Bugg i iOS 4.0?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Bugg i iOS 4.0?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Member
    Post count: 6

Hej!

Har upptäckt ett litet, men ändå irriterande, problem som jag tror är en bugg i nya iOS 4.0 :mad:.

I tidigare iOS-versioner när man växlade mellan ljudlöst och icke ljudlöst läge så fick man en bekräftelse på att vibratorn var på genom en feedback i form av just en vibration. Detta var även bra för att påminna om att man råkade ändra läge av misstag, t.ex. när telefonen låg i byxfickan.

I nya iOS 4.0 verkar inte detta fungera då man har vibrator på både vid tyst- och ringläge och växlar från tyst till ringläge. Det fungerar däremot då man växlar från tyst läge till ringläge om man har vibratorn avstängd i tyst läge och aktiv i ringläge.

Alltså:

Vibration på?

• Tyst: Ja, Ring: Ja – Ingen vibration då man växlar från tyst till ringläge men vibration då man växlar från ringläge till tyst.
    • Tyst: Nej, Ring: Ja – Vibration då man växlar från tyst till ringläge
    • Tyst: Ja, Ring: Nej – Vibration då man växlar till tyst.
    • Tyst: Nej, Ring: Nej – Ingen vibration (så klart :))

Vad tror ni? Någon som fortfarande har en äldre version av iOS och kan bekräfta att detta är ett fel? Har inte hittat något om detta på nätet då jag letat, men vill inte tro att Apple tycker att det ska vara så här!!

Kungen
    Member
    Post count: 985

Haha nu fattar jag inte ditt inlägg på slutet med ”om man har vibratorn avstängd i tyst läge och aktiv i ringläge” men skitsamma. Jag har då bara fått en vibration när jag växlat från icke ljudlös till ljudlös. Inte tvärtom 🙂
    Detta i OS 3.1.2

naitsirhc
    Member

Jag är så gott som helt hundra på att min iPhone vibrerade både då jag växlade till ljudlös och icke ljudlös (om vibratorn var på i dessa lägen). Nu vibrerar den när jag växlar till icke ljudlöst läge om jag stängt av vibratorn i tyst läge men inte annars. Att den vibrerar när man växlar läge gör ju att man kan vara säker på att vibratorn är på, nu vet man ju inte alltid detta och jag måste därför dubbelkolla detta ibland.

Hade tidigare 3.1.2, jailbreakad. Möjligtvis kan jag ha haft något extra tillägg installerat från Cydia, men det tror jag inte är särskilt troligt. Har även jailbrekad 4.0 så om det finns något man kan göra åt detta är jag mer än glad…jag tycker inte om hur det fungerar nu.

Kungen
    Member

Nej asså nu blev jag jävligt osäker 😛 Har dock för mig att den bara vibrerade när jag växlade från läge 1 till läge 2 och inte tvärtom. Alltså att den bara vibrerade i ”en riktning” men kommer inte ihåg vilket läge det var :p

stickaaan
    Member
    Post count: 259

Jag sitter kvar på 3.1.3 och kan bekräfta att det bara vibrerar när man växlar från Ljud till ljudlöst. Och inte tvärtom 😛

Kungen
    Member

@stickaaan 70240 wrote:

Jag sitter kvar på 3.1.3 och kan bekräfta att det bara vibrerar när man växlar från Ljud till ljudlöst. Och inte tvärtom 😛

Skönt att minnet inte sviker då! 😉

naitsirhc
    Member

Har nu testat på en kompis iPhone med jailbreakad iOS 3.1.2 och där vibrerar det både då man går från ringsignalsläge till ljudlöst och tvärtom! Det är precis så jag hade det tidigare också innan jag uppgraderade till iOS 4.0 och det är så jag vill att det ska vara igen. Det måste nästan vara någon app i Cydia som fixar detta. Om någon har något tips tar jag tacksamt emot det! 🙂

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.