Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Bildbiblioteket försvann vid synkning
-
AuthorPosts
-
Hej
Jag skulle synka mina bildbibliotek på min 3G i hopp om att kunna få bilderna till min dator då jag ska byta telefon. Min tro var att om jag tog en tom mapp och synkade den med min bildbiblioteksmapp så skulle bilderna hamna där men icke.
Nu är alla bliderna borta och kvar i den nya mappen på datorna finns bara en mapp som det står iPod Photo Cache, och i den en fil: Photo Database kvar.
jag har 2 frågor?
1. Kan jag rädda mina ovärderliga bilder från bildbiblioteket?
2. om “ja”…Hur?Bilderna är ovärderliga för mig och jag är hemsk tacksam för svar.
mvh
Mattias
Ligger bilderna på din iPhone så kopplar du in din synkkabel då bör din enhet dyka upp under “den här datorn” ikonen eller “Dator” ikonen som du har på ditt skrivbord. Detta gäller Windows, hur det ser ut i en Mac har jag ingen aning om. :laugh:
Hej igen
Nej bilderna försvann från min iphone vid synkningen. Inga bilder på iphonen, och inga bilder på datorn är vad jag har.
/M@blindmouse 90768 wrote:
Hej igen
Nej bilderna försvann från min iphone vid synkningen. Inga bilder på iphonen, och inga bilder på datorn är vad jag har.
/MKoppla in iphone i datorn, starta iTunes och vänta till iphone dyker upp i det vänstra fältet. Högerklicka på iphone och välj återställ från säkerhetskopia. Då borde mobben bli som den var innan senaste synkningen. Man kan även återställa från äldre säkerhetskopior. Om du får tillbaks bilderna då kan du gå in via utforskaren och kopiera över bilderna till “mina bilder” Det är deafault vad iTunes vill synka emot. Se till att ställa in alla inställningar i iTunes så att automatisk synkning och såvidare är inställt rätt innan du provar synka igen.
Har själv råkat ut för liknande saker som försvunna bilder, videor och appar.
Jag börjar alltid numera med: högerklick på iphone o välj “överför inköp”.
Högerklick och säkerhetskopiera, då ska man ha allt sparat på datorn om nåt går snett. Lycka tillHej igen.
Jag får inte upp några gamla säkerhetskopior annat än den som skapas när telefonen automatsynkade vid start av itunes.:(@blindmouse 90822 wrote:
Hej igen.
Jag får inte upp några gamla säkerhetskopior annat än den som skapas när telefonen automatsynkade vid start av itunes.:(Ajajajdå 🙁
iTunes utan telefon inkopplad- klicka Redigera- Inställningar- filken Enheter.
Där i rutan kan du se om det finns fler säkerhetskopior, ÄVEN klicka i att “förhindra att iPhone synkroniserar automatiskt”.Hej
Tyvärr, det finns inga fler säkerhetskopior.
Det bildades ju en mapp på datorn vid synken som heter iPod Photo Cache
Däri finns en fil som heter Photo Database. kan man vara hjälpt av den på något sättt när det gäller återskapandet av bilderna?
/MDet slog mig nu att du borde kunna återställa till den som du har. iTunes tog väl säkerhetskopian innan synkroniseringen som tog bort allt.
ja så tänkte jag med, men det finns ingen tidigare återställningspunkt eller vad man ska säga, bara en som görs när man kopplar in telefonen.
Det är såå skumt./M
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.