Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Bluetooth och SMS-problem i iPhone
-
AuthorPosts
-
russkij
February 10, 2008 at 19:07Post count: 0e d bara jag som har problem med bluetooth?
jag hittar inga anadra enheter:(
har nån lyckats att få tiden stämma med mottagna sms?
å så sista fråga:) hur stänger man av gprs? d e väl fyrkanten som e till höger om nät ikonen.för att d känns som att det tickar pengar:)Oregistrerade
March 1, 2008 at 01:32Post count: 0samma lika här, bluetooth funkar inte överhuvudtaget för mig, den hittar inga enheter, ingen som har någon lösning?
det finns ett blogg inlagg pa forsta sidan om man klickar pa “aldre inlagg” om bluetooth’en och att den suger. funkar tydligen bara med deras headset.
ang. resten av fragorna har jag INGEN aning. men skulle ju klart va skoj att veta om man inte kan stanga av sin GPRS och varfor sms visar fel
Om du installerar BossPrefs från installern så har får du som möjlighet att stänga av GRPS funktionen. Stäng bara av EDGE i BossPrefs eftersom EDGE/GPRS går på samma inställningar!
// haren
Jag såg i en gammal tråd eller något att det går inte att skicka filer via blåtand mellan andra telefoner vet inte ifall jag missförstod men jag tror jag läste rätt.
@iPhoneinfo.se 300 wrote:
Nej, det går inte att skicka filer mellan mobiler med bluetooth i iPhone.
Väldigt dåligt 🙁
Vad ska man då ha det till?
Jag passar på att låna tråden när den ändå är inne på bluetooth.
Jag undrar om iPhonen (som andra mobiler) känner av att man har ett bluetoothheadset på och att den väljer den som enhet?
Med andra ord, min gamla Ericsson-telefon plingade till och sa “Bluetooth-headset aktiverat” direkt när jag slog på headsetet och hade det nära mobilen (obs, jag hade ju givetvis lagt till det i mobilen för en tid sen, så mobilen “kände igen” headsetet)
När jag försöker mig på samma grej med iPhonen så måste jag gå in på bluetooth, ta bort “parkopplingen” och lägga till den igen för att iPhonen och headsetet ska snacka.
Vad gör jag för fel?
@martindj 3776 wrote:
Jag passar på att låna tråden när den ändå är inne på bluetooth.
Jag undrar om iPhonen (som andra mobiler) känner av att man har ett bluetoothheadset på och att den väljer den som enhet?
Med andra ord, min gamla Ericsson-telefon plingade till och sa “Bluetooth-headset aktiverat” direkt när jag slog på headsetet och hade det nära mobilen (obs, jag hade ju givetvis lagt till det i mobilen för en tid sen, så mobilen “kände igen” headsetet)
När jag försöker mig på samma grej med iPhonen så måste jag gå in på bluetooth, ta bort “parkopplingen” och lägga till den igen för att iPhonen och headsetet ska snacka.
Vad gör jag för fel?
Har ja bluetooth headsets på först och sedan sätter på bluetooth i iphonen..så funkar det inte så bra .. Men tvärtom funkar kalas!
Resten av fragorna har jag INGEN aning. men skulle ju klart va skoj att veta om man inte kan stanga av sin GPRS och varfor sms visar fel. om bluetooth’en och att den suger. funkar tydligen bara med deras headset.
Plats DatumBluetoothen i iphonen är endast avsedd för headset,GPRS tickar bara pengar då man är uppkopplad.
Om du bara surfar med wifi så är det inga problem!annars finns ju iBluetooth , och då kan man skicka alla filer via bluetooth ! 😀
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.