Bilder i mail från iPhone syns inte

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Bilder i mail från iPhone syns inte

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Member
    Post count: 197

Har rotat runt lite i olika forum men inte hittat ngt svar på detta. Jag väljer en bild från mina bilder i telefonen och väljer “E-posta bild” men när jag skickat det så är mailet som mottagaren får bara blankt. Vad kan det bero på? har testat flera ggr till olika mailadresser men det blir alltid blankt. Om jag skriver en liten text med i mailet under eller ovanför bilden och skickar iväg så kommer texten fram men inte bilden… Någon som har samma problem?

geezarn
    Member

Någon? Det är lite knasigt, för det är verkligen det ENDA som jag har besvär med på telefonen…

jolinjom
    Member
    Post count: 818

provat återställt ifånen?

geezarn
    Member

yup… det var det första jag provade..

geezarn
    Member

Snart blir jag galen, har ännu inte fått det att fungera, trots återställning ett par gånger. Det går ju inte att “bifoga bild” i Mail på iPhone utan man måste ju in i bildarkivet och välja “E-posta bild” men när det inte fungerar, vad gör man då? Jag kan leva utan mms men då vill jag gärna kunna maila bilder i alla fall.

Senjin
    Member
    Post count: 22

Går hur bra som helst för min del. Har mailat flera bilder.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

Vad har du för mail??

Halle
    Member
    Post count: 837

Det där låter ju surt. Som ovanstående skrev, vad använder du för mejl?

Jag har skickat både till min Hotmail och till min 3Mail från iphonen och bilden kommer med till båda adresserna. Använder min Yahoo från telefonen.

geezarn
    Member

Jag använder mig av gmail i telefonen, provat skicka till både hotmail och spray utan resultat. Har ett yahoo-konto som jag kan testa. Får göra det och se om det har med gmail att göra, långsökt men vad ska man göra :p

geezarn
    Member

Funkade bra med Yahoo-mailen men skickar jag från Gmail så kommer inte bilderna med… Skumt men får leva med det, bilderna får helt enkelt skickas från Yahookontot..

trigger_killer
    Member
    Post count: 303

@geezarn 8558 wrote:

Funkade bra med Yahoo-mailen men skickar jag från Gmail så kommer inte bilderna med… Skumt men får leva med det, bilderna får helt enkelt skickas från Yahookontot..

Min Gmail i telefonen funkar kanon! provade nu!
    Lösning på ditt problem, ligger nog i mail OP

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.