Bredbandsbolaget mejl – fungerar inte!

Front page Forums Övriga ämnen Bredbandsbolaget mejl – fungerar inte!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Member
    Post count: 2

Har BBB mejl hemma i Windows Mail; fungerar utmärkt om jag inte har mejlen i iPhonen – då funkar den där men inte på datorn. Någon som har en lösning?

Freebo
    Member
    Post count: 4365

@mananna 52883 wrote:

Har BBB mejl hemma i Windows Mail; fungerar utmärkt om jag inte har mejlen i iPhonen – då funkar den där men inte på datorn. Någon som har en lösning?

Du nämner inte *vad* det är som inte fungerar men börja med att använda IMAP för att kolla mailen, både på PC och iPhone. Du skall inte använda POP3

mananna
    Member
    Post count: 2

*Vad* – när jag synkar iPhonen med PC:n via iTunes så flyttas allt över till iPhonen; dvs. mejlen som fungerade alldeles utmärkt på datorn nyss går inte att använda – får meddelande om att uppge användarnamn och lösenord – gör det – får samma uppmaning igen – uppge användarnamn och lösenord – det hakar upp sig.
    Har provat att lägga in inställningarna manuellt i iPhonen – men det funkar inte; då kan den inte ansluta – SLL och något annat spökar. *Trött*…

Freebo
    Member
    Post count: 4365

Men… någon får rätta mig för även jag är lite trött: mail synkas inte mellan dator och iPhone med hjälp av iTunes.

1. Se till att mailen på datorn fungerar och att du använder IMAP och inte POP3
    2. Radera mailkontot på telefonen och starta om den
    3. Sätt upp mailkontot ingen på telefonen, använda IMAP och inte POP3!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.