Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Upplåsning och jailbreak › byta bakgrundsbild ( springboard )
-
AuthorPosts
-
hej
går det att byta bakgrundsbilden när man har en 3G med 3.1.3?
hade ios4 tills nyligen och blev van med att ha 1 lockscreen och 1 bakgrundsbild. tyvärr så gick telefonen knappt att använda då den blev så seg…och efter flera dagars pillande fick jag tillbaks 3.1.3:an…
provat med winterboard, men där blev det samma bild på båda.
och bosspaper , där blir det bildspel med mina wallpapers…..kunde inte lägga till dom bilderna jag ville ha….den hittade alla bilder jag tagit men inte dom jag laddat hem. sen crashade appen hela tiden så fick ta bort den….finns det inget annat program eller sätt att byta bakgrund?:o
tilläggas också att itunes hittar min iphone max 1 gång av 20-25 försök…..och säkerhetskopiering kan ta timmar ….tror det var spirit jag jailbreakade med ( kan ha varit blackrain)
@r2d2 82997 wrote:
hej
går det att byta bakgrundsbilden när man har en 3G med 3.1.3?
hade ios4 tills nyligen och blev van med att ha 1 lockscreen och 1 bakgrundsbild. tyvärr så gick telefonen knappt att använda då den blev så seg…och efter flera dagars pillande fick jag tillbaks 3.1.3:an…
provat med winterboard, men där blev det samma bild på båda.
och bosspaper , där blir det bildspel med mina wallpapers…..kunde inte lägga till dom bilderna jag ville ha….den hittade alla bilder jag tagit men inte dom jag laddat hem. sen crashade appen hela tiden så fick ta bort den….finns det inget annat program eller sätt att byta bakgrund?:o
tilläggas också att itunes hittar min iphone max 1 gång av 20-25 försök…..och säkerhetskopiering kan ta timmar ….tror det var spirit jag jailbreakade med ( kan ha varit blackrain)
Hej!
SMS/Desktop background i cydia är ett väldigt bra program, fungerar inte på ios 4, men eftersom du är på 3 så är det lugnt, om det inte funkar av något skäl så finns simple background, jag kör med det, funkar också jättebra.
Gällande att datorn har svårt att hitta din iphone, har du provat att ha itunes på när du kopplar in den`?
Ett annat problem som jag själv har haft är att sladden inte är så bra, har köpt från internetföretag/tradera-sladdar som inte är originaldelar, de funkar bra med laddning men sämre med synkning.
Har du en originalsladd?MVH
EDIT: nej iphone 3g har inget stöd för att byta bakgrundsbild på home screen i ios4, bara 3gs och 4an har det.
och säkerhetskopieringen beror oftast på slö/gammal dator som inte klarar av det så bra, annars vet jag inte
tack så mycket
simple background verkar enkelt…synd att man inte kunde ta från bildbiblioteket till bakgrund utan bara från wallpapers och egna bilder…men man kan ju gå ut och leta …tror jag….tar hem sms/desktop med och testarapropå sladden så var den till datorn lite skadad men hade en helt ny i iphone kartongen där den legat i 1,5 år 🙂 , har använd gamla till ipods.
har haft problem med itunes – iphones överföring med 3.1.3 så länge jag kan minnas..med jailbreak….har för mig att den funkar ok när den inte var jailbreakad och den var fabriksinstllningar.ibland har det funkat om jag tar och synkar ipoden först…och sedan iphonen.
@r2d2 83061 wrote:
tack så mycket
simple background verkar enkelt…synd att man inte kunde ta från bildbiblioteket till bakgrund utan bara från wallpapers och egna bilder…men man kan ju gå ut och leta …tror jag….tar hem sms/desktop med och testarapropå sladden så var den till datorn lite skadad men hade en helt ny i iphone kartongen där den legat i 1,5 år 🙂 , har använd gamla till ipods.
har haft problem med itunes – iphones överföring med 3.1.3 så länge jag kan minnas..med jailbreak….har för mig att den funkar ok när den inte var jailbreakad och den var fabriksinstllningar.ibland har det funkat om jag tar och synkar ipoden först…och sedan iphonen.
ja det är lite segt håller jag med om 🙂
jaha, jo jag har jailbreak också, det krånglar en del, musiken vägrar synka, och den svårt att hitta mobilen :/
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.