Front page › Forums › iPhone i Sverige › Allt om iPhone › Byta baksida, någon som gjort det ?
-
AuthorPosts
-
Min baksida är inte vacker (eller snarare telefonens) är det nåt man kan byta själv ?
Gillar inte klicka på skalen, de bygger lite för mycket i storlek.
Tips på DIY länk vore högt uppskattat.
/M
om du vill riskera med att plocka isär hela din iphone.
så visst. det går att göra. men brukar säga så här
öppna inte ens telefonen ^^
YouTube – iPhone 3G TouchScreen Repair Part 1
lite väl mycket jobb för att byta en baksidasedan med tanke på vilka problem du haft med din iphone, så säger jag också så här.
låt den stackars telefonen vara 😉Försök inte ens byta skalet då är det kört. När min iPhone hamnade i tvättmaskinen så bestämde jag mig för att ta den itu för att se hur den ser ut där inne och jag kan säga dig att det inte var lätt..
Hmm det kanske går att snygga till den på nått vis, verkar lite risky att pilla isär den. Och den funkar ju faktiskt……
Man kanske skalll tänka på det gamla ordspråket “If it aint broke, don´t fix it”
/M
@whywhy99 44713 wrote:
Hmm det kanske går att snygga till den på nått vis, verkar lite risky att pilla isär den. Och den funkar ju faktiskt……
Man kanske skalll tänka på det gamla ordspråket “If it aint broke, don´t fix it”
/M
Jag har haft min stackas 3G lur sedan release dagen för över ett år sedan, den har lite små skavanker på baksidan lite micro sprickor runt hörlurs ingången och likanande, men den funkar och ser bra mycket bättre ut än min gamla HTC gjorde när den var 1 år gammal. Jag tror snarare på att byta uppsig när man har möjlighet till att förlänga sitt abonemang. Mumien tar ju hutlöst betalt för chassi byte 🙂
@svarten 44727 wrote:
Jag har haft min stackas 3G lur sedan release dagen för över ett år sedan, den har lite små skavanker på baksidan lite micro sprickor runt hörlurs ingången och likanande, men den funkar och ser bra mycket bättre ut än min gamla HTC gjorde när den var 1 år gammal. Jag tror snarare på att byta uppsig när man har möjlighet till att förlänga sitt abonemang. Mumien tar ju hutlöst betalt för chassi byte 🙂
Tar dom runt 1500:- inklusive baksida så är det ju inget hutlöst pris, då är det ju faktiskt rätt betalt snarare. Det är ju i princip det mest komplexa jobbet att göra på en iphone så.
de är la inte svårt?
har lagat 2st iphone sj, inte så farligt
gjorde det själv och det är inte alls så svårt som vissa påstår. och 1500 för att göra det är altför högt pris.
jag följde instruktioner på ifixit och tog det ganska lungt, fixade det utan några problem. arbetet tog ca 2 timmar.
vill påpeka att jag hade sprickan på baksidan längst ner mot laddningen. hade stora problem att wifi och gps oftast inte funkade,efter byttet funkar allting perfekt nu.
har garanti gått ut på din iphone så är det bara att beställa ny baksida från ebay för ca 50 kr och bytta själv.
lycka tillja tror inte attd et är så sårt om man följer rätt guide om ja gjorde det skulle jag följa ifixit dom e seriösast. här är deras guide för baksidebyte Installing iPhone 3GS Rear Panel – iFixit
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.