Billigaste iPhone 3G på nätet?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Köpa iPhone Billigaste iPhone 3G på nätet?

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Member
    Post count: 461

Var hittar jag den absolut billigaste iPhone 3G på nätet just nu?
    Hittade nån på craigslist.org som sålde för $320 inkl. frakt till Sverige. Men kan man lita på dem?

Har ni hitttat nån bra person/affär som säljer riktigt billiga iPhones som är säkra att handla från?

Tänkte tjacka en nu och sen vänta på att den går att låsa upp.

Morbidio
    Member
    Post count: 268

Den uppfattningen jag har fått är att alla billiga och ickeofficiella sidor är fejk.:)

JohnFa
    Member

@morbidio 9517 wrote:

Den uppfattningen jag har fått är att alla billiga och ickeofficiella sidor är fejk.:)

Hehe, ja verkar som det.
    Tänkte om det var någon som visste nån säker källa, som iaf är billigare än eBays hutlösa priser.

Morbidio
    Member

@johnfa 9518 wrote:

Hehe, ja verkar som det.
    Tänkte om det var någon som visste nån säker källa, som iaf är billigare än eBays hutlösa priser.

Telia – Bredband, telefoni och digital-tv De har tydligen en iPhone 16GB för 5 495:- utan abonnemang, dock låst till Telia samt att man måste känna någon som har mer än 3 mån bindningstid kvar. Helt ok pris om du frågar mig…

🙂

JohnFa
    Member

@morbidio 9522 wrote:

Telia – Bredband, telefoni och digital-tv De har tydligen en iPhone 16GB för 5 495:- utan abonnemang, dock låst till Telia samt att man måste känna någon som har mer än 3 mån bindningstid kvar. Helt ok pris om du frågar mig…

🙂

Jag tycker det är för dyrt, just varför jag vill köpa en från USA. Det går ju att köpa loss dem för minst halva priset. Letar efter någon som har små vinstmarginaler som säljer. Tänkte använda den som iPod tills den går att låsa upp.

isola
    Member
    Post count: 22

@morbidio 9522 wrote:

Och Iphone 8gig för 4695:-. Helt ok pris.
    Skulle kunna köpa en iphone via en bekant på detta sättet.

Frågan är bara vad man ska ha för abb/kontantkort till detta.
    Tycker att telias Bingo annars vore passande mig om jag skulle binda upp mig på ett abb.

JohnFa
    Member

Förstår inte hur ni kan tycka att 4600 är ett bra pris.
    I USA så får man den ju förr runt 2000 när man tecknar ett abonemmang. I sverige för typ 3000, eller 4500 som ni säger.

Men priserna på eBay lär ju gå ner nu under hösten iofs.

Morbidio
    Member

@johnfa 9563 wrote:

Förstår inte hur ni kan tycka att 4600 är ett bra pris.
    I USA så får man den ju förr runt 2000 när man tecknar ett abonemmang. I sverige för typ 3000, eller 4500 som ni säger.

Men priserna på eBay lär ju gå ner nu under hösten iofs.

Har du ens jämfört priserna mellan USA och Sverige? Är det så så kan du ju köpa iPhonen för 1 kr, men med ett dyrare abonnemang i sånna fall. Du kan även köpa telefonen för 2000 + ett abonnemang.

Fördelen att köpa telefonen i Sverige är att all garanti etc. sköts i just det, här i Sverige.:)

JohnFa
    Member

@morbidio 9565 wrote:

Har du ens jämfört priserna mellan USA och Sverige? Är det så så kan du ju köpa iPhonen för 1 kr, men med ett dyrare abonnemang i sånna fall. Du kan även köpa telefonen för 2000 + ett abonnemang.

Fördelen att köpa telefonen i Sverige är att all garanti etc. sköts i just det, här i Sverige.:)

Jo, men jag var inne hos Telia häromdagen och kollade. Bästa abonnemanget 800 spänn i månaden PLUS 2600 för telefonen i affär. Det är ju definitivt billigare än så i USA.
    Telia kommer jag definitivt inte att köpa från. Dessutom är jag lite emot att binda upp mig på 2 år då jag förmodligen inte komma var i Sverige om två år. Just därför kah hellre vill köpa en för 2-3000 kr och bara ha nått tremånadersabonnemang.

K-mountain
    Member
    Post count: 200

Nu är det tyvär för sent, men jag har beställt en 8 Gb från Telia med abonemanget “Sommarvänner”. Det är gratis fram tills Januari, därefter 69 kr i månaden.
    Jag fick(kommer få) betala 3920 kr till dom för telefonen..

JohnFa
    Member

@k-mountain 10004 wrote:

Nu är det tyvär för sent, men jag har beställt en 8 Gb från Telia med abonemanget “Sommarvänner”. Det är gratis fram tills Januari, därefter 69 kr i månaden.

Det är typ $600 för 8GB. Det är ungefär vad jag kan tänka mig för 16GB-varianten. Sen vill jag ha obegränsad bandbredd, så det kommer ju tillkomma en massa pengar. Det måste kunna gå att få tag på billigare tycker jag.

JohnFa
    Member

@k-mountain 10004 wrote:

Köpa från Telia kommer inte att bli ett alternativ för mig. Gillar inte deras abonemmang och priser.

K-mountain
    Member
    Post count: 200

@johnfa 10017 wrote:

Köpa från Telia kommer inte att bli ett alternativ för mig. Gillar inte deras abonemmang och priser.

Nej det är iof sant.. Men jag kunde bara inte hålla mig, så jag struntade lite i priset 😛

Jag pratade med en Apple Reseller (eller hur de stavas), och jag frågade hur lång tid det skulle kunna ta innan dom kunde börja sälja iPhone.
    Pajken jag snackade med trodde inom några månader men var inte säker..

Så håll ut! 😉

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.