Bilder och ljudböcker i en IPhone

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Bilder och ljudböcker i en IPhone

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 4

Hej,
    Har precis köpt mig en IPhone 3GS (16Mb) och är helt nybörjare på detta… har tidigare alltid haft SonyEricsson, men ville byta upp mig.

Det jag inte får till, trots att jag sökt på detta forum är hur i hela friden jag skall få in ex. en bild på min fru eller barnen som kommer upp när dom ringer.
    Bilderna har jag ligger på min dator med OS Win7.

Skulle dessutom vilja byta “Skärmsläckare” mot en som jag oxå har ligger på datorn. Hur fixar man det ?

Som steg tre så har jag i min SonyEricsson lyssnat på ljudböcker (mp3 format)
    Hur kan man göra för att få över dessa i IPhonen och lyssna som en ljudbok.

Tacksam för tips

Ponyboy
    Member
    Post count: 2331

För att få bilder till sina kontakter kan man antingen använda en kontakthanterare som Outlook och lägga bilder på sina kontakter och sen synka dem till iPhone. Ett annat sätt är att flytta bilderna till din iPhone kamerarulle genom att synka in dem i iTunes. Sen kan du välja en kontakt, välja ändra och sen trycka på bildrutan i kontakt inställningar. Där kan du välja att lägga in en bild från din kamerarulle till kontakten.

Om du med skärmsläckare menar lockscreen bilden så kan du i din kamerarulle välja en bild och trycka på tillvals knappen längst ner till vänster. Där kan du välja bilden som bakgrundsbild. Du kan även göra så med bilder du hittar i safari. Håll ditt finger på en bilden du vill spara i safari och då dyker valet upp att spara bilden.

iPhones ringsignal format är inte mp3, det finns många konverterings program du kan använda för att formatera om dina ljudböcker. Ett annat val är att flytta över dina ljudböcker till din itunes musikbibliotek, sen markera dem, högerklicka och välj Visa info. I info välj Alternativ fliken och där i “Medietyp” välj Ljudbok. Längre ner i “Kom ihåg plats” ska du välja Ja, det underlättar mycket när man lyssnar på ljudböcker.

Tattisator
    Member
    Post count: 4

Ponyboy, tackar för ditt konkreta svar, skall testa lite under kvällen. Är ingen expert på Itunes heller ännu….

Hur får jag över bilderna från datorn till Itunes ?

Ponyboy
    Member

Bästa tipset är alltid söka i forumet då de flesta frågorna har redan besvarats.
    Hur lägger man bilder i iPhone?

bjarneklint
    Member
    Post count: 14

Jag har exakt samma problem som ovanstående, nämligen MP3 filer från min gamla telefon som jag vill lyssna på i min nya phone.
    Har gjort som Ponnyboy föreslår, men känner inte igen mig alls. Kopierar över mina MP3-filer till Itunes bibliotek, markerar och söker efter “visa info” . Finns inte. (Kör med Windows 7).
    Det står oxå om program att konvertera från MP3 till Iphone-format – Var hittar jag sådana ?

Kurtson
    Member
    Post count: 569

testa ifunbox!

och ett tips attfå över enstaka bilder… maial dem till telefonen, eller så tar du helt enkelt ett nytt kortpå frugan, med telefonen .-)

Ponyboy
    Member

@bjarneklint 61641 wrote:

Jag har exakt samma problem som ovanstående, nämligen MP3 filer från min gamla telefon som jag vill lyssna på i min nya phone.
    Har gjort som Ponnyboy föreslår, men känner inte igen mig alls. Kopierar över mina MP3-filer till Itunes bibliotek, markerar och söker efter “visa info” . Finns inte. (Kör med Windows 7).
    Det står oxå om program att konvertera från MP3 till Iphone-format – Var hittar jag sådana ?

Efter att du markerat dina mp3 ska du högerklicka på dem, se bilden nedan.
    x2ugsg.jpg

Efter att du valt Visa info ska du välja Alternativ flicken och sen Medietyp, se bilden nedan.
    1z3rrc5.jpg

Angående konverterings program så hittar du massor om du googlar. Googla “mp3 to m4b converter” eller “convert mp3 to itunes audiobook”. Jag har slutat konvertera själv, tycker det funkar lika bra med metoden ovan.

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.