Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Operatörer & abonnemang › Billigaste abbonemanget för sms samt surf?
-
AuthorPosts
-
Tjenare.
Har precis sålt min gammla 2G För en uppgradering till 3GS men jag vet inte vilket erbjudande jag sakll välja.
Nu ringer för ca 200 i mån (Halebop alla) smsar väldigt mkt (uppåt 3000/mån) samt surfar en del på nallen. Och nu när jag får den nya iphonen som kommer det säkert bli ännu mera oxå. Evt också även använda den som modem till laptopen.
Det jag har hittat som är billgast hit tills är detta:
Telia Max 25
Månadsavgift iphone 200
Månadsavgift Abbonemang 49
Mobilsurf Extra 199kr (5GB)
Det blir tot :448:-/Mån (695 Kr för tlf vid köp)
Är det någon som vet ett bättre abbonemang för mina behov?
MVH:Niklas “Förvirrad” Lundgren
Vad som är billigast för en annan, kanske inte är billigast för dig. Så frågan du ställer är individuell.
@wrazxc 41029 wrote:
Tjenare.
Har precis sålt min gammla 2G För en uppgradering till 3GS men jag vet inte vilket erbjudande jag sakll välja.
Nu ringer för ca 200 i mån (Halebop alla) smsar väldigt mkt (uppåt 3000/mån) samt surfar en del på nallen. Och nu när jag får den nya iphonen som kommer det säkert bli ännu mera oxå. Evt också även använda den som modem till laptopen.
Telia Max 25
Månadsavgift iphone 200
Kom precis hem från Ikano då jag varit på Tre, Telenor och Telia och pratade med dom alla ett bra tag.. Verkar som alla får ut samma sak i slutänden,
Ex, Telia kör med tillexempel 200 kr för telefonen + fri sms 49 kr + frisurf (500mb) 69 kr
för ca 320 kr, men då ingår inga samtalsminuter. vilket blir 320 + vad du ringer för, vilket man inte tänker på. Så i slutänden ligger det runt 450 där med, beror ju helt på hur mycket du ringer.Ex2, Telenor kör med nästan med samma sak, telefon och obegränsat frisurf för 499kr och då får du ringa och sms’a för 499. Priset blir nästan något av ett fast pris för att obegränsad frisurf ingår, en medelanvändare surfar för 500mb/mån, Visst, Obegränsat låter bra, men är det värt det?
Ex3, Tre. Lite av en blandning av dem ovan. jag skulle köra på tre isåfall, 399 kr + 49 kr i månaden för telefon, du får ringa och smsa för hela beloppet och du får 5gb/månad vilket är mer än nödvädigt.
Jag skulle valt Telia eller Tre, ringer du inte mycket så bör du välja Telia, ringer du medelmåtta och vill surfa, så skulle jag klippa till på Tre – 3Pott 399 direkt! De här var de billigaste jag fick reda på, på tre olika operatörer, hoppas det hjälpte!
@wrazxc 41029 wrote:
Tjenare.
Telia Max 25
Månadsavgift iphone 200
Halebop vänner = billigare
telefonen 150kr i månaden
abonnemanget 59kr per månad = 3000 gratis sms , ringer gratis till halebop.
sen bjuder dom på fri surf i 6 månader, efter det kostar de 59kr i månadenså 209kr i 6 månader , sen 268kr i dom resterande 18 månaderna..
du hittar inge billigare 😉@nevamiz 41463 wrote:
Halebop vänner = billigare
telefonen 150kr i månaden
abonnemanget 59kr per månad = 3000 gratis sms , ringer gratis till halebop.
sen bjuder dom på fri surf i 6 månader, efter det kostar de 59kr i månadenså 209kr i 6 månader , sen 268kr i dom resterande 18 månaderna..
du hittar inge billigare 😉Och vad har halebop för öre per minut och uppkopplingsavgift? eftersom du inte har någon samtalssumma att spendera så bör du ju få betala samtalskostnaden utöver.
tele2 champion e det nåt man kan använda?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.