Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Blackra1n Problem, startar om vid Jb av 3.1.2
-
AuthorPosts
-
Har ett problem:
Mitt Wifi fungerade inte som det skulle, så jag återställde nätverksinställningarna och telefonen startades om. Sedan startade jag upp den och när det kom upp att man skulle koppla in till iTunes, så körde jag blackra1n, och sen så kom den bilden upp, den håller på längre än vanligt och sedan startar den om sig och vill att man skall koppla in sig i iTunes igen.
Har testat flertal gånger men det vill inte fungera.
Någon som har haft samma problem eller vet någon lösning? har 3.1.2 och har jailbreakat flera gånger innan, utan problem…
En möjlig lösning är detta:
CaniHazRecover: Tool To Fix iPhone Stuck At Boot Logo | FSMdotCOMTack för svar!
Men alltså den fastnar inte vid apple-logon, utan den kommer till det steget där man skall koppla in den i iTunes, recovery mode. Kan det vara så att den har blivit uppgraderad till 3.1.3? kan man se på något sätt vilken firmware man har? för mig jag har sett något sådant program. Men själv tror jag inte det, då iTunes vill söka efter uppdateringar..
Edit: Här är lite mer information:
Exakt såhär ser det ut:
1.Telefonen är i recovery mode
2. iTunes är totalt avstängt
3. Jag startar blackra1n och klickar på “make it rain”
4. Det kommer en popup som säger att det funkade etc, står “waiting for reboot”
5. Bilden på killen håller i sig ovanligt länge (några minuter)
6. Efter dessa minuter så istället för att den startar om sig och man kan använda telefonen, så blir den svart och startar om, apple logon kommer upp en stund och sedan går den tillbaks i recovery mode.7. Samma sak händer om jag testar gång på gång..
Det konstiga är att det har fungerat tidigare, måste ha något att göra med när jag återställde nätverksinställningarna…
Hårdvaruinfo:
iPhone 3gs 16Gb
Den är tethered
Har haft den jailbreakad och upplåst ett tag, aldrig tidigare varit några problem med att starta om den och köra blackra1n för att komma in på telefonen.Har googlat runt massor, och verkar inte vara många som har samma problem som mig!
Här är loggen från blackra1n:
INFO: welcome to blackra1n for windows
INFO: loaded dll at C:Program Files (x86)Common FilesAppleMobile Device SupportbiniTunesMobileDevice.dll
INFO: button clicked
INFO: internal recovery callback called
INFO: unregistered normal mode callback
INFO: go go gadget ra1n
INFO: send command started
INFO: file opened
ioctl: 1
INFO: command setenv auto-boot true sent
ioctl: 0
INFO: command saveenv sent
send payload: 0
INFO: start sending exploit
INFO: exploit closed 0
sent exploit
INFO: command geohot sent
send picture: 0
INFO: command setpicture 0 sent
INFO: command bgcolor 1 1 1 sent
send ramdisk: 0
INFO: command geohot sent
INFO: I JUST DROPPED IT LIKE ITS HOT
WARN: wtf who called this?
INFO: global callback finished
INFO: callbacks registered
INFO: unused callback calledVäldigt tacksam för hjälp!
Cement112
Som sagt så har jag precis samma problem och en likadan telefon, försökte med att nedgradera/återställa den med Freebos guide till 3.1.2 men fick ett felmeddelande i stil med att min telefon inte var mottaglig för programvaran.
Tacksam för all hjälp jag kan få!
Oavsett om du fastnar vid bilden av GeoHot eller iTunesloggan så finns det ett antal knep. https://www.iphoneinfo.se/forum/upplasning-och-jailbreak/7090-fast-i-geohot-bild.html
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.