Buggar i NYA iPhone 3G..

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Buggar i NYA iPhone 3G..

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • Author
    Member
    Post count: 15

Tja!

Kanontelefon… men visst finns det även fläckar på solen..
    Tänkte vi kunde diskutera dem här..

När jag och tjejen sitter och surfar med safari, eller använder “appstore” (via w-lan) så stänger safari ned sig (olika tider varje gång) Någon annan som har märkt av detta? :confused:

Mysticum
    Member
    Post count: 20

Japp, Safari kraschar på vissa sidor, och min iPod kraschar titt som tätt. Själva telefonen har rebootat ett par gånger också.

Intressant att en mobiltelefon från Apple kraschar 10 ggr oftare än min PC och gamla mobiltelefon tillsammans.

060520
    Member

Testade och starta om den precis… nu verkar det fungera bättre… men jag ska hålla ögonen öppna och rapportera vidare…

060520
    Member

OJ DÅ!!! Vibratorn fungerar ju inte??? WTF!!!?? Har testat att återställa den och uppdaterat med den nya firmwaren oxå… men det hjälper inte… Nån annan som har samma problem?

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@060520 6310 wrote:

OJ DÅ!!! Vibratorn fungerar ju inte??? WTF!!!?? Har testat att återställa den och uppdaterat med den nya firmwaren oxå… men det hjälper inte… Nån annan som har samma problem?

Vibrerar den när du går in i settings och slår av den och sedan på den?
    jag har inga problem med den iaf

andra (kända) buggar är:

Accelerometern hänger sig/beter sig underligt (verkar framträda främst i ipod-läget, tillfällig lösning: håll home button i 6 sekunder för att tvinga avslut av ipod, sen bör den fungera igen)

app store apps krashar
    telefonen startar om av sig själv
    och safari krashar

060520
    Member

Nej den vibrerar inte alls!!! BLÄ! Nu har jag testat att återställa den från iTunes (med den nya firmwaren), Återställt alla inställningar via menyn i telefonen… och precis i detta nu så återställer jag ALLT via telefonens meny… sista chansen känns det som…

060520
    Member

NäHä… det gick inte heller! Nu känns det lite surt vill jag lova…

H8R3D
    Member
    Post count: 26

Tnx CyberTron
    då är det inte telefonen (hårdvaran) som det är fel på iaf när iFånen spontan-rebootar.
    jag får väl sitta och vänta på en uppdatering.

CyberTron
    Member

våra amerkanska vänner har hittat fler buggar (kan bekräfta några iaf)

App store apps krashar
      Telefonen startar om av sig själv
      Safari krashar
      * SMS-ljudet försvinner efter att man haft hörlurar i (löses genom omstart eller sätta i hörlurarna igen några ggr)
      * Lagg när man skriver i safari (landskap)
      * Lagg vid SMS skrivning
      * Gul färg i skärmen (löses av ny firmware 5a347 by design btw)
      * Dålig 3g täckning ( men troligen bara hög tröskel för staplarna)
      * jag har haft problrm med tidstämpeln på säkerhetskopieringarna (2008-01-27 03:34 blev min senaste i förrgår. Nu verkar det dock vara normalt igen…)
      * När telefonen startat om av sig själv försvinner “Användningsiffrorna”, (alltså tiden som räknas vid standby och användning)

Jaja detta är iaf inget som en firmware uppdatering inte kan fixa 😀

Halle
    Member
    Post count: 837

Det här är ju en ganska skön bugg. Drar man fingret på ett visst sätt över skärmen (det är pilligt) så fastnar det på nedanstående vis. Eller “fastnar”, den stannar sådär, men drar man fingret igen åker den tillbaka till normalt utseende. Denna bugg uppstod först efter uppdateringen till 2.0.2. Lite halvläckert ändå 😛

trilenium
    Member
    Post count: 45

Är man inne i kontakter, efter att ha gått in på TELEFON nere till vänster, och går in på en person, och därefter trycker på “Kontakter” LÄNGST ner på skärmen, så försvinner PLUSTECKNET uppe till höger som man använder för att lägga till nya kontakter.

Trycker man dock på “alla kontakter” upp till vänster istället så är plustecknet kvar.

Störigt, eller hur? 😉

CyberTron
    Member

@halle 11645 wrote:

Det här är ju en ganska skön bugg. Drar man fingret på ett visst sätt över skärmen (det är pilligt) så fastnar det på nedanstående vis. Eller “fastnar”, den stannar sådär, men drar man fingret igen åker den tillbaka till normalt utseende. Denna bugg uppstod först efter uppdateringen till 2.0.2. Lite halvläckert ändå 😛

HAHAHA., du har helt rätt, lyckades själv nu med 😀 lite rolig bugg
    dra fingret bestämt snett uppåt och nedåt släpp, så fungerar det:D

Halle
    Member
    Post count: 837

@trilenium 11646 wrote:

Störigt, eller hur? 😉

Hehe nja störigt vet jag inte om jag tycker det är, eftersom jag aldrig märkt det förrän du sa det. 😀

trilenium
    Member
    Post count: 45

@halle 11649 wrote:

Hehe nja störigt vet jag inte om jag tycker det är, eftersom jag aldrig märkt det förrän du sa det. 😀

hehehe… Jag retade mig inte på det förrän jag upptäckte det. Hoppas du inte kommer få samma symptom som mig nu – Att alltid kolla vid uppdatering om buggen är fixad. Inte för att man egentligen bryr sig, men mest för att man vet om den! *gnnn* 😀

mossarelli
    Member
    Post count: 1847

@halle 11645 wrote:

Den buggen har jag fått när jag har suttit och lekt i homescreen. Jag har försökt få den i albumscrollen på iPoden men där fastnar den aldrig så.

releaser
    Member
    Post count: 11

hmm har suttit och lekt med tel ett tag och märkt att på home sidan så visar batteriet tomt och när jag går in i t.ex safari så blir batteriet grönt?
    Har en fråga också finns det någon form av aktiva program “sida” eller stängs alla program av sig när man trycker på home knappen?
    Så jag inte missar att fimpa program så dem ligger å slukar batteri? 🙂

Tacksam för svar!

Hittills älskar jag iphone 🙂

Fattade ju till slut att alla ikoner är ju gråa när man tryckt på homeknappen tycker dock fortfarande batterisymbolen kunde vart grön där med.

Viewing 16 posts - 1 through 16 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.