Billaddare? Seriösa webshoppar?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Tillbehör & reservdelar Billaddare? Seriösa webshoppar?

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Member
    Post count: 80

Söker en seriös sida där man kan köpa billaddare för en billig peng. Kommer inte använda den ofta men är ibland på längre bilresor då det behövs.

Någon som har något att säga om playman.se?

Andra tips på pålitliga och billiga iPhone-tillbehörssidor?

carpe
    Member
    Post count: 904

Själv köper jag allt mitt ifrån Welcome to focalprice.com | The lowest Price for DS R4 lite,PSP Slim,Genuine Earphone,SONY EX71 EX082,PS2,Macbook Accessories etc. , billigt som satan men har 7 dagars lev. tid. Tror jag gav 2 dollar för en billaddare.

Annars är Sladdfarmor.se – Tillbehör till iPhone & iPod billiga.

Kaptenx.se
    Member
    Post count: 199

Hej
    Sladdfarmors webshop hittar jag inte. Playmans billaddare verkar ganska dyra. Jag driver en webbutik som säljer bl.a billaddare men jag får inte skriva om det. Men titta uppe till höger i bannern och klicka där 🙂

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Seriöst, här sitter folk med USB-kablar för 19:- till en telefon för 6000:- och undrar varför iTunes beter sig konstigt eller varför inte just de lyckas nedgradera sin fw. Glöm Kinaskiten och köp Kensington’s eller Apple’s egna laddare och kablage

Kaptenx.se
    Member
    Post count: 199

@freebo 54795 wrote:

Seriöst, här sitter folk med USB-kablar för 19:- till en telefon för 6000:- och undrar varför iTunes beter sig konstigt eller varför inte just de lyckas nedgradera sin fw. Glöm Kinaskiten och köp Kensington’s eller Apple’s egna laddare och kablage

Tjena Freebo
    Förutfattade meningar är lätt att ha. Det beror väl kanske på okunskap. De USB kablarna vi har testat håller mycket hög kvalitet. Faktum är att de är betydligt bättre än de som levereras med iPhone.

Jag citerar vad Skrufve skrev i sin blogg om våra USB kablar.
    “Glenn har skickat en kabel till mig för test, – och jag har nu använt den dagligen i några veckor utan några problem. Sladden känns faktiskt lite stadigare än Apples original och själva ipodkontakten har lite mer plast att greppa tag i när du ska ta ut kontakten”

Freebo, vart tror du att iPhone tillverkas? Eller de sladdarna Apple säljer? iPhone är en fantastisk telefon. Men varför måste iPhone tillbehör vara dyra bara för att telefonen är det?

Men vill du lägga 200 kr + frakt på en USB kabel från Apple så skall inte jag hindra dig.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Dojdoj, för att bemöta dina kommentarer som representerar ett ekonomiskt intresse och inte är baserade på fakta. Apple tillverkar sitt kablage i bl.a. Kina efter specifikation. Hur ser er spec ut vad gäller skärmad/oskärmad, skydd mot strömspikar, isolerade lödfogar?

Inget ont om Skrufve, jag gillar allt läsa hans blogg men han är en f.d. Riksdagstjänsteman som nu bloggar om IT, tar du själv dina moderåd från Kissie & Kenza?

tobias.flood
    Member
    Post count: 60

Kan hålla med Freebo i mångt och mycket angående “kinaskit”. Dock finns det garanterat mycket prylar som håller minst lika hög nivå som original. Men eftersom det tillverkas så enormt mycket i Kina så kan det vara väldigt svårt att hitta dessa guldkorn. Att gå in på ebay och köpa första bästa billigaste laddare/kabel/skal är nog inget att rekommendera.
    Kan väl hoppas att de webbshoppar som finns här i Sverige och säljer “kinaskiten” har hittat dessa guldkorn.

Freebo, vart tror du att iPhone tillverkas? Eller de sladdarna Apple säljer?

Det är förmodligen i ett land i asien. Men jag tror att det sker under mycket striktare regler och former än mycket av det som säljs på t.ex ebay. Dock inte sagt att det kaptenX säljer är skit. Har inte testat något, men skulle absolut kunna tänka mig att köpa något om jag skulle behöva. T.ex en mindre laddare av den typ som Apple nu säljer (Apple USB power Adapter) Tycker iofs inte att det är så farligt att betala 275:- för den inkl USB-kabel. Men det hamnar runt 360:- med frakten och då börjar det bli saftigt för en laddare…

Mardin
    Member
    Post count: 80

Beställde billaddare, 2 skärmskydd och 3 olika skal till vänner för totalt 90 kronor.
    Har lagt lite över 300 på ett bra silikonskydd+invisible shield på min egen mobil.
    Men eftersom jag inte kommer använda laddaren så mycket kändes 15 spänn ganska lagom.

iphonedanne
    Member
    Post count: 59

Jag införskaffade mig denna, och den fungerar alldeles underbart, både hållare och bil laddare.

Navigon Bilhållare ink. billaddare – iPhonebutiken.se

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.