Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › Blacksnow måste vara täckningsproblemet
-
AuthorPosts
-
Se text nedan. Från ett forum. Massa skriver samma sak. Så länge man låser upp med bara blackrain så funkar allt fint. Men använder man blacksnow för att ta bort operatörsslåset med så får man att telefonen tappar täckning helt rätt ofta och står searching istället för operatör i någon sekund.
Finns det något annat sätt än att använda blacksnow för att ta bort operatörslåset på en Iphone 3gs med 3.1.2?
I continue to have no problems after uninstalling Blacksn0w. I also recently replaced my 16 gb 3GS and jailbroke with blackra1n and not pwnage tool, but left out blacksn0w. Also have no problems.
If blacksn0w is not installed and you are having problems i do not know if it is to do with blackra1n or the myriad of other programs that are installed.
I do believe, however, that blacksn0w causes random signal drops, during calls and during idle as well. I had it installed along with nothing else, tested with both blackra1n and pwnage tool, and noticed this behavior consistently.
@mickys 47731 wrote:
Finns det något annat sätt än att använda blacksnow för att ta bort operatörslåset på en Iphone 3gs med 3.1.2?
Toppen att du berättar vilket baseband du kör med.
Du kan väl återkomma med vilket baseband du kör med så kan vi se om det finns nå andra alternativ.Själv känner jag inte igen mig i detta alls om att det tappar signal.
Fungerar hur bra som helst i telen som jag kör tele2 på där den är upplåst via blacksn0w.Sorry…men man kan väl bara köra ett baseband om man har 3.1.2?
Eller har jag fel?@mickys 47735 wrote:
Sorry…men man kan väl bara köra ett baseband om man har 3.1.2?
Eller har jag fel?Japp du har fel, man kan behålla det äldre basebandet om man gjort som man ska göra enligt dev-teams uppgifter.
Dock kan man inte nergradera basebandet när man väl gjort en uppdatering av basebandet.Men har du det nya 05.11.07 så finns det inte nå andra sätt i dagsläget med mjukvaru-upplåsning än blacksn0w.
ok sorry…
har iaf: 05.11.07Även Youtube funkar inte på min…men det funkar på kollegans.
Har testat push fixen men hjälpte ej. Push fixen hjälpte faktiskt. Tog en stund bara.@mickys 47740 wrote:
ok sorry…
har iaf: 05.11.07Även Youtube funkar inte på min…men det funkar på kollegans.
Har testat push fixen men hjälpte ej. Push fixen hjälpte faktiskt. Tog en stund bara.Som sagt ang, 05.11.07 som du kan läsa i mitt tidigare inlägg så finns det inget annat sätt än just blacksn0w för mjukvaru-upplåsning.
Man kan ju alltid låsa upp den via sin operatör om man nu har tillgång till upplåsning på det viset.vad fixade du? Wifi eller youtube?
GPS såg jag.
jag försökte fixa min wifi igenom att reset network settings. Då fick jag den att hänga sig med apple loggan igen 🙁
VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ IPHONE SKITEN? Fick ju en ny iphone häromdagen för min gamla strulade. Denna blir det ju samma sak med.
Ta det inte personligt, men mixtrar man m luren kanske man inte skall förvänta sig att allt funkar klanderfritt.
Kör den utan JB, så funkar den säkert kanon.
nä håller med dig…men om kompisar gör exakt samma o det funkar för de blir man lack.
Sen måste jag jailbreaka den för ska ha företagsabonnemanget i den.
Sen är det några apps från Cydia som jag “måste” ha…men försöker minimera antalet för att se om det går bättre.@mickys 47751 wrote:
nä håller med dig…men om kompisar gör exakt samma o det funkar för de blir man lack.
Sen måste jag jailbreaka den för ska ha företagsabonnemanget i den.
Sen är det några apps från Cydia som jag “måste” ha…men försöker minimera antalet för att se om det går bättre.Varför köpte du inte telefonen hos den operatör du har företagsabonnemanget på ? Då hade du sluppit allt “trassel” ;D.
Vad är det för “måste” ha saker från cydia du är ute efter?
för att Telenor är superdyra om man inte vill ringa med det abonnemanget.
backgrounder, openssh, sbsettings, five icon, appsync, är väl de viktigaste.
Restore….jailbreak igen o lagt in alla cydia apps jag behöver.
Försökte lägga in push fixen så man får igång youtube. Då fastnade telefonen på appleloggan igen. Vad fan är det för fel? Min kompis kan köra youtube o vi har installerat precis samma saker.Bara göra om allt igen. SÅ LESS!
@mickys 47755 wrote:
Restore….jailbreak igen o lagt in alla cydia apps jag behöver.
Försökte lägga in push fixen så man får igång youtube. Då fastnade telefonen på appleloggan igen. Vad fan är det för fel? Min kompis kan köra youtube o vi har installerat precis samma saker.Bara göra om allt igen. SÅ LESS!
Har du originalkortet isatt i telefonen när du jailbreakar?
Om inte så beror det på att du kör en s.k hacktivation med blackra1n.
Att du “lurar” att det är rätt simkort isatt när det är dags att aktivera telefonen efter en återställning.Som jag sa tidigare så är det inget jag lagt märke till efter aktivering av telefon, jailbreak eller efter jag kört in blacksn0w.
Visserligen gjorde jag alla dessa saker med mitt originalkort från Telia då.har prövat båda sätten…att köra orginal sim och inte…
båda sätten verkar funka på exakt samma sätt.Nu vågar jag ej pröva installera push fixen för att få igång youtube igen…får vara utan youtube alltså 🙁
@mickys 47748 wrote:
jag försökte fixa min wifi igenom att reset network settings. Då fick jag den att hänga sig med apple loggan igen 🙁
VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ IPHONE SKITEN? Fick ju en ny iphone häromdagen för min gamla strulade. Denna blir det ju samma sak med.
Det är just det som är problemet, din nya iphone har en ny bootrom. Det betyder att du kan endasts göra en tethered jailbreak. Så varje gång du starta om din iphone kommer den att fastna vid apple loggan.
UPDATE 1: “Push Fix & youtube” app is now available which will fix all issues related to Youtube app on iPhone 3.1.2 Firmware. You can find more detail about it from here.
Here –>Youtube Fix for iPhone 3.1.2 blacksn0w Unlock | Redmond Pie
Till OP, ja det är klart att ett genialiskt hack av den funktion i telefonen som möjliggör just ringandet kan ställa till det med ringandet… 🙂 Allt går dock att lösa genom att testa, läsa på och lära sig. Vill du njuta till 101% så är det legalt upplåst iPhone som gäller. Jag gick igenom 3 st hackade innan jag tog steget och slantade 7000:- för något jag kan lita på fungerar. Så enkelt är det.
Kan tillägga att min senaste 3G nu används av min fru, i hennes ägo fungerar den till 100% men för mig strulade den hela tiden. Varför? Inte petar hon i settings eller leker i Cydia, vi snubbar kan inte låta det som fungerar vara 🙂 allt skall lekas med hehe
@freebo 47804 wrote:
Till OP, ja det är klart att ett genialiskt hack av den funktion i telefonen som möjliggör just ringandet kan ställa till det med ringandet… 🙂 Allt går dock att lösa genom att testa, läsa på och lära sig. Vill du njuta till 101% så är det legalt upplåst iPhone som gäller. Jag gick igenom 3 st hackade innan jag tog steget och slantade 7000:- för något jag kan lita på fungerar. Så enkelt är det.
Kan tillägga att min senaste 3G nu används av min fru, i hennes ägo fungerar den till 100% men för mig strulade den hela tiden. Varför? Inte petar hon i settings eller leker i Cydia, vi snubbar kan inte låta det som fungerar vara 🙂 allt skall lekas med hehe
Där har du helt rätt att vi inte kan låta det som fungerar vara utan ska lekas med den;-)
@ponyboy 47777 wrote:
Det är just det som är problemet, din nya iphone har en ny bootrom. Det betyder att du kan endasts göra en tethered jailbreak. Så varje gång du starta om din iphone kommer den att fastna vid apple loggan.
Nääää fel!
Den har inte ny bootrom. Om du läst inläggen ovan så ser du att det är inte problemet. Kan starta om telefonen utan problem. Det är problemet att den hänger sig på apple logon ibland. Sen är det täckningsproblemet som verkar bero på Blacksnow.@h3nr11k 47788 wrote:
UPDATE 1: “Push Fix & youtube” app is now available which will fix all issues related to Youtube app on iPhone 3.1.2 Firmware. You can find more detail about it from here.
Here –>Youtube Fix for iPhone 3.1.2 blacksn0w Unlock | Redmond Pie
jo körde ju den fixen och den hjälpte mitt Youtubeproblem…tills jag bara skulel testa en sak och återställa nätverksinställningar och då hängde sig telefonen när den startade om…
Gjorde ett nytt försök med Pushfix och då hängde den sig när telefonen skulle starta om efter att push fix appen installerades.
Så nu vågar jag ej testa igen. Väntar väl någon dag.
Jo visst petar man mkt, lägger in mkt apps man har ganska dålig koll på om de funkar eller vad de riktigt gör. Men det är ju halva grejen med iPhonen också.
Har ni gjort några framsteg i detta? Någon lösning?
Blacksn0w ÄR i instabilt. Återställ, aktivera med orginal-SIM (Telenor i ditt fall) strunta i att läsa in en gammal backup, jailbreaka med Redsn0w och lås upp med Blacksn0w igen.
Det är det enda du kan göra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.