Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Bootneuter
-
AuthorPosts
-
Heeey ni som har lagt in norska på installer scourse så kom det ett pogram idag som hette bootneuter. Jag är inte så duktig på norska men den säger typ att den ska lägga in någon annan vertion eller något….
kan ni va snälla o kolla upp det se va det är för något?
Peace ><ett par frågor, ser at det nu är ute ett värktyg för att uppgrada bootloader igen till 4.6.
Ett par frågor:
Någon här som har gjort det?
Va är fördelen med att ha 4.6, evt nackdelen?
Går det bara göra för mac eller kan man ochså göra det med win?Förvirrad, men vill ju bara det bästa fär min lilla nalle… 😎
Så du menar att pogrammet va som jag förutspådde!
jaaa man behöver ju den bootloadern för nästa uppgradering vad jag har fattat det som, men jag vill veta ifall pogrammet är säkert..Kolla inn här så vet du hur du kan göra om din boatloader till 4.6!
Meh…. Trodde detta hade med tråden att göra… Jag är medvetenn om der
Ja, det värkar som om geircito har gjort ett program för att återfå 4.6 bootloadern!!
😎Da har jag flashat min bootloader tilbax till 4.6 utan några problem.. telef. funkar utmærkt och jag har orginal instællningarna tilbaka. nu ær den som o.o.b!!
Jætte nøjd!! 😎
Min funkar så jäkla bra nu så jag känner ingen drirekt press att skaffa tillbaka bootloadern såvidare jag inte måste..
Jag leste att om man hadde jailbreakat iphonen med ipluss så hadde man en 3.9fb och den var jætte utsatt før angrep från olika program.. Derfør ville jag oppgradera till orginal bootloaderen.. nå er den återstellt och funkar grymt bra så jag ær jætte nøjd!!
😎
Åhh jag missförstod dig!!!
Så detta pogrammet upgraderar verkligen bootloadern 🙂
Skit bra asså xDFöressten mongun, ifall jag väljer att flacha miin botloader till 4,6 på det pogrammet vad kommer hända?
Kommer den bara ladda något från internet och sen är det klart, eller blir det som en uplåsning att alla apps och skit försvinner?Om din iphone har orginal bootloader 3.9 så skal du ha den bootloaderen, men om din orginal bootloader er 4.6, men har blivit nedgrderad till 3.9fb eller 3.9 orginal så kan BootNeuter flasha tilbaka till din orginalbootloader. Da blir den som om den kom dirket från apple.. altså o.o.b!! I teorien så kan du med det her programmet flasha fram och tillbaks, men det er inte bra før din tlf! Så om du vill gøra det så ladda ner BootNeuter, flasha till 4.6 och sedan radera bootneuter!!
Hoppas det her var svar nog!!
😎
Jo tack, men är pogrammet så att jag bara byter till 4.6 och sen är det klart?
Eller måste jag låsa upp den igen och ladda ner alla mina apps igen och så vidare?Du flashar och så er du klar!! Ingen ny opplåsning, och alla apps ær kvar!!
😎
Never Fear bootloader 4,6 is here 😉
Tack Mongun <3Vilken source ska man lägga till i installern för att kunna installera Bootneuter?
@mrfestis 2324 wrote:
Vilken source ska man lägga till i installern för att kunna installera Bootneuter?
finns ett par som har men här är en: http://install.ifon.no/
// h
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.