Blir det någon jailbreak?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Upplåsning och jailbreak Blir det någon jailbreak?

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Member
    Post count: 18

Tjena. Köpte en iphone 3gs med nya bootromen och firmware 4.2.1. Grejjen är att den är låst till telenor och jag ska använda tele2. Jag är oerfaren vad gäller apples produkter men vad jag förstått måste man jailbreaka den för att kunna låsa upp den. Vad jag har förstått så finns det i dagsläget endast tethered jailbreaks till min telefon (och dessa verkar endast gå att lägga in via mac os). Google har inte hjälpt mig så mkt men det jag fått fram är att comex arbetar på en untethered lösning. Mina funderingar är om comex jailbreak kommer fungera på 3gs nya bootrom (eller är den bara till för iphone4/ipad) samt om det kommer gå att köra via windows? Eller ska jag göra mig av med telefonen som i nuläget endast är brukbar som en ipod? Enormt tacksam för svar då endast diffus info finns att hitta.

fredda-79
    Member
    Post count: 181

Tja!
    Du kan jailbreaka din via en pc. Dock måste du uppdatera ditt baseband till 06.15.00. (ipads baseband och kan ställa till det i framtiden tyvärr.)

Du kan kolla här Ultimate jailbreak and unlock wizard

stenkall
    Member

@fredda-79 85286 wrote:

Tja!
    Du kan jailbreaka din via en pc. Dock måste du uppdatera ditt baseband till 06.15.00. (ipads baseband och kan ställa till det i framtiden tyvärr.)

Du kan kolla här Ultimate jailbreak and unlock wizard

Okej, det är baseband-flashningen som kan strula till det med gps/bluetooth osv eller? Blir inte jailbreaken tethered med redsn0w 0.9.6b6? Är någon bättre lösning på g?

fredda-79
    Member

Ja den blir tethered. (Jag stänger aldrig av min tel så inga problem för mig).
    Vad jag har förstått så om du uppdaterar till ipads baseband så går det sedan inte att uppdatera förrän iphonens baseband överskrider 06.15.00.
    Hur gammal är telefonen? Jag gick in till telia och låste upp min. De frågade bara om den var över ett år gammal.
    Lätt värt de 300:- som jag betalade för det.

stenkall
    Member

@fredda-79 85288 wrote:

Ja den blir tethered. (Jag stänger aldrig av min tel så inga problem för mig).
    Vad jag har förstått så om du uppdaterar till ipads baseband så går det sedan inte att uppdatera förrän iphonens baseband överskrider 06.15.00.
    Hur gammal är telefonen? Jag gick in till telia och låste upp min. De frågade bara om den var över ett år gammal.
    Lätt värt de 300:- som jag betalade för det.

Ne den är bara 2veckor från telenorbutiken. Hur kontrollerande var dem hos telia? Kan dem göra upplåsningen på plats?

fredda-79
    Member

haha de frågade bara om den var ett år gammal och sedan gav jag dem imei nummret.
    De knappar in imei nummret sedan går man hem och uppdaterar telefonen via itunes och då står det grattis din iphone är upplåst typ….

stenkall
    Member

@fredda-79 85292 wrote:

haha de frågade bara om den var ett år gammal och sedan gav jag dem imei nummret.
    De knappar in imei nummret sedan går man hem och uppdaterar telefonen via itunes och då står det grattis din iphone är upplåst typ….

Åfan aa jag kan ju prova. Awkward om de får fram säljdatumet via imei bara 😛

fredda-79
    Member

Ja det kan jag inte svara på…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.