Bluetooth.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 220

Jag har provat med två olika bluetooth headset, Samsung WEP150 och Jabra BT135.

I båda fallen säger den jag pratar med att jag låter jättelångt bort. Så pass illa att samtal är meningslöst. Har använt dessa två headset till mina tidigare telefoner utan problem.

Är iPhone bara kompatibel med Apple´s egna headset eller finns det något knep för att få det att fungera vettigt?

steffe
    Member
    Post count: 2452

Det ska helst vara ett headset anpassat till iPhone,dvsett headset som inte funkar så bra med andra telefoner.
    SE,nokia med fl. har inte riktigt samma programvara till bluetoothen som apple,eftersom apple anser att man ska ha av apple gogkända tillbehör.

6295gl
    Member
    Post count: 220

Tack Steffe. Tyvärr tror jag du har rätt, med tanke på hur Apple beter sig. Trodde att bluetooth var en standard som alla som ville använda fick rätta sig efter.
    Om jag inte minns fel hittade Microsoft på en “egen” java som dom fick sluta med då Sun Microsystems höjde rösten. Microsoft fick gärna fortsätta med sin standard men inte kalla den java. Borde ju vara samma för Apple och bluetooth i så fall.

steffe
    Member
    Post count: 2452

Bluetoothstandarden gäller bara protokollet och hårdvaran,apples låsningar är mjukvarulås som inte omfattas av standarden.
    Själva bluetoothen är samma i alla bluetoothenheter,men det är upp till tillverkarna vad den kan användas till.
    Iphonen kommer att få bättre bluetooth (stereo,peer-to-peer) vid uppgraderingen i juni,då kanske ditt problem löser sig,om inte apple behåller sitt programvarulås.

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.