Buggigare efter uppdatering!?

Front page Forums iPhone i Sverige Allt om iPhone Buggigare efter uppdatering!?

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Member
    Post count: 39

Hej

Jag gjorde en återställning för att få den uppdaterade firmwaren, men tycker telefonen vart buggigare efteråt :confused:
    Hade inga problem innan uppdateringen men nu efter så är det en massa strul.
    Den hänger sig, vissa apps funkar inte mm

Någon mer som tycker likadant?
    Ska prova att göra en återställning igen och se om det blir bättre.

H8R3D
    Member
    Post count: 26

Samma här, det kanske inte laggar, men programmen buggar ur oftare och telefonen spontan startar om sig då och då :/

CyberTron
    Member
    Post count: 383

@husa550 6545 wrote:

Hej

Jag gjorde en återställning för att få den uppdaterade firmwaren, men tycker telefonen vart buggigare efteråt :confused:
    Hade inga problem innan uppdateringen men nu efter så är det en massa strul.
    Den hänger sig, vissa apps funkar inte mm

Någon mer som tycker likadant?
    Ska prova att göra en återställning igen och se om det blir bättre.

bara en fråga, om allt var bra: varför uppdaterade du då?

finns ett ordspråk i min branch (IT): If it works, don’t fix it !!

😀
    du kan ju alltid nedgradera (om jag förstått iphone uppgraderingar rätt)

Garp
    Member
    Post count: 25

@cybertron 6559 wrote:

bara en fråga, om allt var bra: varför uppdaterade du då?

finns ett ordspråk i min branch (IT): If it works, don’t fix it !!

😀
    du kan ju alltid nedgradera (om jag förstått iphone uppgraderingar rätt)

Det är väll klart att man vill ha den nyaste uppdateringen. Speciellt när några säger att telefonen blir snabbare. Även om det funkade bra innan. Antingen fungerar ditt ordspråk bara inom en liten liten ram eller så var det ett uselt ordspråk. “Ska vi uppfinna en ny mobil? Nä, 3310’an funkar ju.”

Men självklart, tycker du att den fungerade bättre före, gör som CyberTron säger om det går.

CyberTron
    Member

@garp 6565 wrote:

Det är väll klart att man vill ha den nyaste uppdateringen. Speciellt när några säger att telefonen blir snabbare. Även om det funkade bra innan. Antingen fungerar ditt ordspråk bara inom en liten liten ram eller så var det ett uselt ordspråk. “Ska vi uppfinna en ny mobil? Nä, 3310’an funkar ju.”

Men självklart, tycker du att den fungerade bättre före, gör som CyberTron säger om det går.

Hej
    Missförstå mig rätt. Anta att du här en win2k server som snurrat felfritt i 2 år. Dina chefer vill att du skall uppgradera till win2008 skall man då göra det? Kanske det beror på, vinner du någon funktionalitet som du måste ha så självklart skall du uppdatera men annars kan du lika gärna låta bli

I killens fall så tyckte han ju att mobilen fu gerade bra så då kanske han skulle väntat. Men om det fanns något som han hade problem med innan skulle han självklart uppgradera.

No hard feelings hoppas jag

husa550
    Member
    Post count: 39

@cybertron 6576 wrote:

Hej
    Missförstå mig rätt. Anta att du här en win2k server som snurrat felfritt i 2 år. Dina chefer vill att du skall uppgradera till win2008 skall man då göra det? Kanske det beror på, vinner du någon funktionalitet som du måste ha så självklart skall du uppdatera men annars kan du lika gärna låta bli

I killens fall så tyckte han ju att mobilen fu gerade bra så då kanske han skulle väntat. Men om det fanns något som han hade problem med innan skulle han självklart uppgradera.

No hard feelings hoppas jag

Nu har ju inte nallen snurrat felfritt i 2år 😀 och vad skulle jag vänta på?
    Tänker man så skulle man ju aldrig testa någon ny firmware.
    Men det ryktas ju redan om en officiell uppdatering så man får väl hoppas det blir bättre då.

Garp
    Member
    Post count: 25

Självklart inga “hard feelings” 😀
    Men som sagt och som du så bra förklarade nu, inom en liten ram. Nu ska vi inte låta tråden spåra ut… Angående telefonen så om du kan få tag i dem tidigare uppdateringarna som du tyckte fungerade bättre så byt tillbaka till dem och vänta till nästa uppdate och prova då. Lycka till!

Halle
    Member
    Post count: 837

Upplever inga problem efter uppdateringen till 47. Upplevde inga problem innan heller, och upplever heller inte nån skillnad i prestanda. Inte upplevt en låsning, en omotiverad omstart el. liknande än.

Men om telefonen hänger sig och inte “av” knappen fungerar, vad gör man då? Eftersom batteriet är inbyggd…. bara att vänta tills den dör av att batteriet tar slut efter nån vecka?

CyberTron
    Member

@halle 6608 wrote:

Upplever inga problem efter uppdateringen till 47. Upplevde inga problem innan heller, och upplever heller inte nån skillnad i prestanda. Inte upplevt en låsning, en omotiverad omstart el. liknande än.

Men om telefonen hänger sig och inte “av” knappen fungerar, vad gör man då? Eftersom batteriet är inbyggd…. bara att vänta tills den dör av att batteriet tar slut efter nån vecka?

håll in powerknappen + home knappen i 10 (?) sekunder så stänger den av sig

håll in homeknappen i 6 sekunder för att stänga ett program som slutat fungera

Halle
    Member

Nu har jag fått uppleva en rätt jobbig bugg. Plötsligt fungerade ingen av mina apps jag tankat ner via app-store. När man trycker på en app öppnas fönstret men sedan stängs den ner. En omstart av telefonen hjälpte inte heller, så nu har jag plockat bort alla. Lite tist, menmen. Hoppas apple får ordning på detta snarast.

iPhoneinfo.se
    Member
    Post count: 1973

@halle 6890 wrote:

Nu har jag fått uppleva en rätt jobbig bugg. Plötsligt fungerade ingen av mina apps jag tankat ner via app-store. När man trycker på en app öppnas fönstret men sedan stängs den ner. En omstart av telefonen hjälpte inte heller, så nu har jag plockat bort alla. Lite tist, menmen. Hoppas apple får ordning på detta snarast.

Aj aj, låter som en allvarlig bugg 🙁 Har dock inte hänt mig. Hoppas alla dessa buggar fixas i firmware 2.0.1, speciellt det med att operativsystemet har massa fördröjningar och hackar.

Det stör mig något fruktansvärt, video som demonstrerar det: YouTube – iPhone 3G slow/laggy as hell

Vi på iPhoneinfo som har tagit videon.

Halle
    Member

Kollade den videon förut. En gång har min segat när jag skrev sms. Det jag gjorde då var att rensa historiken och då försvann lagget direkt. När man öppnar kontakter tar det någon sekund innan man kan börja scrolla, möjligen måste den ladda in kontakterna. Här ni någon vetskap om när nästa uppdatering kommer?

Skriver detta från min ifåne hehe. Funkar kalas.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.