Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › blå tands problem
-
AuthorPosts
-
tjenare, har lite problem med att ansluta saker och ting via blåtanden, söker jag finner jag inget alls på min 3gs men söker jag från pc:n så ser jag min tele. Är det nått man skall göra först för att få den att funka, har nu provat på 2 iphones och får samma resultat.
Med den lilla information du gav så..
Den fungerar inte som andra telefoner, man kan väl säga att den är låst att bara fungera med vissa enheter och program. så du måste väl i första hand ha ett program som är gjort för att fungera genom bluetooth och en enhet, som en annan iphone.har provar synca mot annan iphone 3gs men den hittar ingenting alls, inte mac dator heller.
Iphones bluetooth kan bara användas till hörlurar och sånt. Det finns apps på appstore som låter dig skicka/ta emot bilder eller chatta med nån på en annan iphone som har samma app. Men just nu är det väldigt begränsat.
Om du har jailbreak så kan du installera ibluetooth från cydia och då får du fullständiaga bluetooth funktioner.
@ponyboy 42892 wrote:
Iphones bluetooth kan bara användas till hörlurar och sånt. Det finns apps på appstore som låter dig skicka/ta emot bilder eller chatta med nån på en annan iphone som har samma app. Men just nu är det väldigt begränsat.
Om du har jailbreak så kan du installera ibluetooth från cydia och då får du fullständiaga bluetooth funktioner.
vad heter den då sidan
@volvo-s60 42897 wrote:
vad heter den då sidan
är ett program som läggs till när man jailbreakar en lur.
Via det installerar man programmet. Kör man cydia och inte har fri surf är det bra att ha wifi…verkar inte som ibluetooth vill fungera med 3.01 får error när jag kör programmet
slaneby
September 27, 2009 at 09:59Post count: 0funkar för mig, crashar ibland dock
Varför suger bluetooth så jävla hårt på en ojailbreakad iPhone?
Kan inte apple bara fixa skiten? Varför gör dom inte det?@jokerm 44095 wrote:
Varför suger bluetooth så jävla hårt på en ojailbreakad iPhone?
Kan inte apple bara fixa skiten? Varför gör dom inte det?För dom inte vill att du ska kunna dela musik & program med andra. De vill att du ska betala för dig.
Du kan ju skicka annat som inte är upphovsrättskyddat..bilder, kontakter bl.a
@6295gl 42919 wrote:
Fast iBluetooth fungerar väl inte inte med FW 3.0 och högre.
Jo, det funkar med 3.0 och uppåt, utan problem.
Det är på iphone 3GS det inte funkar!@chefen99 42924 wrote:
verkar inte som ibluetooth vill fungera med 3.01 får error när jag kör programmet
Jodå, det skall funka på 3.0.1 om du har en iphone 3G (har du 3GS så gör det däremot inte det då iBluetooth är skriven för 3G’ns bluetooth modul och inte 3GS som har en lite nyare)
@jokerm 44132 wrote:
Nej det kan jag inte, för den kan inte ens hitta andra telefoner, förutom om det inte är en någon annans iPhone
Det ska gå alldeles utmärkt att skicka filer till vilken telefon som helst iphon eller ej, jag har provat skicka till nokia, sony ericsson, motorola och en LG-lur och det har funkat utmärkt med iBluetooth.
Eller du kanske menade en lur som inte är jailbrejkad.
det är ju sant, men du får ju fixa så att alla du känner har en iphone!
@jokerm 44151 wrote:
Exakt, och då suger den pung med bluetooth
Ja, då är bluetoothen helt värdelös, det håller jag helt klart med om!
Det var en stor anledning till att jag började köra jailbrejk, för då kan man faktiskt använda blåtanden precis på samma sätt som på alla andra lurar.Inte klokt hur dom låst in en sådan bra funktion till att bara funka med headsets (med stöd för A2DP, stereo bluetooth). Man vill ju faktiskt kunna skicka någon bild ibland till någon annan på ett enkelt sätt, eller kanske en kontakt eller ja, vad man nu vill göra. Och jag förstår inte varför dom låser in funktionen så pass som dom gjort.
Är det för att fildela så förstår jag det inte ändå, då kan dom ju lika gärna låsa in en så man bara kan skicka kontakter eller egna bilder och så vidare. Då hade jag varit nöjd iaf.
@miche 44174 wrote:
Ja, då är bluetoothen helt värdelös, det håller jag helt klart med om!
Det var en stor anledning till att jag började köra jailbrejk, för då kan man faktiskt använda blåtanden precis på samma sätt som på alla andra lurar.Inte klokt hur dom låst in en sådan bra funktion till att bara funka med headsets (med stöd för A2DP, stereo bluetooth). Man vill ju faktiskt kunna skicka någon bild ibland till någon annan på ett enkelt sätt, eller kanske en kontakt eller ja, vad man nu vill göra. Och jag förstår inte varför dom låser in funktionen så pass som dom gjort.
Är det för att fildela så förstår jag det inte ändå, då kan dom ju lika gärna låsa in en så man bara kan skicka kontakter eller egna bilder och så vidare. Då hade jag varit nöjd iaf.
virus och intrång.
jag kan slå vad om att om folk fortfarande vill ha det kvar framöver så kommer det nog också.@trub 44225 wrote:
virus och intrång.
jag kan slå vad om att om folk fortfarande vill ha det kvar framöver så kommer det nog också.Jaså? Vad ska pinkodssystemet för bluetoothen vara bra till då som redan används i iphonen? Och jag lovar att intrång inte är så mycket svårare som det är nu. Det går ju alldeles utmärkt att skapa program som nyttjar bluetoothen fullt ut, utökar man det så kan man göra samma sak som du påstår att de skyddar imot.
Om folk fortfarande vill ha kvar vadå? Vad är det du vill ha kvar framöver?
@ponyboy 42892 wrote:
Funkar inte! Vad gör jag för fel? Startar ibluetooth och får upp bluetoothikonen men telefonen hittas inte av min dator. Ångrar mig verkligen att jag gick i fällan och köpte iPhone!!!!!!!!!!!
@billy 46151 wrote:
Funkar inte! Vad gör jag för fel? Startar ibluetooth och får upp bluetoothikonen men telefonen hittas inte av min dator. Ångrar mig verkligen att jag gick i fällan och köpte iPhone!!!!!!!!!!!
Ja, inte hade Apple en av sina ljusaste dagar när man specade iPhone’s BT support….:mad2:
ibluetooth fungerar inte på FW 3.x men en uppdatering skall vara på gång..
https://www.iphoneinfo.se/forum/allt-om-iphone/5556-ibluetooth.html -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.