Blackra1n undersökning

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Blackra1n undersökning

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • Author
    Member
    Post count: 1847

Kryssa endast i denna undersökning om du lyckats jailbreaka med Blackra1n.

Själv har man 3G 16GB 3.1.2 och kommer ingen vart.

iPods blev inte med eftersom detta är ett iPhoneforum, men skriv om du lyckats och med vilken generation iPod.

Windows Visa = Vista

Klåfinger.

H3NR11K
    Member
    Post count: 1433

En fråga; vad vill du ha ut av detta? Bara lite intresserad

Chill
    Member
    Post count: 72

Jag lyckades med min 3G 8gb 3.1.2 🙂

mossarelli
    Member

@h3nr11k 44399 wrote:

En fråga; vad vill du ha ut av detta? Bara lite intresserad

Jag har kollat igenom 20-tals bloggar och forum där alla med iPhone 3G säger att de inte lyckas men ALLA 3Gs lyckas.

Jag vill se svart på vitt vilka system som klarar av att jailbreaka via Blackra1n eftersom min Windows XP klarar det inte.

Mr Fyhr
    Member
    Post count: 482

iPhone 8 GB, 3G 3.1.2 funka klockrent.

Vista

H3NR11K
    Member

@mossarelli 44410 wrote:

Jag har kollat igenom 20-tals bloggar och forum där alla med iPhone 3G säger att de inte lyckas men ALLA 3Gs lyckas.

Jag vill se svart på vitt vilka system som klarar av att jailbreaka via Blackra1n eftersom min Windows XP klarar det inte.

Aha okej.. Konstigt att du inte får det att funka. Jag har fixat min 3GS med både 3.1 och 3.1.2 på vista dator. Min polare har JB med Windows xp 3GS 3.1 och Windows 7 när den var på 3.1.2

Alven73
    Member
    Post count: 31

Hittade en video på youtube som jag följde, öppna aktivitetshanteraren och stäng alla processer som har Itunes att göra sedan kör du blackra1n som adm.
    Funkade klockrent då.
    Lycka till:cool:

Miche
    Participant
    Post count: 358

Tror trådskaparen inte är så van vid datorer med mera och därför han själv inte lyckas, och tror då att det är omöjligt att jailbrejka luren bara för att han inte kan klura ut vad han gör för fel eller vad han glömt som skapar hans problem.

Dags att skaffa ett datorkörkort ? 😉

whywhy99
    Member
    Post count: 288

Har nyss gjort en BR Jb på min 3G med senaste firmware, tog ca (nervösa) 4 minuter. Gick förvånansvärt smidigt.

H3NR11K
    Member

konstigt att de tar så lång tid. Tog mig typ 30 sek med en dålig dator..

mossarelli
    Member

@miche 44429 wrote:

Tror trådskaparen inte är så van vid datorer med mera och därför han själv inte lyckas, och tror då att det är omöjligt att jailbrejka luren bara för att han inte kan klura ut vad han gör för fel eller vad han glömt som skapar hans problem.

Dags att skaffa ett datorkörkort ? 😉

Pratar lite roligt här hö hö:mad:

Har googlat och youtubat konstant i 4 timmar och prövat alla metoder 100 gånger.

Sen tycker jag att geohot skapat en sån instabil och dålig JB-klient, jag skulle väntat på Devteams program.

Inga “TS är noob”-snack. Jag har lirat Duke nukem innan 3D var en term.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@mossarelli 44450 wrote:

Har googlat och youtubat konstant i 4 timmar och prövat alla metoder 100 gånger.

Sen tycker jag att geohot skapat en sån instabil och dålig JB-klient, jag skulle väntat på Devteams program.

Vi vet att du kan dina saker men 1981 var du inte ens född :laugh:

jca
    Member
    Post count: 221

16 gb 3 gs blackrain med mac inga problem!

r2d2
    Member
    Post count: 134

funkade efter några försök…när jag inte hade itunes på….däremot tar dte lång tid innan itunes hittar iphonen…men funkar =) och snabbt gick det

r_o_n
    Member
    Post count: 658

I mitt fall så hoppade iTunes upp när jag kopplade in telefonen och det var igång hela tiden. Klickade på blackra1n och lät det regna. Tog ca. 20 sek. på datorn sedan installerade jag cydia vi blackra1nikonen i telefonen och fick lägga in vinterboard manuellt. Men smidigt gick det.
    Har då en 3G S 3.1.2 med baseband 27.11 något och Vista med SP2 i datorn. Från början hade min 3.01 sedan 3.1 och jag la in 3.1.2 innan jag jailbreakade.

kofot
    Member
    Post count: 21

iPhone 3gs 3.1.2 med Vista utan problem.

steffeiphone
    Participant
    Post count: 799

@mossarelli 44450 wrote:

Pröva detta:

1:Stäng ner iTunes
    2: ta CTRL+ALT+DELETE
    3: Avsluta alla processer som har nåt med iTunes att göra.
    4: Kör blackra1n

bozz
    Member
    Post count: 1199

blir inte den här undersökningen ganska meningslös om man inte kan fylla i att det inte gick? det kanske är 200 pers som inte lyckats:P

Kan du inte lägga till det?

Olliver
    Member
    Post count: 95

3G 16gb OS 3.1. Fungerar inte för mig, fastar i “running” och DFU-mode.

mossarelli
    Member

@steffeiphone 44523 wrote:

Pröva detta:

1:Stäng ner iTunes
    2: ta CTRL+ALT+DELETE
    3: Avsluta alla processer som har nåt med iTunes att göra.
    4: Kör blackra1n

Det är inte lönt att slänga lösningar på mig, jag har provat desperat-sökt-internet-länge-alla-metoder-som-finns-att-hitta-och-läsa.

Jag väntar på devteam eftersom min mobil är värd mer pengar än vad Blackra1n egot Geohots program är.
    @bozz 44546 wrote:

blir inte den här undersökningen ganska meningslös om man inte kan fylla i att det inte gick? det kanske är 200 pers som inte lyckats:P

Kan du inte lägga till det?

Nej, undersökningen är för att kolla ALLA som har lyckats. Jag är inte intresserad av vilka som inte lyckats. Bättre att kolla vilka som har lyckats och med vilka operativsystem.

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Well, en omröstning på ett så litet forum som detta ger ingenting. Håller med om att det kan vara intressant att se vilka OS som givit bäst resultat men skall du installera det som ‘vinner’?

mossarelli
    Member

Ja, jag ska släpa mig hem till en kompis med iTunes installerat och jailbreaka den där istället. Vista är tydligen en klar vinnare.

matteh80
    Member
    Post count: 150

Funkade på 3G 8Gb med Win7 oxå efter att jag avslutat alla Apple- och iTunesprocesser, koppla in mobilen, starta blackra1n…

mossarelli
    Member

Såja, då ska jag gå och skriva i den andre tråden hur man löser detta problemet.

Med hjälp av Loggfilen från Blackra1n har jag lyckats summer hur många gånger jag försökte Jailbreaka.

Totalt 36 gånger.
    Återställningar i iTunes: 14
    Timmar spenderat på internet: 9
    Timmar spenderat på att titta på the office samtidigt som iTunes återställt mobilen: 5

Geohot, ditt jävla hue.

bozz
    Member
    Post count: 1199

@mossarelli 44658 wrote:

Såja, då ska jag gå och skriva i den andre tråden hur man löser detta problemet.

Med hjälp av Loggfilen från Blackra1n har jag lyckats summer hur många gånger jag försökte Jailbreaka.

Totalt 36 gånger.
    Återställningar i iTunes: 14
    Timmar spenderat på internet: 9
    Timmar spenderat på att titta på the office samtidigt som iTunes återställt mobilen: 5

Geohot, ditt jävla hue.

The office ftw!

Viewing 25 posts - 1 through 25 (of 25 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.