Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Buggar i OS 3.0
-
AuthorPosts
-
Hej tänkte att vi kunde posta alla BUGGAR vi hittar i OS 3.0 här, alltså inget “Min telefon kan inte synca med itunes”
Jag kan väl börja då:
1. Få bort tangetbordet i sms-konversationer
Öppna en sms-konversation, och klicka i skrivfältet så att tangetbordet kommer fram, i 2.X kunde(?) man få bort tangetbordet genom att klicka någon annanstans, funkar ej [för mig iaf] i 3.02. Skriva långa sms döljer sms-konversationen
Skriver man ett långt sms så döljer det hela sms-konversationen och du kan då inte se vad du svarar på, lösning: se bugg nr 13. Vet inte om man kan kalla det här bugg (för jag kan inte göra det igen) troligen mer att telefonen hängde sig:
@gelegrodan 34564 wrote:
1. Få bort tangetbordet i sms-konversationer
Öppna en sms-konversation, och klicka i skrivfältet så att tangetbordet kommer fram, i 2.X kunde man få bort tangetbordet genom att klicka någon annan stans, funkar ej [för mig iaf] i 3.0Det kunde inte jag med vanliga sms-programmet i 2.*, men jag hade biteSMS, och där gick det 🙂
Tryck på ändra för att ta bort tangenbordet. Klicka sen på klar så får du upp tangentbordet igen.
Din tredje bugg har jag försökt göra hur länge som helst nu, börjar bli retad. Kör full patte på iPoden och startar 3 olika program efter varandra och sen försöker jag få den till att hänga sig så men det händer inte.
Du måste ha haft fruktansvärt tråkigt.@mossarelli 34583 wrote:
Du måste ha haft fruktansvärt tråkigt.
Mja, scrollade lite fram och tillbaka bara, så gick det sådär..i slowmotion när den bytte från homescreen till spotlight(?) och så stannade den halvvägs 🙂
Safari kraschar oftare på min nu. på 4 försök sedan igår så ligger jag på 50% krascher. Tröttsamt. (om det nu inte har något med jb’n att göra).
OT. Bossprefs strular också. Den har kastat om alla mina appar båda gångerna jag varit inne i den. Lite trist att behöva sortera rätt dem var gång. Och inte får jag fram batterikapaciteten i % ändå.
Om ni inte får procentuellt batteri att funka i bosspreffs/sbsettings så lägg till denna source:
apt.iphone-storage.deI den sourcen så finns en tweak som heter asBattery, installera, reboota. Sen går ni in i inställningar > allmänt > användning och slår på toggeln.
Kan även tipsa om Forwardmsgfix som finns i samma source.
Den tar bort pop-upen som kommer när ni ringer ett samtal.Det var allt denna gång, tack för mig! HEJ 😀
@free 35270 wrote:
Safari kraschar oftare på min nu. på 4 försök sedan igår så ligger jag på 50% krascher. Tröttsamt. (om det nu inte har något med jb’n att göra).
OT. Bossprefs strular också. Den har kastat om alla mina appar båda gångerna jag varit inne i den. Lite trist att behöva sortera rätt dem var gång. Och inte får jag fram batterikapaciteten i % ändå.
Har också märkt lite mer strul med safari.
Jag skulle testa mms förra veckan och skrev texten och tryckte på den lilla kamerasymbolen intill textrutan. Tog bilden och tryckte på skicka. Iväg gick meddelandet men inte bilden. Inte heller finns bilden sparad i luren någonstans. Märkligt! Det funkar att mms:a bilder som redan ligger i luren.
@jasifil 35721 wrote:
Jag skulle testa mms förra veckan och skrev texten och tryckte på den lilla kamerasymbolen intill textrutan. Tog bilden och tryckte på skicka. Iväg gick meddelandet men inte bilden. Inte heller finns bilden sparad i luren någonstans. Märkligt! Det funkar att mms:a bilder som redan ligger i luren.
Varför inte plåta först och messa sen?
Skulle nog lösa ditt problem.
Felet beror nog på nån bugg i 3.0. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.