån Halebop i fredags undrar om någon har halebop och verkligen priserna stämmer? står att allt som allt kommer det kosta 268kr i månaden, verkar ju sjukt billigt? & Hur länge fick ni vänta på eran ifrån halebop?
btw hej alla ny på forumet 🙂
268 x 24 = 6432. Så “sjukt” billigt kan jag inte hålla med om.
Jag väntade över 6 veckor innan jag avbeställde hos dom och gick direkt till Telia. Tog mig 3 dagar från beställningen tills jag hade luren i min hand.
6 veckor? herregud till mig säger dem på kundservice 2-4 veckor, hur längesen var det du beställde hos Halebop? Precis i början?
@svensson431 47610 wrote:
6 veckor? herregud till mig säger dem på kundservice 2-4 veckor, hur längesen var det du beställde hos Halebop? Precis i början?
Det är väl ca 2 månader sedan jag avbeställde hos halebop.
På sidan stod det “Upp till 4 veckor” när jag gjorde beställningen iaf.Okej tittat i flera stora trådar och verkar som om halebop levererar inom 2-4 veckor om det inte är extrema fall. Men tycker iaf att trycket på 3gs borde lättat lite nu iaf. Så får väl bara hålla tummarna och se vad som händer 🙂
Hade varit skoj om någon som har beställt ifrån halebop skriver hur lång tid det tog.
@svensson431 47621 wrote:
Okej tittat i flera stora trådar och verkar som om halebop levererar inom 2-4 veckor om det inte är extrema fall. Men tycker iaf att trycket på 3gs borde lättat lite nu iaf. Så får väl bara hålla tummarna och se vad som händer 🙂
Hade varit skoj om någon som har beställt ifrån halebop skriver hur lång tid det tog.
Du har ju leveransstatus på deras sida som uppdateras varje gång de får in en ny last med telefoner.
På så väg kan du ju se, om hur lång tid det tar för att få en.Du bör få din iphone inom 2-5 arbetsdagar då den nu finns på lager.
Hälsningar
Emma
Halebop kundtjänst
idag kom den 😀 <3
Jag beställde min i måndags. Kanske inte hinner få den denna vecka. Men nästa hoppas jag 🙂 Dock med kontantkort för 6.600 tycker jag var överkomligt.
Okey 🙂 Tror att du kommer få den snart faktiskt för dem har massor i lager, så grattis 🙂
Om man köper en 3gs med kontantkort från halebop, kan man då låsa upp den nästa dag och sätta i valfritt simkort? Eller är den låst i 12 månader?
@grozny 50762 wrote:
ok. men om jag köper den hos tre. låser upp den. Behöver man “mecka” med jailbreak etc för att använda comviq abonnemang i den med surf?
vad tror du “låser upp” betyder egentligen.
du kommer kunna använda vilket kort du än vill utan att behöva JB eller sådant, JB är inte bara för upplåsning utan mestadels för program@muffins 50766 wrote:
Nej du behöver inte ens jailbreaka om du inte vill det.
Eftersom du låser upp den på lagligt vis så att säga.Jaha ok. Men då var det ju inget tvivel om att köpa av 3 eller att köpa av International Orders som det har vart snack om… Skillnaden är ju en dryga tusing…. Tack
@grozny 50769 wrote:
Jaha ok. Men då var det ju inget tvivel om att köpa av 3 eller att köpa av International Orders som det har vart snack om… Skillnaden är ju en dryga tusing…. Tack
Man ska inte bara kolla på priset.
Om du köper av 3 eller annan svensk operatör så har du ju garanti genom dom.
Skulle något hända din tele så lämnar du in den hos den operatör du köpt utav. Sedan skickar de vidare telen.Köper du av I-O så måste du skicka telen till I-O vid exempelvis garantiärenden, då apple inte har worldwide garanti på iPhones.
Sen finns det alltid en chans att man åker på tull också om man beställer utanför EU.
Men valet är upp till dig. Presenterar bara fakta.
@muffins 50772 wrote:
Man ska inte bara kolla på priset.
Om du köper av 3 eller annan svensk operatör så har du ju garanti genom dom.
Skulle något hända din tele så lämnar du in den hos den operatör du köpt utav. Sedan skickar de vidare telen.Köper du av I-O så måste du skicka telen till I-O vid exempelvis garantiärenden, då apple inte har worldwide garanti på iPhones.
Sen finns det alltid en chans att man åker på tull också om man beställer utanför EU.
Men valet är upp till dig. Presenterar bara fakta.
Låser man upp sin mobil hos 3, så har du inte längre garanti hos dom… Då får du isåfall gå till en Apple affär och lämna in den.. å då vet jag inte fall det kostar? 🙂
@stickaaan 50835 wrote:
Låser man upp sin mobil hos 3, så har du inte längre garanti hos dom… Då får du isåfall gå till en Apple affär och lämna in den.. å då vet jag inte fall det kostar? 🙂
Sluta sprida dynga. Supporten försvinner, garantiansvaret som säljare kan Tre inte ducka för, vi har varit igenom detta flera ggr nu
@stickaaan 50835 wrote:
Säger detsamma som Freebo.
Sluta tala om saker som är osanna!Garanti har man alltid på nya produkter som man köper retail.
Det är kundsupport hos 3 som försvinner eftersom man inte längre än bunden till 3.Garantin finns fortfarande kvar och det är inget någon kan ändra på i dagsläget.
Både jag och tjejen har bäställt varsin Iphone 3Gs 32gb (ska de va så ska de va) från halebop och leveransen tog två dagar! För Halebop Vänner med Mobilsurf Fastpris betalar vi 235:- i månaden!
Telias kostar 229:- nu.. men bara tillfälligt för sen någon månad efter så får du betala för den där mobilsurf som då höjer din kostnad med 69 kr och då är vi uppe i en månadskostnad på 300:-. ( Vill till att läsa det finstilta :))
Hos halebop får vi även 3000 fria sms varje månad och eftersom jag mestadels skickar sms och surfar (hatar att prata i telefon) så är detta klockrent!
Visst halebop’s “fri surf” gäller till 500 mb per månad sen sänkts hastiheten något, men det är nog inget man märker om man skulle drabbas någon månad…Ett sista negativt ord om halebop är ju att Apple bestämt att du endast kan beställa ett halebop-abonnemang med en iphone via nätet, ej i butik!
Killen på phonehouse när jag var där kunde inte motivera mig till varför jag skulle ta något av dom andra abonnemangen..
Visst hade jag fått den direkt i handen i butiken,.. men väntar man två dagar så tjänar man pengar!Om man väljer en förhöjd månads avgift på tex 50kr så att priset i månaden blir 168. Blir priset 168kr i månaden hela abonnemang ut eller sker det någon slags höjning till? Har inte riktigt fattat det. 😮
Den förhöja avgiften är till att betala iPhonen. Den betalar du abonnemanget ut, ja. Men sen så kan du välja att betala priset för iPhonen direkt och sen betala 118kr/månaden fram till ditt kontrakt går ut.
Okej jag satsar på att betala 2400kr direkt och sedan 168kr/24 månader alltså en förhöjd avgift på 50kr. Då är det alltså det priset som gäller hela abonnemang ut?:)
@abbe‘siphone 55098 wrote:
Okej jag satsar på att betala 2400kr direkt och sedan 168kr/24 månader alltså en förhöjd avgift på 50kr. Då är det alltså det priset som gäller hela abonnemang ut?:)
Tror det ska vara så, ja. För du kan välja mellan 12 eller 24 månader va? Då ändrar sig priset på telefonen/abbet
Man kan välja mellan 24 och 18 månaders bindningstid. Och sedan välja ifall du vill betala mer direkt eller dryga ut det med en dyrare månads kostnad. Jag väljer något mitt mitt emellan, får en helt ok månads kostnad och ett pris direkt 🙂
@abbe‘siphone 55104 wrote:
Man kan välja mellan 24 och 18 månaders bindningstid. Och sedan välja ifall du vill betala mer direkt eller dryga ut det med en dyrare månads kostnad. Jag väljer något mitt mitt emellan, får en helt ok månads kostnad och ett pris direkt 🙂
Låter bra! Jag har ett abb hos telia på 229kr månaden i 24 månader för en 16GB 3GS. Den kostade 400kr att hämta ut och resten går på månadskostnaden. Hoppas att du är med!
Fick du något i det priset eller? Jag menar på Halebop är bra för man får gratis surf och gratis sms i det månads priset, man ringer för 19 öre/ minut också:)
@abbe‘siphone 55117 wrote:
Fick du något i det priset eller? Jag menar på Halebop är bra för man får gratis surf och gratis sms i det månads priset, man ringer för 19 öre/ minut också:)
Nej 😛 Jag skulle ha den till att låsa upp men jag fick mer 3.1 (Detta var innan man kunde låsa upp 3.1 och 3.1.2) så jag köpte en som var låst till tre och låste upp den.
Innan så var jag inne på att köpa en via halebop pga deras najs pris men min flickvän hotade med att aldrig smsa mer..
Nu har jag gjort en beställning via Halebop för en Iphone 3GS 16GB känner mig nöjd!:D
Haha! 🙂 fick precis ett sms om att mitt personnummer inte stämmer överens med mobil numret. Eftersom att jag inte är över 18 år så använda jag min målsmans personnummer. Min gamla telefon är registrerad på mig vilket blir en aning konstigt något har ju gått fel i alla fall, det står kontrollera och försök igen :s
Jag tar ett nytt nummer i stället! hah nu kan ni andas ut :laugh:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.