Blåsa om burken

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Blåsa om burken

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Member
    Post count: 8

Hejsan

Kunde inte hitta i forumet men frågan han säkert varit uppe tidigare. Ikväll så ska jag ominstallera burken och undrar därför hur man enklast tar backup på itunes. Hur funkar det med nyinstallerad itunes och sedan koppla in iphonen som har en massa musik samt program installerade? Den återställer väl inte iphonen?

vill slippa lägga in all musik igen. Finns det någon mapp under user eller annat ställe som bara är att kopiera och sedan lägga tillbaka efter ominstallation?

hur funkar det med programen som finns på iphonen? Bara dra tillbaka till Iphone dom som är installerade?

//peter

bozz
    Member
    Post count: 1199

Om det finns någon fil du kan kopiera vet jag inte, det får någon annan svara på.

Men när jag installerade Win7 häromdagen gjorde jag följande för att slippa återställa (fick dock lägga in musiken igen 🙁 )
    1.installerade iTunes
    2.loggade in på mitt iTuneskonto
    3.Auktoriserade datorn
    4.kopplade i iPhonen
    5.tog en säkerhetskopia
    6.tryckte för över inköp (apps hoppade över till iTunes)
    7.tryckte Hantera musik manuellt, det kom då upp en ruta som sa att om jag tryckte ok skulle all min musik försvinna -> tryckte ok. (Antar att samma sak händer ifall du hanterar spellistor automatiskt)
    8.La in all musik igen…
    9.allt är nu som på förra datorn

Peter2meter
    Member
    Post count: 8

Tackar för svar. Fixat nu och det gick bra.

//Peter

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.