Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Blir vit iPhone smutsig?
-
AuthorPosts
-
Hej
När iPhone 3g kom blev ja helsåld på en vit men det blev en svart ändå pga
att ja blev rädd att den skulle se skitig ut för jämnan. Inte själva plasten i sig
utan skarvarna och kanter, typ simsloten, volym, laddkontakt knappar osv.Så ni som köpte en vit ser dom smutsiga ut? törs ja köpa en i år
Icke då. Men visst syns de små dammråttorna mer. Men samtidigt så är dom lättare att torka bort då de syns mer. Jag kör ändå ett kromskal på min.
@maker 33127 wrote:
Hej
När iPhone 3g kom blev ja helsåld på en vit men det blev en svart ändå pga
att ja blev rädd att den skulle se skitig ut för jämnan. Inte själva plasten i sig
utan skarvarna och kanter, typ simsloten, volym, laddkontakt knappar osv.Så ni som köpte en vit ser dom smutsiga ut? törs ja köpa en i år
Har en vit och det har inga problem med smuts!
Alla iphoner blir skitiga om dom används,men oljekladd och skit syns mer på en vit.
Skaffa ett skydd av nåt slag!
Eftersom smutsen syns bättre på en vit så kanske man håller den ren bättre?Ni vet att smuts syns bättre på mörka färger än ljusa va? =)
Så en Vit iPhone bör vara lättare hålla ren än en svart.Med oljekladd är det förvisso så att det syns mer på en vit iPhone.
Har en vit SE som blir svart av skiten,eftersom iphonen är svart från början så syns inte kletet,men det känns!
Inte bra att lägga en slemmig lur i bröstfickan på min rena vita skjorta,uurrrkkk!Enda nackdelen jag vet med den vita är att den vita ofta spricker i skalet, vilket inte händer lika ofta för den svarta
@pear 33191 wrote:
Enda nackdelen jag vet med den vita är att den vita ofta spricker i skalet, vilket inte händer lika ofta för den svarta
Viiste inte att det gjorde någon skillnade på färgen.. Men har ju precis lämnat in min Vita för sprickor runt hörlursuttaget, damm under glaset och ljusläckage vänster sida av skärmen. Passar på innan garantin är borta..
@pear 33191 wrote:
Enda nackdelen jag vet med den vita är att den vita ofta spricker i skalet, vilket inte händer lika ofta för den svarta
Det är ju inte direkt så att de vita spricker lättare än svarta, vrf skulle dem göra de? Det är ju för att det syns tydligare på den vita en den svarta som många upptäcker sina sprickor på sin vita :rolleyes:
Jag hade en vit (innan jag sålde den för 3G S) och jag hade inga problem med smuts förutom en enstaka gång när jag bajsade på baksidan av den.
Jag bajsade i skogen en gång men mobilen låg i fickan så det blev inte mer med det.
13 Smileysar, otur.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.