Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Tillbehör & reservdelar › Headset & ljud › Bra/fungerade Bluetooth-stereoheadset
-
AuthorPosts
-
Är ute efter ett bra fungerade bluetooth stereoheadset.
Ska mest användas till musik och ljudböcker.Skall fungera till en iPhone 3G.
Ge mig lite tips! :rolleyes:Tackar på förhand…
till min se hade jag (innan frugan red över det) ett hbh ds205, som jag var riktigt nöjd med, men jag har kikat på några riktigt fina lurar från philips, men de har gått loss på ca 2000, och det är över min budget.
Fungerar generellt för dåligt för min smak. Halvpissigt ljud och väldigt lätt avbrott i ljudet. Måste i princip vara “fri sikt” mellan iPhone och headset.
Funkar med mina lite äldre SONY HBH-900 har jag för mig de heter samt med min Silvercrest bilstereo, används mest till att lyssna på podcasts i bilen.
Testat ett pat SE stereo headsets, men inte varit riktigt nöjd, då de tappat kontakten när man varit ute och löpt. Snodde tjejens Jabra BT3030 en kväll och kopplade till mina Sennheiser CX500 och ja vad ska man säga. Ska beställa Jabra!!
@jouh 40614 wrote:
Testat ett pat SE stereo headsets, men inte varit riktigt nöjd, då de tappat kontakten när man varit ute och löpt. Snodde tjejens Jabra BT3030 en kväll och kopplade till mina Sennheiser CX500 och ja vad ska man säga. Ska beställa Jabra!!
Den funkar väl bättre för att det är mindre avstånd mellan “pucken” och telefonen, men med den moddellen kan du väl lika gärna köra med sladden hela vägen?
@jompao 40648 wrote:
Den funkar väl bättre för att det är mindre avstånd mellan “pucken” och telefonen, men med den moddellen kan du väl lika gärna köra med sladden hela vägen?
Nope, varför skulle det vara mindre avstånd mellan luren och pucken?? Båda hängde runt halsen. Och jag fixar inte att köra med sladd hela vägen då jag tränar.
@jouh 40793 wrote:
Nope, varför skulle det vara mindre avstånd mellan luren och pucken?? Båda hängde runt halsen. Och jag fixar inte att köra med sladd hela vägen då jag tränar.
Om bt pucken hänger runt halsen i rem och man har telefonen i byxfickan eller någon annan ficka, så är väl avståndet kortare än om man har ett bt headset som sitter på huvudet…
Jabra BT3030 funkar inte bra till iphone, man kan inte byta låt med den och det går inte att sänka ljudet, man blir nästan döv om man ska lyssna.
Phillips SHB 9000 är sjuuuka!, bluetooth hörlurar med det bästa ljud du kan få i ett par! dock så ska det ju gå att både kunna byta låtar o stoppa/pausa/svara samtal, men att byta låt går ej till iphone, dock till SE, men att stoppa o pausa e klockrent, och basen o ljudet 10/10! och batteritiden 17h! har sj sånna o e nöjd!
Har sökt med ljus å lyckta efter ett par stereo lurar till iphonen men hittils är det bara Jabra BT3030 som har varait riktigt bra OM man nu hade kunnat sänka volymen på den, lägsta volymen är aldelse för hög 🙁
Dessa har jag just nu och ingen är jag 100% nöjd med:
Jabra BT3030 (riktigt bra men lägsta volymen är för hög)
Sony Ericsson HBH-DS200 (dålig ljud)
Sony Ericsson HBH-DS205 (dålig ljud)
Sony Ericsson HBH-DS220 (dålig ljud)
Sony Ericsson HBH-DS980 (håller på att testa just nu)
Sony Ericsson HBH-IS800 (sämst ljud av alla, 0 bas & mellanregister)Är ute efter någon som har liknande desig som dessa, inte lågra stora lurar som tex Phillips SHB 9000.
Edit:
Dom flesta är testade med V-Moda Vibe lurar,SE plugs lurar och dom som följer med respektive BT headset.@merlinen 48264 wrote:
Har sökt med ljus å lyckta efter ett par stereo lurar till iphonen men hittils är det bara Jabra BT3030 som har varait riktigt bra OM man nu hade kunnat sänka volymen på den, lägsta volymen är aldelse för hög 🙁
Dessa har jag just nu och ingen är jag 100% nöjd med:
Jabra BT3030 (riktigt bra men lägsta volymen är för hög)
Sony Ericsson HBH-DS200 (dålig ljud)
Sony Ericsson HBH-DS205 (dålig ljud)
Sony Ericsson HBH-DS220 (dålig ljud)
Sony Ericsson HBH-DS980 (håller på att testa just nu)
Sony Ericsson HBH-IS800 (sämst ljud av alla, 0 bas & mellanregister)Är ute efter någon som har liknande desig som dessa, inte lågra stora lurar som tex Phillips SHB 9000.
Edit:
Dom flesta är testade med V-Moda Vibe lurar,SE plugs lurar och dom som följer med respektive BT headset.Jag har själv:
Sony Ericsson HBH-DS205
Sony Ericsson HBH-DS980
Jabra BT3030Jag tycker att DS205:an har bäst ljud av ovanstående. Dock vill inte iphonens BT lira så bra ihop med samtal på ovanstående och kontakten bryts efter varje samtal och man måste para ihop dem. Så störigt att jag köpt HBH-IV840 igen för samtalen enbart.
HBH-DS980 har samma fel som alla andra SE lura, något typ utav “knaster” eller bruss i bakgrunden :/
Testade även ett par Nokia BH-903 men efter som det inte går att byta lurar så vart det inget bra ljud. 🙁
Så man får fortsätta köpa in nya BT Headsett…
Edit:
Är en iPhone 3G 8gb med JB 3.0 OSVet inte om det finns nån liknande tråd
men kan man inte göra en lista på BT-headsets?
Med typ nöjda användare på olika headsets.Jag har iallafall provat 2st olika SE modeller.
Det första HBH-GV435a funkar typ 5minuter klockrent,
sedan kopplar det ner och vid ihopkoppling igen så blir det sämre o sämre
ljud hela tiden för att till slut bara skråla i örat på en.Det andra HBH-PV708 verkar funka alldeles ypperligt, har kopplat ner nån enstaka gång, men vilken headset e perfekt?
Har pratat flera ggr ca 30minuter utan problem alls.Inlägg flyttat till rätt tråd /Freebo
Hmm ska det verkligen vara i denna tråd? är inte ett dugg intresserad av stereo-headsets.
Hade en kund inne igår med sitt plantronic voyager pro, och han var urnöjd, hade testat 3-4 olika headsets tidigare.
synd bara att det sticker iväg i pris…
Plantronics )) Compatibility GuideEn kollega till mig testade ett Jabra Clipper (Jabra CLIPPER – Wireless music and calls on the go) igår och tyckte att det var klockrent ihop med hans iPhone. Bra ljud, skön bas och volymkontroll fungerade.
Dessutom kan man ha den kopplad till två telefoner samtidigt, om man t.ex. har en jobbmobil vid sidan om sin iPhone.Nån fler med åsikter ang Jabra clipper? 🙂
funderade på att sätta upp en db där folk själva kan lägga in info om olika set.
vilka parametrar vill ni ha med?
fabrikat
modell
stereo/mono
fungerar med flera olika enheter
standby/taltid/lyssning
typ av laddarkontakt
pris, alt länk till prisjakthar ni mer att komma med som ni vill ha med?
Fick hem Clipper idag… bra ljud få ja säja.
Men som tidigare sagt… blåtanden funkar inte klockrent.
De lilla ja testat så blir de avbrott ibland med telen i fickan 🙁Så de blir nog en bättre sladdvariant senare…
Måste redigera lite…
Haft headsetet i 2 dgr nu på gymmet å de funkar helt ok… avbrotten kan räknas på en hand. Klart nöjd 😀
Fick hem clipper igår och är jätte nöjd med ljudet. Är inga problem med lägstanivån på volymen, den kan man nog dra ner till noll. Dock så går det inte att styra Spotify med den. Trycker jag med play/pause knappen på clipper:n så startar ipod-spelaren istället. Någon som vet någon lösning på detta problem?
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.