Front page › Forums › Övriga ämnen › Borde inte tillåta såna reklam banner i forumet.
-
AuthorPosts
-
Inne på forumet idag så ser man en reklam banner högst upp som säger “Easiest and safest unlock 3G and 3Gs firmware 3.1.2”. När man kollar på deras hemsida så står det att de har mjukvara som kan jailbreaka och låsa upp senaste FW för 29.99$. Det är ju exakt vad Geohot varnade för att olika företag skulle sno hans mjukvara och sälja det till folk som inte vet bättre och att man skulle rapportera det till honom om man såg såna sajter. Flera företag har försökt köpa rätten till hans unlock men han har vägrat sälja den och de som säljer hans unlock bryter mot lagen.
Då tycker jag att ett forum som inte tillåter nån snack om piratkopierade material borde inte göra reklam för såna sajter som säljer piratmjukvara.
Håller verkligen med, det kan iphoneinfo välja att filtrera bort, kasst!
@jompao 46477 wrote:
Håller verkligen med, det kan iphoneinfo välja att filtrera bort, kasst!
Snook, jag håller med föregående talare. Jag tycker forumet bör följa geohot’s uppmaning och tysta snyltare. Opt-ut
Med de bra svar alla nybörjare får lär du ju få fler klick med en reklambanner för kexchoklad än en för iphoneunlock.co.uk =)
Har precis kommit hem från semester, men jag ska kolla upp saken.
lol, var inne på Geohots blogg idag On the iPhone och såg att han hade samma reklam i sin bloggsida. Ads by Google “Unlock 3G & 3GS. Firmware 3.1.2”, man kanske inte kan göra nåt åt google ads.
@ponyboy 46889 wrote:
lol, var inne på Geohots blogg idag On the iPhone och såg att han hade samma reklam i sin bloggsida. Ads by Google “Unlock 3G & 3GS. Firmware 3.1.2”, man kanske inte kan göra nåt åt google ads.
hahaha fail! 😛
Kör Firefox + adblocker så slipper du det
På temat “Reklam”:
Är det bara jag som tycker att det har blivit extremt mycket reklam på iphoneinfo.se?
Brukar använda FF, men är nu inne med Safari, och det ser jo ut som SKIT (ursäkta, jag är en glad forum medlem, men det här är jo helt galet!) :((
Jag tycker tyvärr inte att det går att läsa framsidan/bloggen längre. Jag förstår att an vill tjäna pengar, men det här skrämmer i alla fall bort mig.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.