Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Bugg – ordet "läget" i SMS?
-
AuthorPosts
-
ofta när jag börjar en konversation så skriver jag ordet “läget”
Iom rättstavning så borde jag kunna skriva laget MEN nu kommer det lustiga tar ni fram sms rutan och försöker skriva laget som första ord så går det inte att klicka på t utan det blir alltid r eller y och drar man fingret över tangentbordet så kan alla tangenter markeras utom t
Detta kom efter 2.0.1 för mig.
Kan någon bekräfta att det inte bara jag som här det felet?@h8r3d 11936 wrote:
ofta när jag börjar en konversation så skriver jag ordet “läget”
Iom rättstavning så borde jag kunna skriva laget MEN nu kommer det lustiga tar ni fram sms rutan och försöker skriva laget som första ord så går det inte att klicka på t utan det blir alltid r eller y och drar man fingret över tangentbordet så kan alla tangenter markeras utom t
Detta kom efter 2.0.1 för mig.
Kan någon bekräfta att det inte bara jag som här det felet?Märkte också det för någon dag sen. Riktigt dåligt! Började när 2.1 släpptes. Grejen är att den tar bort de knappar som är troligast att man skulle ha råkat trycka på av misstag. Dvs den knappen till vänster och den till höger.
Detta var den läskigaste bugg hittils. Skriver aldrig läget först så jag visste inte.
Det gick inte att skriva: Hur är läget. Sen så är jag så trött på att den föreslår ordet år istället för är. Jag skriver då alltid är 90% fler gånger än år.
Jag tror att svensk version av iPhone skulle behöva åäö för att underlätta vår skrivning.Pröva skriva ae och tryck på mellanslag.
Om ni har jailbreakade lurar kan ni tanka hem “turn of auto correction” från Cydia. Vet inte om det funkar med svenska iofs.
@mossarelli 11960 wrote:
Detta var den läskigaste bugg hittils. Skriver aldrig läget först så jag visste inte.
Det gick inte att skriva: Hur är läget. Sen så är jag så trött på att den föreslår ordet år istället för är. Jag skriver då alltid är 90% fler gånger än år.
Jag tror att svensk version av iPhone skulle behöva åäö för att underlätta vår skrivning.Pröva skriva ae och tryck på mellanslag.
Indeed, det är väldigt jobbigt. Blir snart galen då “är” är ett ord man använder ofta.
@mossarelli 11960 wrote:
Det gick inte att skriva: Hur är läget.
Det går ju visst. Bara att backa en gång efter att “r” blivit och skriv “t” ist. Komplicerat?
^ Blir du inte chockad när du frenetiskt försökt trycka på T men det blir R utan att du inte vet vad som är problemet?
@mossarelli 11994 wrote:
^ Blir du inte chockad när du frenetiskt försökt trycka på T men det blir R utan att du inte vet vad som är problemet?
HAHAHA, skön bugg egentligen! Men sant, man undrar ju hur tjocka fingrar man har när man inte träffar rätt… 😛
@mossarelli 11994 wrote:
Nej, jag blir inte “chockad” för en sådan sak. Det allra mest störande är dock (som någon skrev tidigare) att den väljer att skriva “år” istället för “är”. Det spyr jag på. Tacka vet jag min P1i :rolleyes:
@mossarelli 11960 wrote:
Haha. Illa, illa. Jag måste nästan prova det där.
Själv stör jag mig något grymt på att den vill skriva “här” istället för “har”…
…varje jävla gång också. Visst. Det är ju inte svårt att trycka bort. Men
det är lite irriterande eftersom att jag skriver “har” tusen gånger oftare än
“här”.@hexenhammer 12041 wrote:
“här”.Hela den rättstavningsfunktionen är irriterande som tusan. Skriver betydligt fortare utan den skiten. Förstår inte varför dom inte har lagt in något alternativ så man kan slå av den i inställningarna.
Jailbreaka telefonen och tanka ett program i Cydia som avaktiverar auto-correction.
@hexenhammer 12041 wrote:
“här”.Har, här och hår är de största kända felet med ordlistan. Sedan följt av är, år. Kan tycka att programmet inte är ett rättstavningsprogram, utan bara en korrektion för folk med feta fingrar.
Satt och prövade lite innan genom att skriva Tubercolos, lungcancer och diverse ord. Om man skulle lyckas skriva lunhcancer så kan den rätta. Men om man lyckas skriva lunnhcancer med ett n för mycket, så tolkar iPhonen det annorlunda.Jag som är så van vid MS Word. Femtioelva och åttahundrafemtiotrettio.
kan man felanmäla sin telefon någonstans?
Finns de nåt sätt att lära telefonen nya ord?
Prova att skriva ordet “fixar” så kommer telefonen automatiskt skriva “fixat”.
Apple är nog lite fel ute där. En telefon ska inte ersätta ord man skriver med ett annat. Punkt slut! Fattar inte riktigt hur de tänkt där. Förmodligen buggar som de måste fixa…
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.