Blackra1n och cydia frågor

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Blackra1n och cydia frågor

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Member
    Post count: 65

Har JB min iphone med blackra1in och installerat cydia. Kostar alla apps ändå? Om jag skulle vilja ha bort JB och cydia hur går jag tillväga då? För garantin funkar inte om jag har JB va?

Mvh

Freebo
    Member
    Post count: 4365

BetalApps i Appstore kostar och 99.9% i Cydia är gratis. Vill du ta bort ditt jailbreak är det bara att återställa telefonen i iTunes. Du bör göra detta om du vill utnyttja garantin ja

Serbian
    Member
    Post count: 28

Hej hej!

Jag måste köra blackrain varje gång jag startar om min iphone.
    Min fråga är: kan man köra blackra1n på alla datorer om man vill starta upp sin iphone?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@serbian 51303 wrote:

Hej hej!

Jag måste köra blackrain varje gång jag startar om min iphone.
    Min fråga är: kan man köra blackra1n på alla datorer om man vill starta upp sin iphone?

Ja, Mac & Windows

Serbian
    Member
    Post count: 28

@freebo 51305 wrote:

Ja, Mac & Windows

1000 tack igen.

skit bra att man inte behöver vara hemma om telefonen stängs av. bara ladda ner blackra1n och ha usb med sig 🙂

grozny
    Member

@freebo 51298 wrote:

BetalApps i Appstore kostar och 99.9% i Cydia är gratis. Vill du ta bort ditt jailbreak är det bara att återställa telefonen i iTunes. Du bör göra detta om du vill utnyttja garantin ja

Då e jag med, fast om jag skulle göra en återställning, är det någonting som sparas överhuvudtaget i telefonen? Eller blir det som en nyköpt? Tänkte på meddelande historik etc.

muffins
    Member
    Post count: 1906

@grozny 51318 wrote:

Då e jag med, fast om jag skulle göra en återställning, är det någonting som sparas överhuvudtaget i telefonen? Eller blir det som en nyköpt? Tänkte på meddelande historik etc.

Du har möjligheten att återfå sms/kontakter osv tillbaka efter återställningen.
    Detta görs genom efter återställningen kommer iTunes fråga dig om du vill använda dig av en säkerhetskopia. Väljer du ja, så får du välja vilken säkerhetskopia du vill använda dig utav. Självklart tar man den senaste skapade säkerhetskopian isf.

grozny
    Member

@muffins 51320 wrote:

Du har möjligheten att återfå sms/kontakter osv tillbaka efter återställningen.
    Detta görs genom efter återställningen kommer iTunes fråga dig om du vill använda dig av en säkerhetskopia. Väljer du ja, så får du välja vilken säkerhetskopia du vill använda dig utav. Självklart tar man den senaste skapade säkerhetskopian isf.

O fan vad bra. Så iTunes säkerhets kopierar allt när man pluggar in den. Gött o veta tack som fan. En sista fråga så här på nattkvisten. Har hört rykten om attman kan få virus om man har JB stämmer detverköigen??

muffins
    Member

@grozny 51322 wrote:

O fan vad bra. Så iTunes säkerhets kopierar allt när man pluggar in den. Gött o veta tack som fan. En sista fråga så här på nattkvisten. Har hört rykten om attman kan få virus om man har JB stämmer detverköigen??

Om du har SSH installerat och inte bytt ut standardlösenorden, svar ja.

grozny
    Member

@muffins 51323 wrote:

Om du har SSH installerat och inte bytt ut standardlösenorden, svar ja.

Vad är ssh? Standard lösenord som pin och telefonlås menar du? Och i värsta fall om man skulle ha virus, försvinner de då om man återställer nallen?

muffins
    Member

Om du inte vet vad SSH är så kan du andas ut 😛 För det är inget som installeras automatiskt, utan det måste du själv göra.

Nej inte telefonlås.
    Lösenord för root, mobile-användarna etc.

Ja det försvinner om du återställer nallen om du mot förmodan skulle få ett virus.

grozny
    Member

@muffins 51325 wrote:

Om du inte vet vad SSH är så kan du andas ut 😛 För det är inget som installeras automatiskt, utan det måste du själv göra.

Nej inte telefonlås.
    Lösenord för root, mobile-användarna etc.

Ja det försvinner om du återställer nallen om du mot förmodan skulle få ett virus.

Tack som fan och god natt på dig nu!

imported_Thian
    Member
    Post count: 1020

@muffins 51325 wrote:

Jag fick de installerat automatiskt när jag jailbreakade min lur..

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

@thian 51339 wrote:

Hur JBa du? När jag drog in iClarifieds scource så fick jag rock och det var ett helvete att bli av med skiten..

muffins
    Member

@thian 51339 wrote:

Vilket program använde du för att jailbreaka med?
    Kan inte vara blackra1n iaf, för det installerar inte ssh automatiskt.
    Du har kanske använt dig av en modifierad ipsw fil?

imported_Thian
    Member

@h3nr11k 51350 wrote:

Hur JBa du? När jag drog in iClarifieds scource så fick jag rock och det var ett helvete att bli av med skiten..

@muffins 51351 wrote:

Vilket program använde du för att jailbreaka med?
    Kan inte vara blackra1n iaf, för det installerar inte ssh automatiskt.
    Du har kanske använt dig av en modifierad ipsw fil?

PwnageTool

Jeasse
    Member
    Post count: 8

……………..

muffins
    Member

Jeasse: Du lär nog passa på att läsa reglerna för forumet 😉

§8 Piratkopiering
    Du får inte sprida länkar med anknytning till piratkopierat material. Det är inte tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättsskyddat material. All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

blajeans
    Member
    Post count: 73

@jeasse 51355 wrote:

Hejsan alla!

Ha en bra dag!

AppStore

H3NR11K
    Member

@thian 51353 wrote:

PwnageTool

Aha.. Konstigt.. Jag kör med afc2dd.. Tyckte inte att SSH var min grejj..

grozny
    Member

Måste man ha ssh installerat om man vill kunna lägga in SMS signaler?

imported_Thian
    Member

@h3nr11k 51369 wrote:

Aha.. Konstigt.. Jag kör med afc2dd.. Tyckte inte att SSH var min grejj..

Var nog så att jag kunde ha “avbockat” de i nån ruta. Men jag tycker det är mycket smidigt att använda..

Inget större projekt att byta lösen heller 🙂

afc2add är väl bara en fix så du kan använda kablen till exempelvis iPhonebrowser ?

imported_Thian
    Member

@grozny 51379 wrote:

Måste man ha ssh installerat om man vill kunna lägga in SMS signaler?

Antingen ssh eller så kör du genom usb..

Tikka
    Member
    Post count: 6

en fråga bara vad menar du med usb att man kan föra över sms signaler den vägen?

bozz
    Member
    Post count: 1199

@tikka 51393 wrote:

en fråga bara vad menar du med usb att man kan föra över sms signaler den vägen?

https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/6391-hur-man-byter-sms-signal-efter-jailbreaken.html

Kolla där 🙂

imported_Thian
    Member

@tikka 51393 wrote:

Jag menar att du kan använda program som iPhonebrowser, ifunbox mm.

H3NR11K
    Member

@thian 51381 wrote:

Var nog så att jag kunde ha “avbockat” de i nån ruta. Men jag tycker det är mycket smidigt att använda..

Inget större projekt att byta lösen heller 🙂

afc2add är väl bara en fix så du kan använda kablen till exempelvis iPhonebrowser ?

Det är sant.. Det är inget svårt program att bli av med eller att, som du säger byta lösenord..

Jo jag tror det.. Tycker att det är “säkrare” och så tycker jag att iPhonebrowser funkar bättre.

imported_Thian
    Member

@h3nr11k 51411 wrote:

Det är sant.. Det är inget svårt program att bli av med eller att, som du säger byta lösenord..

Jo jag tror det.. Tycker att det är “säkrare” och så tycker jag att iPhonebrowser funkar bättre.

Kör Mac så iPhonebrowser funkar inte för mig annars hade jag nog kört de. Får bli Cyberduck för min del 🙂

Använde diskAid innan det började kosta pengar, gillade de skarpt.

H3NR11K
    Member

@thian 51413 wrote:

Kör Mac så iPhonebrowser funkar inte för mig annars hade jag nog kört de. Får bli Cyberduck för min del 🙂

Använde diskAid innan det började kosta pengar, gillade de skarpt.

I see! Jag kommer att byta inom snar framtid tror jag.. Får se hur det blir 😉 Dock är det lite mysko att det inte finns till mac, hur svårt är det att koda om? (Jag har mer eller mindre inga kunskaper om hurvida mac och pc är uppbyggda kodmässigt)

Cyberduck har jag provat i skolan, dock inte med iPhonen men den verkade att funka helt ok!

Viewing 29 posts - 1 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.