Blandar ljudfiler !!!

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Blandar ljudfiler !!!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Lyssnar en del på talböcker, och har råkat ut för att min i phone kastar om mina filer och spelar dom i o ordning. jag har döpt om filerna i datorn och försökt igen men får problem ändå. jag döper filerna till 0001, 0002 också vidare. min dator köper detta men inte min iphone. Jag fösöker att klicka på kollun fälts namnen i överkant på itunes och den kastar om filerna men till en annan o ordning, kanske det är nån inställning som skall göras.:confused: Hoppas på hjälp…….
    MVH Tobbe.

tobias.flood
    Member
    Post count: 60

Har tyvärr inte iTunes framför mig, men jag har för mig att det finns en sorteringsfunktion om man högerklickar på låten. Där kan man se hur den ska sorteras i någon av flikarna. Så det borde fungera om du markera alla ljudboksfilerna och högerklickar och väljer egenskaper (alternativ lr vad det heter). Har själv inte upplevt det problemet med ljudboksfiler.

Tobbe65
    Member
    Post count: 6

Nu har jag hittat felet, det är låtnummerna som ställer till det. Det finns 17 filer som har låt nummer 1-ca14. jag vet inte hur jag döper om dom. så om jag skapar 1 map per fil (cd) och lägger ex cd1 1-14 filer nästa cd2 1-15 filer osv, så tycker man att det skulle funka. Men den jävla iphonen sammlar alla låt nummer efter varandra ex 111111111,2222222222,333333333.
    har någon nåt råd till fortsättning…………………………

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.