Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Blackra1n problem
-
AuthorPosts
-
När jag klickar “make it ra1n”.
så börjar den processen.
Men: bilden kommer inte upp, den som skulle vara istället för sladden och itunes.
Och min Iphone 3G blir inte jailbreakad.Skriv gärna om ni har någon lösning.
Iphone 3G
Firmware: 3.1.2
Modemfirmware(tror det heter så): 05.11.07blir hemskt glad om ni kommer med en lösning
Precis lika dant för mig har också
Iphone 3G
Firmware: 3.1.2
Modemfirmware: 05.11.07Efetr att jag klickat på make it rain så stannar den på running har väntat i över 4 timmar utan att något händer sen när jag startar om iphonen så är den inte jailbreakad..
Fungerar det inte 1a gången så gör om och gör om och gör om. Alternativet för dem som inte får det att fungera efter 20 försök är att testa Blackra1n på ett annat OS – vista, xp W7 eller köra PwnageTool på Mac ELLER ladda ned en färdigbakad IPSW från nätet
den stannar inte för mig. den blir klar fast inget händer
Har ni kollat i den långa tråden om blackrain? Som det står där: testa stänga ner alla processer som har med iTunes att göra (ctrl+alt+delete) innan ni startar + kör blackrain som admin. Det verkar som det har hjälp endel.
Hade exakt samma problem som Er båda, men jag tryckte på “make it rain” flera gånger, och jag hade inget igång som kunde kopplas till iTunes. Hur många gånger har ni tryckt? Pröva att dra ur USB kabeln och kör igen……..Testa, de kommer att gå 🙂
Lycka till !
Provat att dra ur och sätta i ? Va kör du för operativsys ?
Gör jag med ! Hoppas du får det att funka iaf 🙂
men applemobiledevicehelper startas automatiskt. varje gång iphonen startas
stäng av det då med ctrl-alt-del å försök att raina lite då ? 🙂
har du verkligen stängt av allt som har med iTunes att göra ?så här står det i loggen
INFO: welcome to blackra1n for windows
INFO: loaded dll at C:ProgramDelade filerAppleMobile Device SupportbiniTunesMobileDevice.dll
INFO: button clicked
INFO: internal device callback called
INFO: callbacks registered
INFO: sent enter recovery command
INFO: internal recovery callback called
INFO: unregistered normal mode callback
INFO: go go gadget ra1n
INFO: send command started
INFO: file opened
ioctl: 1
INFO: command setenv auto-boot true sent
ioctl: 0
INFO: command saveenv sent
send payload: 0
INFO: start sending exploit
INFO: exploit closed 0
sent exploit
ioctl: 1
INFO: command geohot sent
send picture: 0
INFO: command setpicture 0 sent
INFO: command bgcolor 1 1 1 sent
ERROR: usb send file failed 1
ERROR: usb send file failed 1
send ramdisk: -1
ERROR: usb open failed while sending command
INFO: I JUST DROPPED IT LIKE ITS HOT
WARN: wtf who called this?
INFO: global callback finishedPröva den metoden jag skrev i Blackra1n-tråden.
testa även att köra den i xp kompatibelt läge, då först funkade det för mig. Kör win7 64bit.
SÖK! Det är ett bra tips. Det finns bara 3 trådar som tar upp detta
Du högerklickar på filen och väljer egenskaper. Där kan man välja en kompabilitet.
Men enligt många på internet så ska man inte köra blackra1n i kompabilitetsläge. Särskilt inte XP då den funkar sämst.
Har haft samma problem.
JA vet inte va de beror på..
men ja tog bort logg filen och kollade på egenskaper på filen och där inne stod de att brandväggen blockerade filer som den försökte att taemot..Så ifall de inte fungerar ständ av allt i aktivitetshanteraren och sen ta bort logg filen och kolla egenskaper på filen.
hej! jag har en 3.1.2 3gs. idag blev jag för första gången tvungen att stänga av den, sen nu när jag försöker starta den visar den bara symbol om att jag ska koppla den till iTunes. och när jag väl gör det står det att jag måste “återställa” min iphone. Har alltså blivit tillsagd att jag ska kunna starta den med blackra1n, men ingenting fungerar.
När jag trycker på blackrain kommer det bara upp en ruta som säger
“det här programmet kunde inte startas eftersom ASL.dll inte kunde hittas.”Vad exakt innebär det att återställa? försvinner mina app? sms? kontakter? uppdateras den till 3.1.3 ? förstår inte. Snälla hjälp mig!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.