Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › BlankNull, don´t get it
-
AuthorPosts
-
Tjena!
Installerade just BlankNull från BigBoss, det är ytterliggare ett program som gör att man kan flytta ikonerna på springboard precis som man vill, precis som iBlank. Skillnaden från iBlank och de andra är att BlankNull INTE skapar några blanka ikoner, det skapar inga ikoner alls vad jag hajjat.
Problemet är att jag vet inte hur ja ska få igång det. Hittar ingen ikon, inget i inställningar eller något efter installation??
Jag installerade det tidigare idag efter lite arga stunder då man råkat trycka på iBlanks ikoner å startat Safari.
Först letade jag efter BlankNulls ikon men hitta inte, så jag tänkte att jag avinstallerar iBlank, först då märkte jag att Safari inte startades längre när man tröck på de “blanka” ikonerna.
Så jag antar att BlankNull ersätter iBlanks ikoner? 🙂då förstår jag!
googlade lite, och vad jag förstår så ersätter det inte dem blanka ikonerna, utan gör endast så att dem leder ingenstans. Det händer inget när du klickar på dem.
Suck…
iBlank skapar blanka ikoner som startar safari och sedan startar iBlank och sen skickar en tillbaka till springboarden. Blanka ikoner är nödvändigt för att göra så att bakgrundsbilden syns men många märkte att man lätt kommer åt att trycka på en av de osynliga ikonerna och sen fick man sitta och vänta en stund för att ens kunna använda mobilen.
Blanknull gör så att blankikonerna blir helt stela och blanka och man kan inte trycka på dem över huvudtaget. Inga fler väntande stunder om man installerar blanknull.
Man kan fortfarande flytta ikonerna och ta bort dem precis som innan, men de är nu 100% bara detalj.Och jag förklarade det, om du läste mitt inlägg.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.